Internetverbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02 23:18
Sinds een paar dagen valt plots om de haverklap de internetverbinding weg, na enkele seconde komt hij wel weer terug maar het is wel lang genoeg om van online games en IRC afgegooit te worden. Het rare is dat ik wel op een ander draadloos netwerk kan zonder enige problemen, dit netwerk is van de buren en ligt verder weg en het signaal sterkte is ook minder. Ook ligt het niet aan de router want andere laptops, computers en mijn ipod touch doen het wel normaal.

Dus ik weet niet wat het probleem zou kunnen zijn, ondertussen zit ik op het netwerk van de buren maar dat is wel een stuk minder snel dus ik heb het wel graag opgelost. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Laatst online: 18-04 10:06
Wanneer het er bij jou uit klapt, klapt het er dan ook uit op de andere computers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Nee andere computers hebben geen enkel probleem, anders was het een stuk makkelijker geweest want dan lag het probleem bij de router of daarachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Iemand nog een idee? Ik heb er nog steeds last van en begin er een beetje gek van te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138933

Shaverion schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:20:
Nee andere computers hebben geen enkel probleem,
Zitten deze andere computers toevallig met een kabel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Powersavings onder apparaatbeheer van je netwerkkaart uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 03:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik zou toch even kijken welke kanalen niet zoveel gebruikt worden in je omgeving. Wat je nu beschrijft lijkt in alle opzichten gewoon ordinaire storing op de wifi. Verander eens het kanaal van je router. Er zijn genoeg gratis tools beschikbaar om erachter te komen wat er in de omgeving veel gebruikt wordt. Met een klein beetje moeite denk ik dat je wel een kanaal voor wifi kunt vinden want in je omgeving weinig storing kent.

Overigens: Volgens mij is het tegenwoordig zo (ik kan het mis hebben, maar dat mag je zelf nakijken) dat als je een ander wifi netwerk gebruikt zonder toestemming, dit telt als computervredebreuk. Ook al snappen je buren nog zo weinig van wifi beveiliging. Ongevraagd van een (onbeveiligde) verbinding gebruik maken zou wel eens strafbaar kunnen zijn. Pas hier mee op.

[ Voor 30% gewijzigd door PhatFish op 05-01-2011 04:08 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Probleem lag blijkbaar bij de router, heb hem helemaal gereset en opnieuw ingestelt en toen was het probleem verholpen. Vind het alleen nog steeds raar dat alleen mijn laptop er last van had :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

PhatFish schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 04:03:
Ik zou toch even kijken welke kanalen niet zoveel gebruikt worden in je omgeving. Wat je nu beschrijft lijkt in alle opzichten gewoon ordinaire storing op de wifi. Verander eens het kanaal van je router. Er zijn genoeg gratis tools beschikbaar om erachter te komen wat er in de omgeving veel gebruikt wordt. Met een klein beetje moeite denk ik dat je wel een kanaal voor wifi kunt vinden want in je omgeving weinig storing kent.

Overigens: Volgens mij is het tegenwoordig zo (ik kan het mis hebben, maar dat mag je zelf nakijken) dat als je een ander wifi netwerk gebruikt zonder toestemming, dit telt als computervredebreuk. Ook al snappen je buren nog zo weinig van wifi beveiliging. Ongevraagd van een (onbeveiligde) verbinding gebruik maken zou wel eens strafbaar kunnen zijn. Pas hier mee op.
gebruik van een andere draadloze netwerk verbinding (zelfs onbeveiligd) is inderdaad strafbaar.. word weinig gecontroleerd maar theoretisch....

Maar goed, het is inderdaad een kwestie van kanalen die gebruikt worden. over het algemeen staan modem ingesteld op kanaal 1,6 of 9 (fabrieks instellingen). Daarom is enige speling met het kanaal vereist maar ook zo gedaan.. normaal bied kanaal 11 dan ook de oplossing. 12 en 13 zijn het meest afwijkend maar worden niet door alle Europese apparatuur geaccepteerd.
Pagina: 1