Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] Muisklik en bijbehorende RGB waarden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 08:59
Beste mensen,

Ik wil het volgende maken:
http://www.sitesalvation.com/colorpick-example/

Echter ik krijg de x en y waarden wel voor elkaar maar de RGB waarden niet.

X en Y waarden:

<?
$foo_x=$_POST['foo_x'];
$foo_y=$_POST['foo_y'];
echo "X=$foo_x, Y=$foo_y ";
?>

<form action='' method=post>
          <input type="image" alt=' Finding coordinates of an image' src="xy-coordinates.jpg" name="foo" style=cursor:crosshair;/>

Kan iemand mij helpen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Om dat te doen moet je in je php het plaatje openen en de pixel opzoeken die bij de doorgegeven X en Y hoort.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26

Matis

Rubber Rocket

Feitelijk ben je alleen geïnteresseerd in de y-locatie van de muisklik, omdat over de hele breedte van een rij de kleur (op het oog iig) hetzelfde is.
Als je de formule voor het genereren van de afbeelding weet, kun je het ook op die manier terugrekenen. Indien dit niet het geval is, is de oplossing van CyBeR de beste/meest eenvoudige.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan beter gewoon alle kleuren al weten, ipv een plaatje maken. Als je alle mogelijke kleuren die je wil ondersteunen met javascript gewoon naar kleur coordinaten gaat omzetten ben je sneller klaar, minder server load, en je kan ook nog eens zonder refresh doen :)

De enige reden om dit PHP-only te doen is als je geen javascript kan/wil/mag gebruiken, of als je een alternatief op de javascript methode wil geburiken.

• ReenL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09-2022
Als je de kleur uit een plaatje op een bepaald coordinaat wilt weten:
http://nl.php.net/imagecolorat