Toon posts:

CPU vastgelijmd (?) aan koelblok

Pagina: 1
Acties:
  • 4.480 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers, ik heb hier een oude P4 cpu uit 2002, afkomstig uit een systeem van de Media Markt (Microstar).
Ik ga een knutsel-server met Ubuntu bouwen, en wil deze processor daarvoor gebruiken icm een stillere koeler.

Maar nu krijg ik dus de P4 niet van de oorspronkelijk koeler af.
Moet ik harder trekken? Ik denk niet dat de cpu hier blij mee is... Weet iemand een oplossing?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Neen, je moet hem wat opwarmen (bijvoorbeeld door te laten draaien en dus op te warmen... niet met een fohn).
Het is gewoon vastgekoekte koelpasta, en je bent niet de enige ;).

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien heb je de cooler niet helemaal losgemaakt ?
Ofwel is de koelpasta heel hard geworden. Zoals hierboven gezegd, opwarmen en harder trekken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Mavamaarten op 02-01-2011 17:04 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Da's jammer, ik heb net het hele ding gedemonteerd. :P

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Boudewijn schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:02:
Neen, je moet hem wat opwarmen (bijvoorbeeld door te laten draaien en dus op te warmen... niet met een fohn).
Het is gewoon vastgekoekte koelpasta, en je bent niet de enige ;).
inderdaad, niet zo maar er proberen uittrekken. Ik heb het in het begin al een paar keer voorgehad dat ik de CPU gewoon uit de socket had getrokken met als gevolg dat de cpu nog vastplakte aan de koelblok.

de koelpasta zeker niet vergeten vervangen, je kan dat er makkelijk afkrijgen met een beetje aceton ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:04:
Da's jammer, ik heb net het hele ding gedemonteerd. :P
de fan van je koelblok halen en hem een 5 tal minuutjes omgekeerd in een bodempje water leggen tot je de cpu er kan afkrijgen. NOOIT proberen met een schroevendraaier :+

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
pm1 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:06:
[...]

de fan van je koelblok halen en hem een 5 tal minuutjes omgekeerd in een bodempje water leggen tot je de cpu er kan afkrijgen. NOOIT proberen met een schroevendraaier :+
Met de processor naar boven in het water leggen? Warm water neem ik aan?
;w :)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

Of probeer lichtjes te draaien. Zo heb ik mijn oude P4 eruitgekregen...

Android developer & dürüm-liefhebber

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

In het water leggen lijkt me niet zo slim. Zo'n p4 is niet waterdicht namelijk.

Gewoon verwarmen (fohn, boven verwarming houden). En het koelblok draaien tov de cpu.
Let wel op de pinnetjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik leg 'm wel een tijdje op de verwarming :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

job schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:10:

Gewoon verwarmen (fohn, boven verwarming houden). En het koelblok draaien tov de cpu.
Let wel op de pinnetjes.
NEE GEEN FOHN!

Godsamme, ik kan dat elke week wel zeggen. Fohn == ESD == CPU mogelijk dood.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:38
Anders met een stukje flosdraad tussen CPU en koelblok 'zagen'

Enne.... een Pentium 4 processor in een server :X ? Ik neem aan dat je niet zelf de stroomrekening hoeft te betalen?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

En de OEM-moederborden hebben vaak een eigen montage voor de koeler. Je zult er dus waarschijnlijk niet zomaar een andere koeler erop kunnen zetten. Zou ik even nakijken als ik jou was ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Topicstarter
Krentenbol schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:19:
En de OEM-moederborden hebben vaak een eigen montage voor de koeler. Je zult er dus waarschijnlijk niet zomaar een andere koeler erop kunnen zetten. Zou ik even nakijken als ik jou was ;)
Vorige bordje was opgeblazen (condensators kwamen brak uit de fabriek) dus er zit al een ander bordje op :)
Een MSI uit 2006 geloof ik (retail bord).

Ik verbaas mij erover hoe die cpu er met koeler en al is opgezet, maar het ding heeft nog nooit een blue screen gegeven ofzo, dus het zal wel goed zijn. :P

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-01 17:37

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Boudewijn schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:15:
[...]

NEE GEEN FOHN!

Godsamme, ik kan dat elke week wel zeggen. Fohn != ESD == CPU mogelijk dood.
I fixed it :*)

Powered By C8H10N4O2

• Edmin
  • Laatst online: 23-01 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CO

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:16:
Anders met een stukje flosdraad tussen CPU en koelblok 'zagen'

Enne.... een Pentium 4 processor in een server :X ? Ik neem aan dat je niet zelf de stroomrekening hoeft te betalen?
Och, max 90 watt is dat ding. Ik laat 'm ook niet dag en nacht draaien, het is meer voor back-ups enzo.

Verwijderd

Let wel op de pinnetjes.
Het koelblok in het water, de cpu die er aan plakt natuurlijk niet :+

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 16:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:29:
[...]
Vorige bordje was opgeblazen (condensators kwamen brak uit de fabriek) dus er zit al een ander bordje op :)
Een MSI uit 2006 geloof ik (retail bord).

Ik verbaas mij erover hoe die cpu er met koeler en al is opgezet, maar het ding heeft nog nooit een blue screen gegeven ofzo, dus het zal wel goed zijn. :P
Bedoel je hiermee te zeggen dat de koeler niet vast zit met een klem(men) of schroefsysteem? Als de koeler alleen op de CPU zit dan is het best mogelijk dat de koeler inderdaad met een soort lijm op de CPU is gezet (een kruising tussen lijn en koelpasta). Ik denk niet dat je dat makkelijk los gaat krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 02-01-2011 17:36 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Wel met twee klemmen... De backplate van de koeler zit met 4 schroefjes vast.

Het koelblok is nu goed verwarmd, maar het ding zit nog wel muurvast. :o

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 17:39 ]

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou dit niet FAQ-baar zijn, dit is een regelmatig wederkerend probleem. Lijkt me dat er wel een 'vaste' prodedure kan worden voor beschreven, zoals als het er nog in zit je machine een half uurtje stressen zodat het geheel opwarmt en dan die warm water methode, verwarming, draadzaag of twisten.

edit: retail MSI bord zal wel standaard P4 holes gebruiken. Wat hij beschrijft klinkt als een standaard boxed koeler.

[ Voor 17% gewijzigd door analog_ op 02-01-2011 17:40 ]

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:31

Harrie

NederVlaming

Let wel op de pinnetjes.
Daarom zegt hij ook een bodempje water. Daar leg je dan de heatsink in. Deze geleiden de warmte goed, daar zijn ze voor ontworpen. Zo warm je dus ook de pasta op. Kan volgens mij prima. Je legt natuurlijk niet je processor erin. Maar op de verwarming leggen zou ik eerst proberen :)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50
Ik heb de mijne in de oven los gekregen :P

De magnetron in de hete-luchtstand(!!) verwarmen en dan de processor + koelblok er een tijdje in leggen. Let op dat het hele blok warm kan zijn. De magnetron hoeft er tijdens het verwarmen van de processor niet aan te staan.

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat het lijm is... Het zit nog net zo vast als eerder.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:28
SPee schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:40:
Ik heb de mijne in de oven los gekregen :P

De magnetron in de hete-luchtstand(!!) verwarmen en dan de processor + koelblok er een tijdje in leggen. Let op dat het hele blok warm kan zijn. De magnetron hoeft er tijdens het verwarmen van de processor niet aan te staan.
Ehm... BEN JE DOM?

Magnetron = microgolf = vonken van metalen.
Een vonkende processor is meestal niet zo goed. En als je bedoeld dat je een oven-combi-microwave hebt, heb je dat wel heel onduidelijk verteld.

http://www.youtube.com/watch?v=DvBYT_vXSkg

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:43:
Ik denk toch dat het lijm is... Het zit nog net zo vast als eerder.
Misschien het systeem weer in elkaar zetten en dan Orthos/Prime95 aanzetten? Dan wordt de CPU maximaal belast en zal het koelblok waarschijnlijk lekker warm worden.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
ehm... Ben jij dom?
Hij zegt in de magnetron op de hete lucht stand.
Hij heeft dus een magnetron die ook als oven kan functioneren(de meesten tegewoordig)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-01 17:11
Wauw, leer lezen.
Hij zegt zeer duidelijk dat die in de hete-luchtstand moet, wat inhoudt dat er geen elektronen vrijkomen.

Hoeveel domme reacties staan er wel niet in dit topic :')

misschien een klein beetje aceton om de processor heen leggen en kijken of er iets van lijm/pasta loskomt?

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:12
Ik heb het met exact dezelfde PC gehad. Bleek de CPU weldegelijk vastgelijmd te zitten. Zo vast zelfs dat bij het loshalen van het koelblok de heatspreader bleef zitten en ik de rest van de CPU in m'n handen had.

Leerzame ervaring, dat wel 8)7

Verwijderd

Slurpgeit schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:05:
Ik heb het met exact dezelfde PC gehad. Bleek de CPU weldegelijk vastgelijmd te zitten. Zo vast zelfs dat bij het loshalen van het koelblok de heatspreader bleef zitten en ik de rest van de CPU in m'n handen had.

Dat kun je dan wel beter met een P4 hebben dan met een i7 :P

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-01 17:37

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

I stand corrected, omdat ESD het verschijnsel is en niet zo als door mij aangenomen, de standaard. ( * Kluk-Kluk mompelt iets over aannames enzo .... )

:> Sorry Boudewijn ...

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Slurpgeit schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:05:

Het is ook een soort van zwarte plaat en het lijkt in de verste verte niet op normale grijze pasta. Ik denk dus dat ik maar even een celeron procje bestel voor mijn p45 bord. Dan heb ik voor 50 euro tenminste een fatsoenlijke server.

Bedankt voor de hulp... :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kluk-Kluk schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:10:
[...]

I stand corrected, omdat ESD het verschijnsel is en niet zo als door mij aangenomen, de standaard. ( * Kluk-Kluk mompelt iets over aannames enzo .... )

:> Sorry Boudewijn ...
offtopic:
Sorry is voor knorrie :+

Excuses aanvaard.

Even voor de mensen die niet weten oe en wat:

Een foehn laadt de lucht elektrisch op, dat zorgt ervoor dat je CPU mogelijk gesloopt wordt. Dit kan ook later aan de dag treden. Niet fijn dus.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:11
naarden 4ever schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:46:
[...]

Ehm... BEN JE DOM?

Een vonkende processor is meestal niet zo goed. En als je bedoeld dat je een oven-combi-microwave hebt, heb je dat wel heel onduidelijk verteld.

http://www.youtube.com/watch?v=DvBYT_vXSkg
tjah hij zegt toch duidelijk hete lucht stand, ook wel " Oven"
niet magnetron functie :P

iemand was me al voor :+

[ Voor 3% gewijzigd door osmosis op 02-01-2011 18:18 ]

Verwijderd

[...]

Ehm... BEN JE DOM?

_O-

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Er wordt wel gezegd dat je het niet met een schroevendraaier moet doen, maaruh waarom niet.

Voorzichtig aan platte schroevendraaier tegen heatspreader randje (moet wel passen), koelblok op zijn zijkant op de tafel en een tikje op de schroevendraaier. Als je het maar voorzichtig doet, moet je hem eventueel op deze manier echt wel los kunnen krijgen.

:)

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45
Idd, gewoon een brede platte schroevendraaier en een beetje beleid, vaak genoeg gedaan zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan probeer ik dat wel :)

Ik kan die 8 jaar oude meuk toch niet meer verkopen. Dus my way, or kaput. :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:58
En anders kan je vast voor een prikkie nog wel ergens een P4 cpu op de kop tikken..

• Nieknikey
  • Laatst online: 03-01 13:19
[...]

Ehm... BEN JE DOM?

Hij zet er nog met uitroeptekens achter (!!!) dat je de magnetron in hete-lucht stand moet zetten. Dan gebruiktie geen microgolven en geeft je cpu in ieder geval geen lichtshow :>

Verwijderd

Topicstarter
lollerbol ik heb 'm los.

Eerst een half uur op de verwarming, toen met schroevendraaier losgewipt. :)

bedankt allen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Boudewijn schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:15:
NEE GEEN FOHN!

Godsamme, ik kan dat elke week wel zeggen. Fohn == ESD == CPU mogelijk dood.
Dan heb ik blijkbaar geluk gehad tot nu toe.
Ik denk dat het wel mee valt met die esd door warme lucht, maar ik zal de mogelijkheid onthouden.

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Daarnaast zijn hetelucht kanonnen in welke vorm dan ook niet bijster goed voor je processor, omdat die luchtstroom vol zit met allemaal electronen. En geloof me, dat vind je Processor niet echt cool!

[img]error.jpg[/img]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

niekje87 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:16:
Daarnaast zijn hetelucht kanonnen in welke vorm dan ook niet bijster goed voor je processor, omdat die luchtstroom vol zit met allemaal electronen. En geloof me, dat vind je Processor niet echt cool!
Joh wat zou ESD nou toch zijn?
job schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:38:
[...]

Dan heb ik blijkbaar geluk gehad tot nu toe.
Ik denk dat het wel mee valt met die esd door warme lucht, maar ik zal de mogelijkheid onthouden.
Nou ik heb een paar jaar bij een chipboer rondgelopen. Als daar een ICtje uit een tray al op de speciale-ESD-veilige labvloer viel was het direct einde oefening. Die dingen zijn minder complex dan een willekeurige moderne x86 CPU (okay een P4 is niet heel modern, maar deze waren minder complex).
Een p4 heeft trouwens dik 40miljoen transistors als ik wikipedia mag geloven. Als er daar een zwik van sneuvelt merk je dat niet 1-2-3, maar op langere termijn mogelijk wel.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:58
^ ik denk dat je bedoeld dat ESD schade soms pas op latere termijn naar voren komt.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jazeker, dat staat er ook min of meer.

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Vraagje, is het slecht om je pc naast andere elektronica te plaatsen (ivm. ESD?)? Zoals een tv? Videorecorder? Dvdspeler?

Verwijderd

Topicstarter
CoB schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:49:
Vraagje, is het slecht om je pc naast andere elektronica te plaatsen (ivm. ESD?)? Zoals een tv? Videorecorder? Dvdspeler?
Een magnetron naast je beeldscherm is geen goed idee, verder zou ik het niet weten. :P

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:31

Harrie

NederVlaming

CoB schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:49:
Neuh.. die straling is sowieso al klein, en je pc kast schermt dan ook nog eens af.

Goed dat je proc los is. Ik heb dat ook al eens met een schroevendraaier gedaan. Verbaasde me toen dat die processoren eigenlijk best veel meer kunnen hebben dan je oorspronkelijk dacht.

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-10-2025

steareth

professionele epibreerder

ik ben echt hard aan het lachen in deze topic :p

ik weet niet waar je huis woont.

Verwijderd

Topicstarter
Harrie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:00:
[...]

Neuh.. die straling is sowieso al klein, en je pc kast schermt dan ook nog eens af.

Goed dat je proc los is. Ik heb dat ook al eens met een schroevendraaier gedaan. Verbaasde me toen dat die processoren eigenlijk best veel meer kunnen hebben dan je oorspronkelijk dacht.
CPU's zijn inderdaad wel stevig. :) Probleem voor mij was dat ik niet wist of het koelpasta of lijm was... Als het lijm was zou ik nu twee helften CPU hebben. :P

Met Arctic koelpasta heb ik nooit dat ze zo muurvast zitten, toch jammer van die goedkope fabrieksmeuk van Microstar. >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 00:36 ]

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:08:
[...]

Dat kun je dan wel beter met een P4 hebben dan met een i7 :P
het probleem met de vastplakkende CPU's is al opgelost sinds socket 775 waar je cpu niet meer vastzit met pinnetjes. Nu klem je de cpu tussen een plaatje en je socket waar de pinnentjes zitten. Als je dan aan de koelblok durft trekken zal je nooit je cpu uit je socket trekken, in het ergste geval zal je gans je moederbord kapot trekken hoewel me dat vrijwel onmogelijk lijkt.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 19:43

westergas

rikkie_pc

pm1 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:55:
[...]

het probleem met de vastplakkende CPU's is al opgelost sinds socket 775 waar je cpu niet meer vastzit met pinnetjes. Nu klem je de cpu tussen een plaatje en je socket waar de pinnentjes zitten. Als je dan aan de koelblok durft trekken zal je nooit je cpu uit je socket trekken, in het ergste geval zal je gans je moederbord kapot trekken hoewel me dat vrijwel onmogelijk lijkt.
Mijn Phenom X4 BE heb ik laatst zo uit het mobo kunnen trekken doordat het (stock)koelblok zat vast gepklakt aan de CPU. Dus door de beveiliging heen! Er waren toen enkele pinnetjes verbogen en was bang dat ik de CPU zo weg kon gooien. Toen de pinnetjes met de hand terug gebogen en gelukkig deed ie het weer (nooit gedacht!)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

westergas schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:38:
[...]

Mijn Phenom X4 BE heb ik laatst zo uit het mobo kunnen trekken doordat het (stock)koelblok zat vast gepklakt aan de CPU. Dus door de beveiliging heen! Er waren toen enkele pinnetjes verbogen en was bang dat ik de CPU zo weg kon gooien. Toen de pinnetjes met de hand terug gebogen en gelukkig deed ie het weer (nooit gedacht!)
ja inderdaad AMD loopt op dat gebied nog een beetje achter :(
Dat komt doordat AMD na socket A hun chips ook volledig heeft ingekapseld met een plaatje zoals intel al deed sinds Pentium 4. Daarvoor was dit geen probleem omdat het maar een héél klein stukje was dat met koelpasta was bedekt, dus dat kwam makkelijk los.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
pm1 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:44:
[...]

ja inderdaad AMD loopt op dat gebied nog een beetje achter :(
Dat komt doordat AMD na socket A hun chips ook volledig heeft ingekapseld met een plaatje zoals intel al deed sinds Pentium 4. Daarvoor was dit geen probleem omdat het maar een héél klein stukje was dat met koelpasta was bedekt, dus dat kwam makkelijk los.
Sterker nog, in veel gevallen ging het daar mis met het plaatsen van de heatsink :P

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:07

D4NG3R

kiwi

:)

Zijn foto's onderanderen niet handig :+ ?

Even een plaatje schieten van de onderkant van het heatsink+CPU.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• PatyYe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-01 10:00
Je moet gewoon je prosessor terugzetten op het mobo en vervolgens de pc half uurjte aan laten staan, waarschijnlijk komt die dan wel los en kun je hem gewoon normaal losmaken.

werkte bij de computer van een vriend bij mij, daar zat die ook muurvast

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Toen de pinnetjes met de hand terug gebogen en gelukkig deed ie het weer (nooit gedacht!)
Heb ik al twee keer mogen doen 8)7 Eén keer omdat idd mijn CPU vast zat aan het koelblok en één keer omdat ik hem zo opgestuurd kreeg (2e hands gekocht). Beide doen het nog :*) IMHO wel een nadeel van de backwards-compatibility die AMD nu aanhoudt: ze kunnen dit niet aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:51:
Zijn foto's onderanderen niet handig :+ ?

Even een plaatje schieten van de onderkant van het heatsink+CPU.
Bedankt voor de interesse, maar ik weet niet of je alle posts hebt gelezen? De CPU is gisteren al losgekomen.

Op de verwarming gezet, op z'n kop natuurlijk, en toen met schroevendraaier losgewipt. Works miracles.

• naarden 4ever
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:57:
[...]

Een magnetron naast je beeldscherm is geen goed idee, verder zou ik het niet weten. :P
Een magnetron kan in principe geen kwaad, de kooi van faraday zou alles moeten opvangen. je moet je monitor er alleen niet inzetten.

Als het kwaad zou kunnen zou ons bloed namelijk ook regelmatig koken als wij popcorn aan het poffen zijn... dus lijkt me niet. Kan natuurlijk wel dat het magnetische het spul kan beïnvloeden...
[...]

Hoort dat te kunnen zonder de processor mee te trekken? _O-

Erg jammer dat zij nog geen LGA gebruiken en op PGA blijven hangen, maar wij zijn dan ook zo'n beetje de enige die dat ding regelmatig opentrekken. De gewone consument laat ons dat doen... Meestal (Laatst dus iemand die had inderdaad een s478 een aantal pins krom en eruit getrokken. Die kon naar de schroothoop dus ;w )

[ Voor 43% gewijzigd door naarden 4ever op 03-01-2011 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
naarden 4ever schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:03:
[...]

Een magnetron kan in principe geen kwaad, de kooi van faraday zou alles moeten opvangen. je moet je monitor er alleen niet inzetten.

Als het kwaad zou kunnen zou ons bloed namelijk ook regelmatig koken als wij popcorn aan het poffen zijn... dus lijkt me niet. Kan natuurlijk wel dat het magnetische het spul kan beïnvloeden...
Als je een beeldscherm en/of magnetron hebt die magnetisch niet goed is afgeschermd, dan vervormd je beeld.
Dat heb ik zelfs gehad toen mijn buurman achter een dikke muur een magnetron had staan. ;)
Als je speakers hebt die niet zijn geshield dan kun je dat ook hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 18:20 ]

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Bij een CRT dus. LCD en LED (en plasma ook denk ik?) heeft daar geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Krentenbol schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:28:
Bij een CRT dus. LCD en LED (en plasma ook denk ik?) heeft daar geen last van.
Idd.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

OMG het begint hier nu wel zwaar offtopic te gaan hoor ! :+

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Nee hoor, het lijkt maar zo:|

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch mijn topic? Daarom, een banaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.openleerhuis.be/oefeningen/3/1/13/55/2/508/banaan.jpg

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En dan is het nu mijn topic en doe ik hem op slot wegens teveel offtopic ge-banaan

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.