[Live Mail] Deleted mail terughalen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 16:40
Beste forummers: hoe kan ik, nadat ik deleted items heb leeggemaakt in livemail, toch deze deleted items terughalen? (ik heb per ongeluk net een mail gedelete voor mijn werk en demap deleted items geleegd, waar meer dan een halve dag werk in zit)
(ik heb mijn chello mailaccount gekoppeld aan livemail, zijn ze dan bewaard op mailserver van livemail?)

Graag jullie help, want dat bespaart me veel werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-07 08:55
Je backups terughalen ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07 23:01

Wish

ingwell

Leer lezen: hoe vaak maak jij backups van Windows Live mail (oftewel iets als Hotmail / Gmail)?

@TS, hoe zit livemail gekoppeld aan Chello? En wat zie je in Chello?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-07 08:55
Wish schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:20:
[...]

Leer lezen: hoe vaak maak jij backups van Windows Live mail (oftewel iets als Hotmail / Gmail)?
Ik heb geen Windows Live Mail, maar ik heb wel dagelijkse backups van mijn mailbox.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
Wish schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:20:
[...]

@TS, hoe zit livemail gekoppeld aan Chello? En wat zie je in Chello?
Ik heb mijn chello account gekoppeld aan live mail, waar ik mijn mailverkeer afhandel (op mijn werkPC heb ik nl geen outlook). Wat bedoel je precies met: wat zie in Chello. Bedoel je chello webmail?
(en inderdaad maak ik niet dagelijks back ups van livemail ;-()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53
Deze mail moet toch gewoon staan op de mail server van UPC of heb je ingesteld dat hij alles van de server download en automatisch van de server verwijderd. Als dit niet het geval is kan je gewoon op je webmail van UPC het bericht natuurlijk terughalen

www.upc.nl/webmail

Standaard staat dit uit, dus als je het nooit hebt aangezet moet je het gewoon zo kunnen terughalen.

[ Voor 15% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-01-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-07 09:49
Wie is de party die de e-mail verstuurd heeft?.
Heeft die niks meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
Als ik inderdaad via webmail een mail verwijder, komt hij gewoon in de prullebak. Ik gebruik echter livemail, en heb daar de map verwijderde items geleegd, waarin de betreffende mail zat. Hoe krijg ik die weer terug?
STIMPPYYY schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:32:
Deze mail moet toch gewoon staan op de mail server van UPC of heb je ingesteld dat hij alles van de server download en automatisch van de server verwijderd. Als dit niet het geval is kan je gewoon op je webmail van UPC het bericht natuurlijk terughalen

www.upc.nl/webmail

Standaard staat dit uit, dus als je het nooit hebt aangezet moet je het gewoon zo kunnen terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik vermoed dat de TS bij Chello niets anders dan een forward richting z'n live-account heeft staan. Dan zullen denk ik er geen mails meer zijn bij Chello, anders loopt'ie natuurlijk vrij snel vol.

En inderdaad, de mail staat bij iemand vast nog wel in de verzonden items, dus even vragen of die hem nog een keer kan versturen. Zelf terug halen lijkt me niet een optie. Wat volkomen logisch is ook.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13
Ik vermoed dat TS het programma Windows Live Mail gebruikt om zijn mail op te halen en te lezen. Niks met Live accounts te maken dus.
Dus afhankelijk van de instellingen worden inkomende mails dan nog wel/niet op de mailserver van UPC bewaard. Controleer dus webmail als het om een inkomend mailtje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
ik heb mijn chello account niet geforward naar livemail. Ik gebruik gewoon livemail (omdat ik op de thuisPC geen outlook heb) om de mail die binnenkomt op mijn chello mailaccount te lezen, bewerken en verwijderen. Kan het zijn dat ze nog ergens op een livemailserver staan? Wie o wie heeft voor mij het verlossende antwoord?
(en de per ongelijk verwijderde mail (die vervolgens dus ook nog een keer uit de verwijderde items map vanlivemail is verwijderd, heb ik verstuurd naar een collega die twee weken met vakantie is volgens zijn afwezigheidsassistent, dus daar kan ik ook niks mee, gevalletje murphy's law dus)

[ Voor 31% gewijzigd door Abel34 op 02-01-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-07 09:49
Abel34 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:55:
ik heb mijn chello account niet geforward naar livemail. Ik gebruik gewoon livemail (omdat ik op de thuisPC geen outlook heb) om de mail die binnenkomt op mijn chello mailaccount te lezen, bewerken en verwijderen. Kan het zijn dat ze nog ergens op een livemailserver staan? Wie o wie heeft voor mij het verlossende antwoord?
(en de per ongelijk verwijderde mail (die vervolgens dus ook nog een keer uit de verwijderde items map vanlivemail is verwijderd, heb ik verstuurd naar een collega die twee weken met vakantie is volgens zijn afwezigheidsassistent, dus daar kan ik ook niks mee, gevalletje murphy's law dus)
Ik weet niet wat voor bedrijf je werkt, maar hebben sommigen toegang tot haar mailbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Abel34 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:55:
ik heb mijn chello account niet geforward naar livemail. Ik gebruik gewoon livemail (omdat ik op de thuisPC geen outlook heb) om de mail die binnenkomt op mijn chello mailaccount te lezen, bewerken en verwijderen.
Als jij daarmee Windows Live Mail - het programma - bedoelt dan is dat een normale desktop applicatie en die heeft geen extra servers ofzo.
Weg = dan definitief weg.
Kan het zijn dat ze nog ergens op een livemailserver staan?
Zie hierboven, daarnaast ben jij de enige die de instellingen van jouw mailclient kan nakijken welke mailservers er uberhaupt opgegeven staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 13:47
Abel34, heb je eigenlijk al ingelogd op http://www.upc.nl/webmail ? En zag je daar je mail nog staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
Pascal schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:13:
Abel34, heb je eigenlijk al ingelogd op http://www.upc.nl/webmail ? En zag je daar je mail nog staan?
Op webmail is niks meer te vinden. Zelfs als ik in livemail mails verwijder die binnenkomen op mijn chello-account (die ik heb gekoppeld aan livemail) zie ik deze niet terug op webmail van chello in de prullebak. Klinkt langzamerhand als helaas pindakaas...........of heeft iemand nog een lumineus idee/tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 23:13
Het zit gewoon in /dev/null (= helemaal verdwenen=weg=niet meer terug te halen door jouzelf)

Het enige wat je kan doen is UPC vragen of ze een backup van jouw box terug kunnen zetten, maar de kans acht ik bijzonder klein. Een halve dag werk is nou ook weer niet zo onoverkomelijk, en het is voor jou een leermoment. Regel een backup in. Al is het maar van je eigen harddisk zodat je een recovery kan doen.

Zo wordt bij mij AL mijn xs4all mail naar een gmail boxje geforward. Dus wat ik ook verkloot, al mijn mail is ook altijd nog veilig op een gmail account. (behalve de sent items)

Edit: klein lichtpuntje wellicht, het zou kunnen zijn dat de mails nog in de mailfile zitten, en die kunnen misschien (net als deleted files) nog teruggehaald worden.

Zoals hier http://www.emailadept.com/Windows-Mail-Recovery.htm en verder hier http://tinyurl.com/2fyt7be

[ Voor 23% gewijzigd door Mistraller op 02-01-2011 22:35 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je het werk verstuurd hebt naar iemand zit hij dan misschien nog in je verzonden items? Zo niet dan ben je het waarschijnlijk definitief kwijt als het is zoals ik het begrijp uit je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:21
timgoud schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:34:
Wie is de party die de e-mail verstuurd heeft?.
Heeft die niks meer?
ik222 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:37:
Als je het werk verstuurd hebt naar iemand zit hij dan misschien nog in je verzonden items? Zo niet dan ben je het waarschijnlijk definitief kwijt als het is zoals ik het begrijp uit je verhaal.

[ Voor 45% gewijzigd door Z-Dragon op 02-01-2011 22:38 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
timgoud schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:08:
[...]

Ik weet niet wat voor bedrijf je werkt, maar hebben sommigen toegang tot haar mailbox?
idd, als je weet dat het mailtje in de mailbox van een collega staat dan kan desnoods een systeembeheerder van jullie bedrijf het mailtje daar denk ik wel even uitvissen. Makkelijkere oplossingen zie ik zo niet. Chello of livemail gaan dit echt niet voor je uit de backups halen, want dan zijn ze de hele dag bezig met mensen die per ongeluk mailtjes verwijderd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik snap dat het erg vervelend voor je is, maar toch haal ik het te schreeuwerige HELP! even uit de topictitel en zet ik er voor in de plaats de naam van WLM.
Welkom trouwens!

Grote kans dat je inderdaad pech hebt, maar geef voor de zekerheid nog even helder aan wat nu hoe wordt gebruikt.

Maar de beste kans maak je inderdaad waarschijnlijk door te zorgen dat iemand die mailbox van de collega weet te openen - waarbij de privacy van die collega natuurlijk een belangrijke factor is, je mag niet zomaar toegang krijgen tot zijn mailbox!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1