Toon posts:

Kapot beeldscherm, grafische kaart of virus ?

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een serieus probleem met men computer. Gisteren was ik bezig met photoshop en ineens viel kwamen er strepen over men beeldscherm en plotseling was men beeld weg. ( Men computer draaide nog wel )
Als ik mijn computer terug aanzet zie ik in het begin allemaal strepen, sterretjes en smileys. Ik heb deze foto's ervan genomen.
Afbeeldingslocatie: http://img810.imageshack.us/img810/9123/dsc0078j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/1509/dsc0079c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/3036/dsc0084hq.jpg
Gewoon opstarten gaat niet, enkel via veilige modus. Eveneens kan ik niets doen met het opstarten met windows cd erin want ik niets lezen van wat erop het scherm komt.

Ik heb Windows XP, LCD beeldscherm.
Pentium 4, 2.6 Ghz,
2 GB ram
Nvidea Geforce 6800 GT

Enige hulp zou enorm geapprecieerd worden :)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:38

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik zet me geld op een defecte videokaart, videogeheugen op de kaart...

Kaart in een ander systeem testen, neem je de problemen mee, is het de VGA kaart.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Je hebt zelf nog niets geprobeerd? Dat wordt wel van je verwacht hier op GoT.

Een virus is het zeker niet, omdat je het ook in het beginscherm (en BIOS) hebt.
Monitor? Dat kan je eenvoudig testen door je beeldscherm op een andere PC aan te sluiten. Als die daar wel goed werkt -> nieuwe videokaart kopen.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
Lijkt erop dat het geheugen op je videokaart aan gort is.
Zou je monitor nog even testen op een andere pc, als ie daar wel goed is word het tijd voor een nieuwe videokaart.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05

D4NG3R

kiwi

:)

Het is sowieso geen virus, aangezien het ook gebeurt voor windows.

Ik ben het er mee eens met bovenstaande: Kapot videogeheugen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Jep, defecte videokaart. Op de mesthoop dermee :+

Android developer & dürüm-liefhebber

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Monitor kun je ook grotendeels (behalve het ingangsgedeelte) testen door even het on screen menu op het scherm te toveren. Bespaart misschien nog wat werk.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is die kaart actief gekoeld? Draait die fan nog? Kaart even uit de slot halen en re-seaten *kan* evt. helpen als je mazzel hebt.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Test eerst eens je videokaart in een andere computer. Dat sluit heel veel uit.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:01
Videokaart in de oven!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit gaat niet op voor de 6xxx serie ;) alleen voor de 7xxx, 8xxx, 9xxx en 2xx series (Tot dusver)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:38

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

tuurlijk wel, het is niet iets wat nieuw is, deze reflow techniek is net zo oud als hardware zelf, en ook het doodgaan van de 8800 serie topic heeft gereanimeerde 6800 resultaten ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

sain onez schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:14:
tuurlijk wel, het is niet iets wat nieuw is, deze reflow techniek is net zo oud als hardware zelf, en ook het doodgaan van de 8800 serie topic heeft gereanimeerde 6800 resultaten ;)
AFAIK was dit probleem er nog niet bij de 6xxx serie. Blijkbaar toch incorrect.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Enige hulp zou enorm geapprecieerd worden :)
Enige eigen inzet zou enorm geapprecieerd worden :o

Het is op GoT de bedoeling dat je pas om hulp vraagt als je zelf gedaan hebt wat je kunt. Je kunt erg simpel achterhalen of dit aan je scherm of je hardware of je software ligt:

Andere PC (laptop...) op scherm aansluiten. Dan ook fout? Dan heb je een probleem met je scherm.

Als dat wel goed is, ligt het aan je PC. Op moment dat het bij het booten vanaf CD al niet goed gaat kun je software wegstrepen en hou je hardware over.

Maar goed, dit had je makkelijk zelf kunnen verzinnen of met minimale eigen zoekwerk uit eerdere topics kunnen achterhalen. Begin zelf een beetje de moeite te doen. Als je er niet uitkomt mag je hier een topic openen, maar geef dan exact aan waar en hoe je gezocht hebt (zoektermen!), wat je vond (links!), wat je geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.