Sony-STR DA 3400 ES Probleem

Pagina: 1
Acties:

• AlexS31
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Beste techneuten :)

Ik zit met een probleem,
Ik heb mijn Blu-Ray speler Sony BDP-S760 via een Hdmi kabel op de sony 3400 receiver aangesloten vanuit de sony gaat een Hdmi kabel naar de Tv
Als ik film zit te kijken dan stopt de receiver na onbepaalde tijd met geluid en beeld geven de tv gaat op zwart beeld en ik krijg de melding Geen Signaal !
Als ik alles uit zet en na een paar minuten weer aan dan het ik meestal ( let op meestal ) wel weer beeld en geluid maar na een tijdje blu-ray kijken krijg ik weer precies het zelfde geen beeld en geen geluid
Kortom HELP
Of is dit een bekend probleem
Graag jullie technische kennis :*)

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:38
Wat je moet zien te achterhalen is welke van de twee geen signaal doorgeeft. Kun je een ander BR speler aanluiten? Zoja, en je krijgt weer die melding dan is het je receiver. Blijft die melding weg dan is het je BR speler die een probleem heeft.

• AlexS31
Nou de Blu-Ray speler heb ik al een tijdje en die is altijd aangesloten geweest op een 1200 ES en daar had nooit problemen mee en nu met de 3400 wel, dan moet het haast wel in de receiver zitten

Verwijderd

Alex,
ik ben geen techneut, maar heb wel een 3400ES.
ik heb soortgelijke problemen gehad met de 2400ES - 3 keer opgestuurd ter reparatie (waarbij de eerste keer "firmware update" gebeurd is, 2e keer "moederboard vervangen" en 3e keer "niets gevonden"

Uiteraard was ik hier niet zo blij mee - heb dat toen ook kenbaar gemaakt op antwoord-kaart bij de reparatie - werd daarna door Sony gebeld met een voorstel om deze om te ruilen tegen een 3400ES

Mijn advies is heel simpel - sluit je BR eens aan op een van de andere 3 HDMI-uitgangen, bij mijn eerdere 2400 waren de ervaringen nl poort-specifiek...

• AlexS31
Heb idd de BR op Hdmi 1 gezet ( volgens de handleiding zou het op 3 moeten ) zo had ik hem dus ook, gister een filmpje gekeken en geen enkel probleem meer :)
( afkloppen maar ) maar volgens mij was dat wel de oplossing Toto