InterNL Surfsnel hulp gevraagd met Linksys AG241

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Hallo medetweakers,

Ik heb nogal last van het oude copperjet 816 modem wat ik gebruik om te connecten naar InterNL Surfsnel via BBNed. De instructies van de site zijn duidelijk en installatie van de 816 is dan ook geen probleem.

Ik heb een 1616-2p op de kop getikt, voorzien van de firmware die op de site van InterNL wordt aangeraden, maar om 1 of andere reden pakt hij de authenticatie niet (deze is apart voor de connectie, ik heb degene van het orginele modem overgenomen). Is er iemand die ook de instructie van InterNL heeft gevolgd van de site met dezelfde PAP authentication failure melding. (http://www2.internl.net/s...urfSnel_BBned_Cjt1616.pdf) ik heb die met 8-IP adressen gevolgd dat is mijn abo.

De 816 moest ik trouwens configureren met CHAP authenticatie, maar de 1616 geeft dan een melding dat het authenticatie protocol niet overeenkomt.

Nou heb ik ook een Linksys AG241 v2 ADSL gateway, geschik voor ADSL2 en 2+, deze is ook prima in te stellen, maar ook hier krijg ik geen verbinding. Ik heb de standaard settings voor connectie geprobeerd van linksys zelf, en ik heb een soort van vertaling gemaakt van het Siemens modem. http://www2.internl.net/s...ensSE565SurfSnelBBned.pdf Maar ook hier geen geluk. Perssonlijk zou ik graag de linksys willen configureren, maar die krijgt geen support van InterNL.

Al met al een lang verhaal, maar ik zoek dus medetweakers die ervaring hebben met InterNL Surfsnel in combo met de niet standaard ADSL2+ modems.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
momentje, ik maak even snel een printscreen voor jou linksys config. Ik werk toevallig (nog) bij InterNL.net.

** edit
Voila:
Afbeeldingslocatie: https://www.takkie.com/picdump/SurfSnel_met_Linksys-AG241v1.00.16.png

Zo zou het ongeveer moeten zijn. Let wel even op de juiste IP adressen en subnet 255.255.255.248

[ Voor 49% gewijzigd door Takkie op 02-01-2011 14:18 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Oh geweldig, als ik die AG v241 aan de praat krijg ben ik je zeer dankbaar _/-\o_

Ga hem straks proberen. Laat je de uitkomst weten.

[ Voor 24% gewijzigd door djcasl op 02-01-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Hallo Takkie, net mijn linksys geprobeerd, maar mijn lampje van internet blijft rood. En op het tabje status zegt hij nog steeds down onder PPPoA. Ik heb v2 van de ag241 en ik mis bijvoorbeeld die bovenste optie een connectie te kiezen, kan er maar 1 invullen

Ik denk nog steeds dat ik ergens niet lekker overkom tijdens authenticatie. De rest had hij wel goed gedetecteerd al. Hij ziet ADSL2+, en mijn up en down klopt allemaal, maar hij lijkt alleen maar door de authenticatie heen te komen als ik er een copperjet 816 aan heb hangen.

Laatste firmware van de AG241 is reeds geinstalleerd dus zou verder ook niet weten wat ik nu nog kan doen. Vind het zowiezo raar dat de copperjet 1616 ook geen verbinding krijgt. zou er nog iets met mijn lijn kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
djcasl schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:09:
Hallo Takkie, net mijn linksys geprobeerd, maar mijn lampje van internet blijft rood. En op het tabje status zegt hij nog steeds down onder PPPoA. Ik heb v2 van de ag241 en ik mis bijvoorbeeld die bovenste optie een connectie te kiezen, kan er maar 1 invullen
En welke connectie kun je dan kiezen?
Ik denk nog steeds dat ik ergens niet lekker overkom tijdens authenticatie. De rest had hij wel goed gedetecteerd al. Hij ziet ADSL2+, en mijn up en down klopt allemaal, maar hij lijkt alleen maar door de authenticatie heen te komen als ik er een copperjet 816 aan heb hangen.
Wellicht toch een verkeerd wachtwoord te pakken. Op je brief met DSL gegevens moet je wel het DSL wachtwoord hebben en niet voor je email. Maar dat had je vast al door.
Laatste firmware van de AG241 is reeds geinstalleerd dus zou verder ook niet weten wat ik nu nog kan doen. Vind het zowiezo raar dat de copperjet 1616 ook geen verbinding krijgt. zou er nog iets met mijn lijn kunnen zijn?
Een CJT1616 moet prima verbinding kunnen maken. Dat was voorheen het meest geleverde modem bij InterNLnet. Met het PPPoA profiel moet je inderdaad voor PAP authentication kiezen.
Het zou kunnen zijn dat het inloggen niet wil lukken doordat je verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt.
Controleer nog eens wat er aan DSL logingegevens op je brief staat.
Wil het helemaal niet lukken, zijn er 2 opties:
- printscreen van mogelijke instellingen op Linksys hier posten.
- morgen vroeg even bellen met de Servicedesk (024-7070707) en met de medewerker de CJT1616 configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
En welke connectie kun je dan kiezen?
Bovenin zie je een 1 staan, in de oude firmware kun je meerdere connecties aangeven, die keuze heb ik niet, mijn ag241 gaat meteen naar de PPPoE en oA connectie, ik kies dan gewoon voor degene die je had aangegeven, de RFC2364, PPPoA
Wellicht toch een verkeerd wachtwoord te pakken. Op je brief met DSL gegevens moet je wel het DSL wachtwoord hebben en niet voor je email. Maar dat had je vast al door.
Toen ik de eerste keer problemen had met mijn modem, heb ik een tweede 816 van een collega gehad, deze heb ik met de hand ingesteld, met de user en pass die ik van de servicedesk had doorgekregen voor de connectie. Had eerst inderdaad die van de mail maar die heb ik toen aangepast. Ik heb de connectie in de oude ook een keer met de hand ingesteld met die user en pass en in de 816 werkt ie prima. Zal straks een printscreen nog maken van de linksys. Moet ik nog iets doen met de NAT of UPnP instellingen, die moeten bij de Siemens uitstaan. Hoop echt dat ik de AG241 aan de praat krijg, mijn ene 816 klappert de dsl en bij de andere de ethernet naar mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Ga morgenochtend toch even bellen met de servicedesk, het password wat ik als laatste had, werkt nu ook niet als ik het opnieuw invul in mijn huidige modem (ook niet met copy/paste). Waarschijnlijk hoef ik dan in de AG241 alleen nog maar het juiste password in te vullen. In ieder geval bedankt voor al je hulp zover.

[ Voor 7% gewijzigd door djcasl op 02-01-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Takkie ik had 1 letter Uppercase op mijn briefje staan en mijn vrouw zei maar die eerste 4 was toch allemaal klein. En jawel met jou linksys instructie.

Nogmaals dank voor al je hulp, servicedesk op zondag, das pas service _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/~djcasl/linksysup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
Goed om te horen en blij dat ik kon helpen. Fijn weekend verder!
Pagina: 1