3D films met Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01 21:24
Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van een Macbook Pro 15" (zomer 2010) en ik heb een vraagje over 3D films.

Ik weet dat het niet mogelijk is om op een macbook 3D films te bekijken aangezien deze geen 3D scherm heeft. Maar is het mogelijk om een 3D film af te spelen en deze via de mini displayport uitgang op mijn projectorscherm te laten verschijnen?

Ik kon namelijk niets nuttig vinden op de site van apple en op google, maar misschien is er hier iemand die mij kan helpen.

Mocht dit werken dan zou ik een mini displayport naar HDMI adapter kopen + HDMI 1.4 kabel en dan zou ik 3D films kunnen bekijken met de projector.

Alvast bedankt

Toon VA.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Is het een 3D beamer? Dan ligt het eraan in wat voor 3D formaat de films staan, en wat voor formaten je beamer ondersteunt. Side-by-side en top-and-bottom zou dan gewoon moeten werken, dat maakt voor je macbook geen verschil met een normaal HD signaal en kan dan door de beamer worden omgezet in 3D.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Toon-VA
Ja, de beamer kan 3D materiaal afspelen.

Maar zijn er dan verschillende 3D formaten? En met welke kan de macbook dan overweg (welke niet)?

Ik ga dus ook geen probleem ondervinden met de adapter mini displayport naar HDMI?

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

*knip*

Je had de TS ook aan kunnen geven waar jij dan op gegoogled hebt, en wat je gevonden hebt.

[ Voor 87% gewijzigd door Whieee op 13-01-2011 14:42 ]

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:47
Ik kon namelijk niets nuttig vinden op de site van apple en op google, maar misschien is er hier iemand die mij kan helpen.
Eerst lezen voordat je wat post.

[ Voor 4% gewijzigd door Whieee op 13-01-2011 16:02 ]

• Toon-VA
Ik heb wel degelijk al gegoogeld naar deze vraag.

Maar zo te zien heeft niemand dit al gedaan.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
De macbook geeft geen 3d output, dit omdat het simpelweg niet ingebakken zit in de firmware en software van de mac.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Test het gewoon is, koop gewoon die kabels. Als het niet werkt breng je gewoon die kabels terug klaar.

Verwijderd

Stouten schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:38:
Test het gewoon is, koop gewoon die kabels. Als het niet werkt breng je gewoon die kabels terug klaar.
Dan heffen we het forum ook direct op; scheelt namelijk 80% van de vragen. Gewoon doen! (zucht)

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:49:
[...]

Dan heffen we het forum ook direct op; scheelt namelijk 80% van de vragen. Gewoon doen! (zucht)
Een onderdeel van tweakers is ook trail & error, daar valt mijn opmerking onder. Ik help gewoon met het oplossen (misschien op een wat andere manier dan de rest hier) van het probleem op een "makkelijke" manier.

Verwijderd

Je hebt een 3d videokaart nodig een gt 330 of 320 kan geen 3d beelden weergeven!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
je hebt een 120hz scherm nodig!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01 20:43
je hebt wel softwarematig 3d, deze heb ik van een bekende nzb site gedownload die met die bekende vampierfilms te maken heeft(mag link hier niet posten denk ik)
via deze software kan ik met windows 7 professional en een mini-dp>hdmi verloopje gewoon met mijn macbookpro 13" mid 2010 3d films kijken met een ouderwets blauw/rood brilletje.
Dit werkt zelf op een niet 3d-tv.
Het 3d formaat wat je hier voor nodig hebt wordt aangegeven met half-SBS

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Wat voor een projector is het? Je kan namelijk ook gewoon "Half-3d" afspelen. De projector stel je dan zo in dat de bron ook "Half-3d" is en deze mixt dan de beelden en regelt je shutter glasses.

Dit werkt op 3D TV's ook zo namelijk. Ik neem aan dat je 3D films download omdat een MBP geen blu-ray speler heeft standaard. Maar online worden er ook veel (de meeste) ook aangeboden als "Half-3d" omdat de meeste Popcornhour's, HTPC's en andere afspeelapparaten dit gewoon kunnen. Het ziet er overigens ook gewoon prima uit!

Edit:
Ah, hierboven staat het ook, Half-SBS heet het ook wel idd ;) Veel 3D tv's kunnen deze bron 'mengen'.
Een goede speler kan wel handig zijn, want met de meeste spelers nu zie je de interface verdeelt over 2 ogen.

[ Voor 17% gewijzigd door ReCreator op 08-02-2011 18:26 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Pagina: 1