Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Aspire 6920G zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• DaVaMa
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:43
Hallo,

Ik ben hier net nieuw dus ik hoop dat dit de goeie plek is om te posten, anders excuses hiervoor.

Ik heb een probleem met mijn Aces Aspire 6920G laptop, namelijk dat deze zeer traag is. Ik merk dit het meest tijdens het runnen van Java applicaties in mijn browser. (Via Wifi, Down 700kb/s, up 300 kb/s via speedtest.nl).

Ik dachtdat dt kwam doordat ik te veel processen had lopen, na wat zoeken op het internet heb ik gevonden dat ik wat opstartprocessen kan uitzetten bij services.msc. Ik weet echter niet welke ik allemaal veilig uit kan zetten. Kan iemand mij hier misschien mee helpen? Daarnaast, hoe kan ik netjes weergeven welke processen ik allemaal heb lopen?

Bij voorbaat dank,
DaVaMa

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00
Een ander forum zal inderdaad meer geschikt zijn (complete systemen & laptops, netwerken, etc). Moeilijk te zeggen daar je verhaal niet echt duidelijk is. Is je notebook nu traag? of het netwerk? Of als je Windows zelf verdenkt, dan is het ook handig aan te geven welke Windows je hebt :P

Via taakbeheer kan je je cpu/geheugen gebruik controleren. Ik zou trouwens eerder onnodige software (acer meuk bijvoorbeeld) deïnstalleren ipv de service uitzetten. Het windows/applicatie logboek kan misschien ook nog aangeven of er bepaalde software niet goed functioneert.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Merk/type router? Welke firmware?

Om te beginnen: Speedtest test alleen je internet connectie en niet de snelheid van je interne netwerk...! Daar zijn weer andere tools voor.
Vanuit taakbeheer, tab processen, kun je zien welk proces hoeveel % van je processor gebruikt. Dus als je Windows verdenkt, dan zou ik daar eens mee beginnen en met die info verder gaan.

Ik heb hier een 22Mbit connectie, maar de router schakelt vanzelf terug naar 2 mbit na verloop van tijd (Linksys WRT160NL). Rechtstreeks vanaf kabelmodem: geen problemen, ook niet na x dagen! Dus je router eens een schopje geven kan m.i. ook geen kwaad. Dat lost bij mij in elk geval de performance problemen op.

We have just one world, but we live in different ones...

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00
Nulnulnix schreef op maandag 03 januari 2011 @ 07:51:
Ik heb hier een 22Mbit connectie, maar de router schakelt vanzelf terug naar 2 mbit na verloop van tijd (Linksys WRT160NL). Rechtstreeks vanaf kabelmodem: geen problemen, ook niet na x dagen! Dus je router eens een schopje geven kan m.i. ook geen kwaad. Dat lost bij mij in elk geval de performance problemen op.
Heb je dd-wrt draaien? Zo niet, dat eens proberen. Goeie kans dat je geen schopjes meer hoeft te geven ;)