x-fi line in probleempje.

Pagina: 1
Acties:

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Vroeger had ik een x-fi extreme music die goed werkte. Maar nu heb ik een extreme audio (ivm low profile), maar deze werkt niet helemaal lekker. Ik heb namelijk een 5.1 setje waarvan de frontspeakers geen volledig bereik hebben. De sub en center moeten dus meedoen voor lekker geluid. Ik heb al veel gegoogled, drivers en software volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Updates gedaan. En veel zitten klooien met instellingen.

Het probleem: Als ik in de opstart console van Creative de lijn in open zet, hoor ik alleen stereo (over 2 speakers) ipv dat het geupmixed wordt (met bass beheer enzo). Maar als ik in het configuratiescherm van Windows 7 de lijn in openzet, is het geluid wel goed, alleen zit er dan een vertraging in. En dus hoor ik een echo.

Nadat ik alles opnieuw geïnstalleerd had, deed de lijn in van de opstart console het helemaal niet meer. En die van Windows zelf wél. Maar dan alleen stereo.

Uiteraard weet ik dat de mic, 'digitaal uit' en 'lijn in' dezelfde flexijack ingang hebben. En volgens mij stel ik dit ook goed in.

Ook stottert het geluid soms bij het afspelen van muziek.

Weet iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 6% gewijzigd door elmertje op 03-01-2011 08:02 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oplossing? Nee, maar ik weet wel dat geluidskaarten audio devices zijn, en high-end gevallen als dit Hi-Fi pretenties hebben. Dus horen topics erover niet in Overige Hardware maar -gek genoeg, zo blijkt - in Audio & HiFi

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!