[iMac] Wake on LAN probleem

Pagina: 1
Acties:

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 19:21
Ik heb problemen om wireless wake on lan op mijn iMac goed werkend te krijgen. Ik gebruik apps als RemoteBoot en NetAwake op mijn iPhone om mijn iMac uit slaap te halen. Dit gaat meestal goed als de iMac net in slaapstand zit. Wacht ik langer, dan werkt wake on lan niet.

De oorzaak zou kunnen zijn doordat m'n router (Fritzbox 7170) na verloop van tijd het adres van m'n iMac 'vergeet'.

Op m'n iMac heb ik de energiestand en netwerk ingesteld volgens de website van Apple:
http://support.apple.com/kb/HT3774

Op de Fritzbox heb ik het MAC adres van de iMac vast gekoppeld aan het IP-adres.

Verder heb ik geprobeerd op de Fritzbox de nodige ports te forwarden, nl. de poorten 7, 9, 3689 en 5353. De laatste 2 nummers heb ik ook van een Apple page en deze worden ook in andere discussiefora genoemd.
http://support.apple.com/kb/TS1741

Mijn iMac is van eind 2009 met OS-X 10.6.5 en ik gebruik een iPhone 4.

Kan iemand aangeven wat ik over het hoofd zie?

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Heb je je mac ook een vast ip gegeven, dus handmatig ingevoerd op je iMac?
En heb je port 7 of 9 op UDP gezet?

• lexvo
Anus Cocainus schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:35:
Heb je je mac ook een vast ip gegeven, dus handmatig ingevoerd op je iMac?
En heb je port 7 of 9 op UDP gezet?
Ja, ik had port 7 en 9 op UDP gezet.

Maar ik had er nog niet aan gedacht op de iMac zelf een vast IP adres in te geven. Ga ik nu proberen.

Dank voor de snelle reactie.

• lexvo
Hmm, als ik het IP adres op de iMac handmatig opgeef, kan ik geen internet verbinding meer maken. Vreemd, ik heb het een paar keer geprobeerd en er steeds op gelet het goede adres in te geven.

• Anus Cocainus

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

lexvo schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:07:
Hmm, als ik het IP adres op de iMac handmatig opgeef, kan ik geen internet verbinding meer maken. Vreemd, ik heb het een paar keer geprobeerd en er steeds op gelet het goede adres in te geven.
Heb je ook op je router ingesteld dat hij je iMac een vast adres geeft?
Op je router kan je dus een bepaald ip aan een bepaalde computer koppelen, ditzelfde ip geef je aan je iMac.
(Waarschijnlijk ergens bij DHCP, bij mij heet het 'static ip')
En wat heb je bij gateway etc. ingevuld?

[ Voor 5% gewijzigd door Anus Cocainus op 02-01-2011 20:11 ]

• lexvo
Ja, in mijn router heb ik de iMac een vast adres gegeven door het betreffende vinkje aan te klikken, zie schermprint:
http://www.xs4all.nl/~lex1963/images/fr2.tiff

Maar.... ik kon eerst gateway niet vinden, dat blijkt dus op een apart scherm te staan die ook 'static' heet. Dit had ik tot nu toe nog niet gezien:
http://www.xs4all.nl/~lex1963/images/fr1.tiff

Je bedoelt waarschijnlijk dat ik hier ook nog iets moet invullen?

• Anus Cocainus

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

lexvo schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:56:
Ja, in mijn router heb ik de iMac een vast adres gegeven door het betreffende vinkje aan te klikken, zie schermprint:
http://www.xs4all.nl/~lex1963/images/fr2.tiff

Maar.... ik kon eerst gateway niet vinden, dat blijkt dus op een apart scherm te staan die ook 'static' heet. Dit had ik tot nu toe nog niet gezien:
http://www.xs4all.nl/~lex1963/images/fr1.tiff

Je bedoelt waarschijnlijk dat ik hier ook nog iets moet invullen?
Sorry ik bedoelde subnetmasker (instellingen netwerk van je iMac), die 2 vakjes onder het ip adres.

Ik heb het nog helemaal niet gevraagd, maar het maakt erg veel uit: je iMac is toch wel met een kabeltje aan het internet verbonden he?

Stukje van de Apple site:

"Important notes about wireless Wake on Demand

Some Macs do not support the ability to Wake on Demand when connected to a network wirelessly, and therefore must be directly connected to your AirPort Base Station or Time Capsule using an Ethernet cable. To verify that your Mac supports wireless wake for network access:

Open System Profiler (located in /Applications/Utilities).
In the Network section, select AirPort.
If you see "Wake On Wireless: Supported", your Mac supports Wake on Demand when connected to a wireless network and registered with the Sleep Proxy Server. If you do not see this entry, the Mac will only Wake on Demand when connected to your network with an Ethernet cable."

[ Voor 31% gewijzigd door Anus Cocainus op 03-01-2011 01:08 ]

• lexvo
Anus Cocainus schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:06:
Ik heb het nog helemaal niet gevraagd, maar het maakt erg veel uit: je iMac is toch wel met een kabeltje aan het internet verbonden he?
Nee, ik heb wireless internet. Maar mijn iMac ondersteunt wireless wake on lan, in het systeemprofiel staat "Activeer bij draadloze verbinding: Ondersteund".

Al met al ben ik nu al een poosje bezig om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en ik heb een Airport Extreme besteld. Met de Airport als router is wireless wake on lan sowieso mogelijk. Dit is misschien een beetje drastische maatregel, maar ik wil dit nu structureel oplossen. Bijkomend voordeel is nog dat ik nu mijn hele draadloze netwerk kan upgraden naar 802.11N.

In elk geval nogmaals dank voor al je input!

• Anus Cocainus

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

lexvo schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:40:
[...]

Nee, ik heb wireless internet. Maar mijn iMac ondersteunt wireless wake on lan, in het systeemprofiel staat "Activeer bij draadloze verbinding: Ondersteund".

Al met al ben ik nu al een poosje bezig om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en ik heb een Airport Extreme besteld. Met de Airport als router is wireless wake on lan sowieso mogelijk. Dit is misschien een beetje drastische maatregel, maar ik wil dit nu structureel oplossen. Bijkomend voordeel is nog dat ik nu mijn hele draadloze netwerk kan upgraden naar 802.11N.

In elk geval nogmaals dank voor al je input!
Als je perse draadloos wilt lijkt me dat idd de beste oplossing.
Ik durf bijna te wedden dat als je nu via een kabel je internet inplugt dat je Wake on Lan werkt.
Maar bijna iedereen krijgt het wel voor elkaar met een airport extreme, dus ik denk idd dat hiermee je probleem is opgelost. Het is met aan andere router gewoon erg lastig, vind het dus ook niet echt een drastische maatregel als je WoW werkend wilt hebben. Suc6!

• lexvo
Mijn Airport Extreme is vandaag gearriveerd. Ik heb 'm natuurlijk meteen geïnstalleerd en alles werkt perfect. Ik heb nu wireless wake on lan en een snel WiFi-N netwerk.

Les voor mezelf: blijf binnen Apple oplossingen en ga niet zelf prutsen :)
(dat wist ik natuurlijk al, maar af en toe is de verleiding groot)

• Anus Cocainus

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

lexvo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:19:
Mijn Airport Extreme is vandaag gearriveerd. Ik heb 'm natuurlijk meteen geïnstalleerd en alles werkt perfect. Ik heb nu wireless wake on lan en een snel WiFi-N netwerk.

Les voor mezelf: blijf binnen Apple oplossingen en ga niet zelf prutsen :)
(dat wist ik natuurlijk al, maar af en toe is de verleiding groot)
Haha, gelukkig gebruik ik gewoon internet via een kabeltje, scheelt me toch weer een Airport Extreme :*)
Pagina: 1