Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons in de organisatie maken we gebruik van 2 terminal servers die load balancen. Gebruikers verbinden met farm.xxxx.yyyy en vervolgens gaan ze naar de terminal server die het minste te doen heeft.

Echter gebeurt het nog wel eens dat gebruikers dubbel moeten inloggen. Ze loggen dus in, vervolgens zien ze 2 seconde "welkom" staan, en daarna kunnen ze weer inloggen. Na de 2e keer werkt het wel.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkend. Ik heb hier al vrij veel op gegoogled, maar omdat het probleem vrij vaag is, heb ik helaas niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Windows 2003? 2008? Citrix? Meer info svp

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:16
Loggen alle gebruikers in met dezelfde naam/ wachtwoord?
Is de tweede keer inloggen niet gewoon de screensaver die is aangesprongen in een slecht afgesloten sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows server 2008 R1. Verder wordt er geen gebruik gemaakt van Citrix of iets dergelijks.
De gebruiker logt dus in op een "kale" terminal server, met zijn/haar desktop ingericht d.m.v. policy's.

Het lijkt erop dat de gebruiker eerst verbinding maakt met server#1 en wanneer hij/zij inlogd, hij over gaat naar server#2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
joppybt schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:54:
Loggen alle gebruikers in met dezelfde naam/ wachtwoord?
Is de tweede keer inloggen niet gewoon de screensaver die is aangesprongen in een slecht afgesloten sessie?
Het gaat om verschillende gebruikers. Ik heb met een testgebruiker zelf een aantal keren ingelogd, en ik krijg hetzelfde probleem. Het heeft dus niet te maken met het verkeerd afsluiten van een sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaat dit probleem ook wanneer je rechtstreeks op 1 van beide TS aanmeldt?
hoe is de loadbalancer ingericht? geeft deze meldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:09
welke rdp client versie gebruik je :? het is een 'known problem' met oude rdp clients (ouder dan versie 6) dat je dit probleem hebt. oa linux based thinclients zullen dit probleem hebben

de oorzaak is dat deze clients geen 'double logon' doen en je niet doorsturen naar de juiste (least loaded) servers met de eerst ingevoerde credentials.

complete volkstammen hebben dit probleem :)

http://www.google.nl/sear...roker+login+twice&spell=1

een reden voor mij om de sessionbroker niet meer te gebruiken maar te kiezen voor een 3rd party loadbalancer of beter... citrix :P

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:05:
bestaat dit probleem ook wanneer je rechtstreeks op 1 van beide TS aanmeldt?
hoe is de loadbalancer ingericht? geeft deze meldingen?
Helaas weet ik dit niet O+ Ik heb dit systeem geërfd, en ik heb zelf helemaal geen ervaring met load balancing. Als ik er deze week aan toe kom ga ik uitzoeken hoe dit gebeurd!
Powershell schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:57:
welke rdp client versie gebruik je :? het is een 'known problem' met oude rdp clients (ouder dan versie 6) dat je dit probleem hebt. oa linux based thinclients zullen dit probleem hebben
Nu je het zegt, hier zou het nog wel is aan kunnen liggen! In het bedrijf zijn vooral oude, linux based thin clients aanwezig. Deze week komen een aantal nieuwere HP types binnen, ik zal is kijken of deze hetzelfde probleem hebben!

Als ik het systeem zelf had ontworpen was ik ook zeker voor een 3th party oplossing gegaan :p

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal jullie de resultaten z.s.m. laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:15
Bij oudere RDP versies moet je dit in het rdp file toevoegen (via notepad):
prompt for credentials on client:i:1
enablecredsspsupport:i:1
username:s:<DOMAIN>\

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Het had inderdaad met de vrij oude thin clients te maken!
Ik zal de oplossing van Aars doorvoeren zodat het probleem overal is opgelost!

Nogmaals, bedankt!
Pagina: 1