Netwerk snelheden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even gezocht in de topic maar kon dit onderwerp niet zo snel vinden.

Ik heb een video-bestand op mijn computer met een grootte van 10 gb. Dit bestand wil ik streamen naar mijn televisie. Bestanden van circa 5 gb gaan soepel, maar boven de circa 8 gb treedt en hapering op.

Ik denk dat dit komt door de router die een maximale snelheid heeft van 54 mbit/sec.

Ik ben geen held met de snelheden en het omrekenen. Maar volgens mij is 54 mbit/sec gelijk aan 6,75 Mb/sec = 405 Mb/min = 24.300 Mb/uur = 24 gb/uur.

Dan zou een film van 10gb over circa 2 uur toch geen probleem mogen zijn?
Kan iemand mij daarover iets toelichten?
Heb ik een snellere modem nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Je weet dat je, zeker bij draadloos, nooit de volledige geadverteerde snelheid haalt?

Reken maar dat je in goede omstandigheden de helft haalt. Als de verbinding wat slechter is, nog minder.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:58

wontcachme

You catch me? No you wont

Het gaat ook niet om hoe groot het bestand is, maar om hoeveel data per seconde er nodig is. Een bestand van 5GB die 100 minuten duurt is 0.83MB/s. Een bestand van 10GB die twee uur duurt is 1.38MB/s (grofweg en natte vinger werk)

En dan is ook nog de afstand van belang gezien het gebruik van Wifi. Staat het er direct naast dan zou het moeten kunnen (vaak), maar een paar muren ertussen en je kan de 1.38MB/s al vergeten

[ Voor 4% gewijzigd door wontcachme op 02-01-2011 12:49 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel. De modem staat een paar meter van de ontvanger, zonder muren.

Als ik zo kijk naar jullie reactie zou het dus kunnen dat de modem ongeveer 1 Mb/sec red. Daarmee kan ik wel 5gb vloeiend streamen maar wordt 10gb een beetje teveel.

Zou ik dit probleem kunnen oplossen door een andere modem te kopen met (bijv.) 300 Mbit/sec? Is dat Wifi(n)?
De ontvanger kan dat in ieder geval wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:37

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Weet je zeker dat het je televisie niet is die de haperingen veroorzaakt?

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Graag je eenheden correct vermelden: Mb is namelijk exact hetzelfde als Mbit en als je mbit typt, dan zeg je eigenlijk "millibit" (en da's wel érg weinig).

't Is Mb (=Mbit), MB, Gb (=Gbit) en GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfero
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-09 13:03
Het ligt eraan wat je bitrate van de film is. Een avi bestand van 200x300 px met 15 frames per seconde is makkelijker te streamen dan 1920x1080 wat al snel een bitstream heeft van 18mbps ( natte vingerwerk, hangt van de compressie af. ). Hierbij is de grote van het bestand dus niet echt belangrijk, maar eerder de grote van de stream en de capaciteit van je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:36:
Dank je wel. De modem staat een paar meter van de ontvanger, zonder muren.
Dan kun je dus gewoon even kijken of het met een kabeltje beter werkt. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfero
@CodeCaster met 100 Mbps zou een hd film toch makkelijk te streamen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, dus kun je kijken of het niet de televisie is die moeilijk doet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wolfero schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:42:
@CodeCaster met 100 Mbps zou een hd film toch makkelijk te streamen zijn?
Nope, bij mij begint het bedraad vanaf 15gb lastig te worden, laat staan Blu-Ray's van 50gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Aghanim schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:46:
[...]

Nope, bij mij begint het bedraad vanaf 15gb lastig te worden, laat staan Blu-Ray's van 50gb :)
100Mb moet zat zijn voor full hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zenix schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:47:
[...]

100Mb moet zat zijn voor full hd.
De gemiddelde mediaspeler met Realtek chip heeft hier anders behoorlijk moeite mee. Niet alle films, en niet de hele tijd, maar haperen doet het zeer zeker. Ik praat hier niet over de mkv's van 8gb, maar als je over de 15gb gaat dan is het niet altijd zeker dat de film vlekkeloos speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfero
Aghanim schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:49:
[...]

De gemiddelde mediaspeler met Realtek chip heeft hier anders behoorlijk moeite mee. Niet alle films, en niet de hele tijd, maar haperen doet het zeer zeker. Ik praat hier niet over de mkv's van 8gb, maar als je over de 15gb gaat dan is het niet altijd zeker dat de film vlekkeloos speelt.
Komt dit dan door de buffergrote van die chips? Want 2 bestanden met dezelfde configuratie, alleen een andere grote zouden in theorie toch beide moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Aghanim schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:49:
[...]

Dan ligt het waarschijnlijk aan de streamer die het niet aan kan. Het is niet voor niks dat die dingen zowat allemaal een 100Mbit NIC hebben, want meer heb je niet nodig, en daar hebben ze al alle moeite mee.

En ik heb je vorige post gelezen, dus ik weet wat je bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Houd er ook rekening mee dat wireless 2x half duplex bij elkaar opgeteld is. Daarnaast is ook de bandbreedte verdeeld over alle aktieve devices.
Oftewel, 54Mbit WiFi is 1x27Mbit up, 1x27Mbit down. Daar moet ook nog overhead en evt. re-transmits afgehaald worden.. meestal moet je rekening houden met zo'n 3MByte/s max.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Klopt, maar in 99% van de gevallen stream je toch ook via een mediaspeler? In dat geval heeft het dus geen zin om je router te upgraden als je mediaspeler de bottleneck blijft. Dus als TS een mediaspeler gebruikt om te streamen dan is het niet zeker dat met een routerupgrade de films niet meer haperen.

En er zijn genoeg films met bijvoorbeeld AVCHD die een hogere bitrate van 12.5mbps hebben...

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 02-01-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wifi is geen full duplex dus afaik kan je nooit meer dan 27Mbit halen. Echter zelfs 27Mbit of 20mbit is in vrijwel alle gevallen meer dan voldoende, 100Mbit over draad is ook meer dan voldoende, voor elk type bestand.
Het probleem is echter dat al die apparaten, zeker de goedkopere, stuk voor stuk te zwak zijn om HD films te decoden en tegelijkertijd het netwerkverkeer te onderhouden. Zeker wireless zullen ze flink inzakken.

Meeste mediaspelers komen dan ook niet boven de 50Mbit netwerkverkeer uit, zelfs al spelen ze niks af en zelfs al zit er een 100Mbit of Gigabit poortje op. Draadloos is het vaak helemaal rampzalig.

Je moet even kijken wat de bitrate van de bestanden is en dan kijken vanaf welke bitrate hij problemen geeft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
nvm, was al geopperd.

[ Voor 92% gewijzigd door Nielson op 02-01-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:58
Probeer het gewoon eens gedraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:37:
Maar volgens mij is 54 mbit/sec gelijk aan 6,75 Mb/sec
Wait,

GB = Gigabyte = Gbyte
Gb = Gigabit = Gbit
MB = Megabyte = Mbyte
Mb = Megabit = Mbit
KB = Kilobyte = Kbyte
Kb = Kilobit = Kbit

Mb != Megabyte dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 02-01-2011 19:11 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid met de snelheden.

Ik weet inderdaad niet of het ligt aan de bitrate van het bestand of de snelheid van de modem.
Weet iemand hoe ik makkelijk de bitrate van een .mkv bestand kan bekijken?

Dan kan ik de verschillende bestanden en bitrates met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:58

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:06:
Sorry voor de onduidelijkheid met de snelheden.

Ik weet inderdaad niet of het ligt aan de bitrate van het bestand of de snelheid van de modem.

applicatie genaamd mediainfo

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Denk 'es na... Wat is bitrate? De eenheid is bijvoorbeeld Mbps (Mbit/s of Mb/s) Dat is dus grootte per tijdseenheid..

Dus wat doe je? Je pakt de grootte van je file, in een leuke eenheid en je deelt dat door de tijd van die file in ook een leuke eenheid. En vervolgens krijg je dan een X eenheid per eenheid, bijvoorbeeld GB/uur of als je zelf eventjes wat hersencellen gebruikt en je de eenheden een beetje fatsoenlijk omrekent bijvoorbeeld Mb/s.

Dit is natuurlijk wél een gemiddelde over de hele file. En als diegene die de film geencode heeft een beetje IQ had, dan heeft ie géén gebruik gemaakt van CBR (Constant BitRate), maar VBR (Variable BitRate), wat dus inhoudt dat je film soms meer en soms minder dan gemiddeld aan data per tijdseenheid verbruikt. Dus zo'n gemiddelde moet je altijd met een ruime marge nemen, afhankelijk van hoe fatsoenlijk de client buffert natuurlijk, al kan ik me ook voorstellen dat de client soms juist bij een stukje film met hoge bitrate zich verslikt in de teveel data die 'ie moet verwerken. Maar dan ligt het probleem dus niet meer bij je netwerk, zoals hierboven soms ook al geopperd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vertel eens welke mediaspeler het is, dat ben ik nog niet tegen gekomen. Heb je een ander draadloos apparaat zoals een laptop? Kijk dan of die het bestand wel vloeiend kan afspelen en welke snelheid in MegaByte per seconde je haalt als je een bestand van de pc naar de laptop kopieert.
Bitrate kan je achterhalen

Bitrate achterhalen kan met Media Player Classic Home Cinema, zoek maar even op google er naar. Dan open je daarmee de film en ga je naar 'File' en dan 'Properties' en bij 'Media info' staan de relevante gegevens.
Voorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
General
Complete name                    : \\universe\Data\High Definition\Despicable Me (2010)\Despicable Me (2010).mkv
Format                           : Matroska
File size                        : 6.98 GiB
Duration                         : 1h 34mn
Overall bit rate                 : 10.5 Mbps
Movie name                       : Despicable Me (2010) 1080P.X264.NL.SUBBED.Bradje
Encoded date                     : UTC 2010-12-02 08:08:40
Writing application              : mkvmerge v3.3.0 ('Language') built on Mar 24 2010 14:59:24
Writing library                  : libebml v0.8.0 + libmatroska v0.9.0

Dan moet je dus de Overall bit rate hebben, je kan ook de losse bit rate voor video en audio bekijken maar overall is het enige wat interessant is.

@ Osiris: Leuk om zo te reageren en net te doen alsof je het allemaal weet, maar laat hem dan de bitrate uit de file halen, niet door data door tijd te delen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 02-01-2011 21:04 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Aghanim schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:46:
[...]

Nogmaals, het gaat niet om de grootte van het bestand, maar om het aantal bits per seconde. De bitrate dus. Een bestand van 100 GB kan b.v. video bevatten van 600 kbps.
Een ander bestand van 1 GB kan b.v. video bevatten van 30000 kbps. (c.a. 29 Mbps).
Die eerste zal in theorie en in de praktijk prima over een Wifi link werken.
Die 2e zal het in theorie al niet doen op een 54 Mbps Wifi link (maximaal 27 Mbps dus) en in de praktijk al helemaal niet. Ondanks dat de bestandsgrootte 100 maal kleiner is.

De bitrate is hoogstwaarschijnlijk variabel, afhankelijk van de inhoud.
Dat verklaart ook waarom het deels goed werkt en deels niet.
En Wifi (die ook geen stabiele snelheid kent) werkt in negatieve zin mee aan die onstabiliteit. Het zal me helemaal niets verbazen als dat de grootste boosdoener is.

Sluit een netwerk kabel aan en probeer dat eerst eens.
Als het dan nog steeds hikt, zit de bottleneck elders.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 02-01-2011 21:14 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Variabele bitrate zou niet heel veel invloed mogen hebben aangezien er toch wel een aardige buffer in moet zitten. Ik denk dat het gewoon de combinatie van wifi en decoden is die de processor niet trekt, maar daarvoor moeten we wel een mediaspeler type hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Tsurany schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:08:
Variabele bitrate zou niet heel veel invloed mogen hebben aangezien er toch wel een aardige buffer in moet zitten.
Buffer of niet, stel dat de wifi link met moeite de 15 Mbps aankan en de TS probeerd een filmpje af te spelen die een variabele bitrate heeft tussen b.v. 8 Mbps en 20 Mbps.
Dan is dat toch echt wel problematisch hier en daar, zeker als er langere tijd een hogere bitrate is.
Hij zal niet meteen hikken, maar er komt een moment dat dat buffertje gewoon leeg is omdat de data niet snel genoeg binnenkomt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

True, maar ik gok dat de film niet zo'n gigantische schok in bitrate heeft. De buffer zou een paar seconden wel moeten opvangen, in die paar seconde zal een film met een vbr van 14Mb/s gemiddeld niet een paar seconden lang op 20Mb/s gaan zitten.
Maar ben ik de enige die echt het apparaat type mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:02:
@ Osiris: Leuk om zo te reageren en net te doen alsof je het allemaal weet, maar laat hem dan de bitrate uit de file halen, niet door data door tijd te delen.
Wat in principe op hetzelfde neerkomt. Of stel dat ie nou een of ander proggie gebruikt waarbij ie de Video Bitrate en Audio Bitrate ziet staan en hij ze, hopelijk, bij elkaar optelt, maar 't proggie de 2e en 3e audio-streams "ff" vergeet?

Filesize delen door file-length werkt ook prima voor basale bitrates.
Tsurany schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:15:
True, maar ik gok dat de film niet zo'n gigantische schok in bitrate heeft. De buffer zou een paar seconden wel moeten opvangen, in die paar seconde zal een film met een vbr van 14Mb/s gemiddeld niet een paar seconden lang op 20Mb/s gaan zitten.
Hoezo niet? 't Verschil tussen een rustige, donkere scene en een actie-scene met veel beweging, veel detail, veel rondvliegende objecten blabla, da's toch echt wel significant én kan zo meerdere secondes duren.

[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 02-01-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
54Mb WiFi haalt in de praktijk slechts niet eens de helft van die snelheid dus je houdt ruim 20Mb over. Maar goed als iemand op dat moment ook met Internet bezig is hapert de verbinding dus al. Dus probeer het met een bedrade verbinding.
Nope, bij mij begint het bedraad vanaf 15gb lastig te worden, laat staan Blu-Ray's van 50gb
Een Bluray is maximaal 40Mb p/s elke 100Mb router (bedraad) kan dit simpel verwerken. Een .mkv bestand is gecomprimeerd. Het probleem ligt in het decoden van het signaal dit vergt dermate veel processorkracht dat een Realtek chip dat niet snel genoeg kan verwerken. Elke 1080P scene rip ligt rond 10,5Mb wat die waarschijnlijk net kan verwerken.

Dus de vraag is waarmee speel je het af en wat is het formaat (.mkv?) en de bitrate van het bestand die je afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
remco_k schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:06:
[...]

Nogmaals, het gaat niet om de grootte van het bestand, maar om het aantal bits per seconde. De bitrate dus. Een bestand van 100 GB kan b.v. video bevatten van 600 kbps.
Een ander bestand van 1 GB kan b.v. video bevatten van 30000 kbps. (c.a. 29 Mbps).
Die eerste zal in theorie en in de praktijk prima over een Wifi link werken.
Die 2e zal het in theorie al niet doen op een 54 Mbps Wifi link (maximaal 27 Mbps dus) en in de praktijk al helemaal niet. Ondanks dat de bestandsgrootte 100 maal kleiner is.
Dat snap ik zelf ook wel, maar aangezien een film gemiddeld zo'n 100 minuten duurt durf ik er rustig van uit te gaan dat een 100 minuten durende film van 8gb een lagere bitrate heeft dan een 100 minuten durende film van 25 gb en dus minder snel zal haperen. Vandaar dat ik in mijn vorige antwoorden sprak over een grootte van het filmbestand en niet de bitrate en ik er van uit ga dat TS dit ook bedoelt.

Ik weet niet of degenen die om de naam van de mediaspeler vragen dit aan TS of aan mij vragen, maar in mijn geval is de setup (waarbij afspelen via de mediaplayer hapert als volgt):

PC (Asus mobo, Core 2 duo): GB-lan
Netgear WNDR3700 router: GB-lan
Asus O-play mediaspeler: 100 mbit

Het betreft alle HD bestandstypen vanaf een bitrate hoger dan x. Wat x is weet ik niet, maar naarmate de films groter worden qua bestand (en gemiddeld 100 minuten duren) beginnen de problemen ongeveer vanaf 14gb films. Hier haperen sommige scenes, als ik een BluRay rip van zo'n 45-50 gb wil streamen dan is het alleen maar haperen.

Het is al bekend dat Realtek chips niet de beste chips zijn voor een mediaspeler encoding, dus ik zoek altijd de wat kleinere mkv's, die zien er ook nog goed uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 02-01-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb een computer welke is aangesloten op de router. Deze is via Wifi aangesloten op mijn Home Cinema Set, Samsung HT-C5500. De films die streaming problemen geven doen het wel prima als ik ze via een externe harde schijf aan mijn Home Cinema Set hang. Dus aan het encoderen van de bestand zou het niet moeten liggen.

Ik heb al een bestand van 7 GB met een lengte van 67 minuten van gestreamd en dat ging soepel. De bitrate is dan dus 7000 MB / 4020 sec = 1,74 MB/sec = 13,9 Mbit/sec.

Maar een bestand van 12 GB met een lengte van 90 minuten geeft problemen (continue haperend). De bitrate is 12000 GB / 5400 sec = 2,22 MB/sec = 17,8 Mbit/sec.

Bedankt voor alle reacties. Ik ga mijn Home Cinema Set eens met een netwerkkabel aansluiten en kijken of dat beter gaat. Misschien dat ik nog wel eens kijk naar een snellere router, want volgens mij zou daarmee het probleem verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is de vraag, is je router te traag of is je home cinema set te traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02

Tazzios

..

Het kan ook nog zo zijn dat streamen meer rekenkracht vereist dan een een direct aangesloten hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het streamen getest met een netwerkkabel. Dat gaat helemaal soepel, zelf bij mkv-bestanden van 14 GB. Het streamen via de wifi gaat tot ongeveer 6 Mbit/sec soepel, bij hogere bitrates gaat het schokkerig. Het schokken komt dus niet door de encodering van de Home Cinema Set.

Conclusie: netwerkkabel netjes wegwerken en lekker verder streamen via de kabel. Misschien in de toekomst een modem met snellere wifi en dat zou het streamen misschien weer lukken.

Iedereen bedankt voor de nieuwe kennis die ik heb opgedaan! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfero
Je kan altijd nog die setjes nemen voor op het stopcontact. Het ligt er maar net aan wat in jouw situatie het makkelijkst is, maar iedergeval mooi dat je een oplossing hebt gevonden.
Pagina: 1