Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vorig schooljaar afgestudeerd als bachelor toegepaste informatica (België), net gestopt met een andere opleiding die mij niet lag.
Ik ben op dit moment erg gefascineerd door webontwikkeling en in het bijzonder drupal. Met drupal heb ik echter minimale ervaring (enkel zelf opgezet en wat mee geprobeerd).
Ik wil daar wel in verder werken, ik weet alleen niet of ik voldoende bagage heb om te solliciteren voor drupal ontwikkelaar.
Ik heb wel vdabopleidingen gezien, zowel drupal als php-ontwikkelaar, aan syntra ook een drupalopleiding. Welke opleiding volg ik best?
Of is het beter om eerst te solliciteren en dan horen of en welke opleiding best is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat houd je tegen om wat meer handson ervaring met Drupal te krijgen? Solliciteren als Drupal ontwikkelaar waarbij een bedrijf je eerst nog een cursus moet laten volgen is leuk voor jou, het bedrijf in kwestie schiet er niks mee op.

Ik zou op minst verwachten als bedrijf dat je eigen Drupal module hebt ontwikkeld danwel patches o.i.d. hebt gemaakt. Tenzij je natuurlijk een ander systeem zoals Joomla goed beheerst natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er houd mij niets tegen om handson ervaring met Drupal te krijgen, integendeel, ik wil niet liever.
Maar dat neemt tijd in beslag, en ik weet dan niet of ik nog moet wachten met solliciteren of niet.

En als ik daar eerst de tijd voor neem, weet ik niet wat de beste methode is (welke cursus of zelfstudie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Werkgevers willen soms best wel investeren, dan kunnen ze ook sturen naar hoe ze je willen hebben. Solliciteren mag natuurlijk altijd, dus dat kun je prima proberen als de vacature je geschikt lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-07 09:40
Ik ben zelf ontwikkelaar voor en in Drupal (weliswaar als bijbaan, maar toch...). Ik heb diverse grote websites voor bedrijven gemaakt, onder andere theming en module development in PHP/JavaScript.

Je kan het jezelf prima aanleren door wat te prutsen en een boek te kopen, als je PHP, HTML & CSS en Javascript redelijk tot goed beheerst maak je je Drupal zo eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HTML, javascript en css zijn geen probleem, echter niet veel ervaring met php, maar wel met c++,java en perl.

Enig aan te raden boek?

En als ik een cursus wil volgen, iemand een idee welke best te volgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Pro Drupal Development is een veelgeprezen boek. Wel even opletten dat er edities voor Drupal 6 en Drupal 7 zijn.

// Edit: ik neem aan dat je Drupal al lokaal geïnstalleerd hebt om te verkennen?

[ Voor 27% gewijzigd door Mei op 08-01-2011 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip.

Drupal inderdaad al lokaal geinstalleerd, dat is de reden waarom ik er verder in wil, ik vind het een prachtig systeem.
Ik hoop dat ik een job vind waarbij ik mijn kleine kennis kan uitbreiden.

Ik heb al enkele bedrijven op het oog, maar als iemand nog een mogelijkheid weet, laat het weten aub.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-07 09:40
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:51:
Bedankt voor de tip.

Drupal inderdaad al lokaal geinstalleerd, dat is de reden waarom ik er verder in wil, ik vind het een prachtig systeem.
Ik hoop dat ik een job vind waarbij ik mijn kleine kennis kan uitbreiden.

Ik heb al enkele bedrijven op het oog, maar als iemand nog een mogelijkheid weet, laat het weten aub.
Pro Drupal Development is inderdaad een goed boek. Ik als student heb dat boek ook gebruikt om Drupal te leren. Gelukkig is Drupal best goed te leren, zeker met de nieuwste Drupal 7.

Wat wil je doen in Drupal? Modules uitbreiden / maken of theming van templates, sites, etc.? Of een combinatie van beide? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vooral modules leren maken en uitbreiden, en kunnen meewerken aan grotere projecten.
Dit in combinatie met theming zodat mijn drupalkennis volledig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Nja, het is nogal bullshit om ergens voor te gaan solliciteren als je geen kennis op dat gebied hebt. Ga jezelf dan ook niet aanbieden als Drupalontwikkelaar, totdatje op z'n minst zonder bestaande zooi te hacken een site op kan zetten die voldoet de wensen van een klant.

Beste manier om te leren is de issue queues induiken en meehelpen met bestaande modules. Anderen kijken je werk dan na, dus schade kan je niet echt aanrichten.

Qua opleidingen wat Drupal betreft raad ik de wat kleinere trainers aan die goed bekend staan in de community. Zij zijn vaak hardcore developers die na hun start bij Drupal naar trainingen toegegroeid zijn.
Pagina: 1