Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systematic doet raar

Pagina: 1
Acties:

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-11 13:04

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje met Systematic ISSN 4.
Ik wil daarin een schema maken, maar het gaat niet helemaal goed. Dingen lopen apart, terwijl andere dingen gelijk lopen. Schema:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LZYrmVblKzdpimRXJYJq7l9f/full.png
Als ik dan de eerste pulsteller aanzet, komt er zoals de bedoeling om de seconde een puls, die per elke naar de twee ledjes wordt gezonden. Die gaan dan ook tegelijk aan. Wat er dan gebeurd is dat de twee volgende pulstellers aan gaan, en er 2 pulsen worden verzonden, per keer dat het aan gaat. Alleen is het zo dat de ene pulsteller de puls pas later dan de ander binnenkrijgt, en later gaat tellen, soms telt hij maar een. Zodoende dat de ledjes dáárna niet tegelijk aan gaan, waardoor de en-poort de laatste pulsteller niet laat aangaan. Daardoor komt het niet uit. Hoe is dit op te lossen?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Tank36
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 19:35
Weet niet waarom hij achter gaat lopen, maar waarom hang je die licht sensor niet gewoon aan de count en maak je enable gewoon hoog. Snap niet helemaal waarom je zo'n ingewikkelde constructie maakt.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Tank36 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:36:
Weet niet waarom hij achter gaat lopen, maar waarom hang je die licht sensor niet gewoon aan de count en maak je enable gewoon hoog. Snap niet helemaal waarom je zo'n ingewikkelde constructie maakt.
het gaat om een project. We willen iets maken:
Ding 1 verstuurd een pakketje (licht) aan alle andere dingen in de omgeving. Ding 2 en 3 ontvangen die en zenden het pakketje terug. (met een code eronder) Als Ding 1 5x een pakketje van 2 en 3 ontvangt gaat de lamp aan. Maar als Ding 1 alleen maar 5x van Ding 2 ontvangt en niet van Ding 3 (en poort) dan gaat ie niet tellen. Hoe los ik dit op?
(snap jouw verhaal ook niet helemaal)

• Tank36
Ja, ik (denk) dat ik snap wat je wilt maken. Maar waarom heb je klok signaal nodig op die tellers, dat hoeft naar mijn idee niet en maakt de kans dat het fout gaat alleen maar groter. Als je dat wel wil, gebruik dan één klok voor alle onderdelen, eventueel met divider voor je 1 Hz.

Maar als je gewoon de licht sensor aan "tel" hangt bij ding 2 en 3 en de uitgang van de AND aan tel bij ding 4 zou het moeten werken als je aan/uit hoog maakt met een signaaltje, desnoods lus je hem door met tel.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Tank36 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:54:
Ja, ik (denk) dat ik snap wat je wilt maken. Maar waarom heb je klok signaal nodig op die tellers, dat hoeft naar mijn idee niet en maakt de kans dat het fout gaat alleen maar groter. Als je dat wel wil, gebruik dan één klok voor alle onderdelen, eventueel met divider voor je 1 Hz.

Maar als je gewoon de licht sensor aan "tel" hangt bij ding 2 en 3 en de uitgang van de AND aan tel bij ding 4 zou het moeten werken als je aan/uit hoog maakt met een signaaltje, desnoods lus je hem door met tel.
dat werkt, maar hoe kan ik zeggen dat als hij van een van beide iets krijgt dat hij dan reset?
Of-poort werkt niet, NOF en NEN niet.

• Tank36
Welke? van wie? dit moet je even beter uitleggen.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Tank36 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:13:
Welke? van wie? dit moet je even beter uitleggen.
ik wil dat de laatste reset als hij niet meer van twee krijgt (en-poort dus niet doorgeven)

• Tank36
dan kun je de uitgang van de AND via een inverter aan de reset van de teller hangen.
Pagina: 1