Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Mijn videokaart wordt extreem warm, dus ik heb hem eventjes down-geclocked, zoals je ziet. Hierna heb ik mijn GPU zo'n 3 uur laten benchmarken met furmark(kwam niet verder dan 1 fps). De temperaturen liepen op tot 85 graden. Ik heb eventjes met [url=GPU-Z]http://www.techpowerup.com/gpuz/5ngrv/[/url] de downclock ge-validate. Klik voor het resultaat. Is dit niet schokkend? Zelfs voor een passief gekoelde kaart. Ook heb ik mijn kaart overgeclocked, dan lopen temperaturen op tot 114 graden.... Is dit niet extreem? Reden om de kaart terug te sturen of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

85 graden valt toch best mee, dat kunnen die kaarten over het algemeen best hebben. Mijn passief gekoelde 7950GT werd ook met gemak 100 tot 110 graden, maar dat heeft eigenlijk nooit gezeik gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:41
85graden is geen enkel punt volgens mij, 114 lijtk me echter wel een probleem.. maar dit is vrij logisch toch? 30% overklok lijkt me redelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Op stock snelheden bereik ik de 98... Ook niet weinig ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Welke kaart gaat het hierom?
Dat de GPU 114 graden Celsius word is niet goed. (max is 105)
85 graden is gewoon goed voor een GPU op normale snelheden.
Dat mijn ATi 5850 nou nooit boven de 65 graden komt is vanwege een overkill koeling. :P

[ Voor 45% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-01-2011 20:18 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Voor zo'n koeler is het normaal. Dat is een brokkie aluminium wat het zou moeten koelen. Ik heb ook een passief gekoelde Asus 8600GT. Ik moest er een accelero S1 op doen om hem fatsoenlijk passief te kunnen draain (hij hangt nu in de airflow van een nexus real silent op 500 RPM). Nu zijn de temps goed (40 idle 80 load).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Dat is normaal. Mijn passief gekoelde GT210 (budget) HTPC kaartje is onder enige load (1080P film) 80 graden ;) Mede doordat er verder amper koeling in de behuizing aanwezig is. Als je gaat overklokken stijgt het stroomverbruik exponentieel dus ook de hitte.

Een passief gekoelde kaart hoor je eigenlijk niet over te klokken ;) Om je passieve kaart koel te houden moet de behuizing eigenlijk altijd voorzien zijn van intake en outtake fans.

[ Voor 16% gewijzigd door et36s op 02-01-2011 20:27 ]

Pagina: 1