Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOfferijns
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-05 13:08
Wij willen bij ons thuis eens de boel beneden wat uitbreiden, maar ik kom er niet echt uit hoe dit zou moeten.
Op dit moment staat er een oude tv (gaat binnenkort worden vervangen) en een Digitenne ontvanger, de TF6000COK.

Wat we graag zouden willen is:
  1. TV blijven kijken via Digitenne
  2. TV opnemen terwijl je iets anders kijkt
  3. Opnames plannen (bijv. vanavond van 20:00 tot 21:30 Nederland 3 opnemen)
  4. Films van een HDD afspelen (aansluiten via bijv. USB of nog beter eSATA)
Eerst dacht ik aan een mediaspeler, bijvoorbeeld de AC Ryan PlayOn! DVR HD, maar na wat te hebben gegooglet krijg ik de indruk dat het opnemen hiermee niet goed werkt.

Wat zijn mijn opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Voor opnemen heb je, hoe raar het ook klinkt, een recorder nodig. Liefst natuurlijk een harddiskrecorder. En dan ook nog eentje die met Digitenne(-modules) overweg kan. Standaard werkt Digitenne met een tuner die maar één kanaal tegelijk kan decoden, dus je kunt niet opnemen van een zender wanneer je wat anders kijkt.

Zoiets bijvoorbeeld: Topfield Personal Recorder 320 GB (pricewatch).

[ Voor 67% gewijzigd door CodeCaster op 02-01-2011 16:49 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOfferijns
Die voldoet aan de eerste 3 punten, maar hoe zit het dan met de vierde, films van een HDD afspelen?
Moet ik daarvoor dan een aparte mediaspeler kopen of zou dat ook makkelijker en goedkoper kunnen?

[ Voor 10% gewijzigd door JOfferijns op 02-01-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kan zelf zo 1-2-3 geen harddiskrecorder vinden die ook van usb of esata kan afspelen, en de interne harddisk van zo'n ding is vaak ook niet van buitenaf bereikbaar, dus zul je er nog een Xtreamer / PlayOn / vul maar in van een euro of honderd bij moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOfferijns
Maar hoe zit het dan met die AC Ryan PlayOn! DVR HD, ik had iets gelezen over een CAM module met daarin de SmartCard van KPN, zou dat werken?
Die leek namelijk wel 2 tuners te hebben dus dan zou ik daarmee toch het DVB-T signaal kunnen ontvangen (CAM module met de ene tuner), kunnen opnemen (andere tuner) en een HDD kunnen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Oh, grappig. :) Hij staat hier inderdaad.

[quote]
• Opslag capaciteit van 1 TB
• Dual Digital DVB-T Tuner

Dan ben je voor 260 euro (plus de kosten van twee Digitenne-smartcards) volgens mij gewoon klaar. :) Je zal zelf even moeten opzoeken of dit ding Digitenne ondersteunt. Het "zou moeten werken", maar ik kan zo snel weinig concrete ervaringen en reviews vinden, behalve hier:
Goede speler, firmware updates worden regelmatig vrij gegeven. Speelt echt alles af. In het caiway gebied is de digitenne tuner perfect kan twee opnames tegelijk opnemen zeer tevreden koper.

[ Voor 76% gewijzigd door CodeCaster op 03-01-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:46
Het lijkt er sterk op dat je voor digitenne niet zoveel heb aan die AC Ryan. Hij werkt namelijk alleen maar met free to air zenders. En dat zijn in het geval van Digitenne alleen Nederland 1,2 en 3 en de regionale omroep. (zie ook het eerder aangehaalde tweakers nieuwsbericht)

De reden dat het in die review wel werkt is dat ze bij caiway (waarschijnlijk) tegenwoordig een ongecodeerd dvb-t signaal op de kabel hebben omdat ze de analoge tv daar hebben afschaft.

[ Voor 6% gewijzigd door Ties Brants op 03-01-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOfferijns
Nog even verder gegoogled, voor die CAM module moet er een Common Interface (CI) slot in zitten en bij deze versie is dat er nog niet.

Wel lees ik op hardware.info het volgende:
AC Ryan vertelde ons dat het binnen drie maanden verwacht een Playon!DVR HD met CI ofwel Common Interface te introduceren - daarmee zou een Conax CAM en Digitenne smartcard worden ondersteund, waarmee de circa 1 miljoen gebruikers van Digitenne een erg interessant alternatief voor een reguliere settopbox krijgen.
Daar zou ik dus op moeten wachten.

Nog verder gegoogled, lees ik net op het officiele acryan.com forum:
For those of you who need the CI Slot / Conditional Access for your paid-subscription, you can still connect your provider's Set-Top box AV-Out to the DVR-HD's AV-In and record the programs.
Als ik dan mijn TV aansluit op de AC Ryan, zou het dan mogelijk zijn om het TV signaal door te geven maar ook iets anders opnemen, of alleen hetgene wat je op dit moment kijkt opnemen omdat er maar 1 AV-In is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nope, dan kan je nog steeds maar 1 ding tegelijk kijken. Wat - heel misschien - zou kunnen werken is een softcam oplossing. Zo heb ik zelf ook digitenne werkend. Heb een zuinig servertje staan met een usb cardreader, waar mn Digitenne smartcard inzit. Die deelt de smartcard als het ware over mn interne netwerk, en vervolgens kunnen andere pc's op het netwerk via die smartcard het Digitenne signaal dat ze ontvangen via hun eigen tuner decoderen dmv een softcam (softwarematige decoder). Daar zijn een aantal topics over te vinden hier op GoT, en ook een uitgebreide tutorial over hoe dat moet icm Ziggo en Mediaportal (een gratis mediacenter oplossing).
Omdat de AC Ryan op Linux draait leek het me dat het - in theorie - misschien wel mogelijk was om de tuners die daar in zitten te gebruiken icm zo'n softcam.

Een meer praktische oplossing voor jou is waarschijnlijk eerder een mediacenter pctje naast de tv ipv de AC Ryan, met daarop Windows MediaCenter 7 icm DVBLink TVsource van DVBlogic (commerciele software waarmee je softcam kan gebruiken in Windows MediaCenter), of het gratis Mediaportal. Combineer dat met twee DVB-T tuners en je kunt in principe alles doen wat je wil.
Je hebt dan natuurlijk wel zo'n smartcard reader nodig. Die kan eventueel in dezelfde pc.

[ Voor 3% gewijzigd door MaximusTG op 03-01-2011 15:26 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Pagina: 1