Toon posts:

Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen..

Vorige week deed mijn computer voor het eerst een beetje raar. Tijdens het afspelen van een film liep mijn computer vast. Sindsdien is het steeds erger geworden. Nu lukt het zelfs niet om de computer normaal op te starten. Tijdens het opstarten loopt het beeld vast vlak voor of net tijdens de weergave van het bureaublad.
Opstarten in Veiluge Modus gaat wel..
Inmiddels zie ik ook allemaal kleine blauwe streepjes op het beeldscherm
Ik heb al van beeldscherm gewisseld, het ligt niet aan het beeldscherm, bij de andere odet hij precies hetzelfde.
Ik heb mijn videokaart eruit gehaald en van de stof ontdaan, dit hielp ook niet.

Betekend dit dat mijn videokaart simpelweg kapot is of zijn er nog andere oplossingen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En wat voor videokaart is het? Al eens de driver een update gegeven?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02 22:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Inderdaad dooie videokaart. Had dit probleem ook met een oude PC, een nieuwe grafische kaart deed wonderen :D

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb echt geen idee wat voor videokaart het is, kan ik dat ergens zien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het al, ik heb een P5GC-MX/1333

Verwijderd

Dat is niet de videokaart, dat is het moederbord ;)

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:12
Er zit een Onboard GPU op zo te zien, de Intel Graphics Media Accelerator 950.. -->Linkje naar Asus

[ Voor 9% gewijzigd door MaZeLe op 02-01-2011 13:05 . Reden: aanpassen link ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:00:
Ik weet het al, ik heb een P5GC-MX/1333
Dat is je moederbord, niet je videokaart.
Dit bord heeft een IGP, zit je monitor daar op aangesloten, of gebruik je een losse videokaart? Als je een losse kaart gebruikt, sluit je monitor dan eens aan op de IGP en kijk of je het probleem dan ook hebt. Als je nu op de IGP aangesloten zit, dan kan het ook simpelweg een fout in het geheugen zijn, gezien de IGP dat gebruikt. Dan is het een kwestie van met memtest je geheugen eens testen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik was er inmiddels zelf ook achter dat dit mijn moederboard is.
De computer begint nu overigens naast kleine blauwe streepjes ook rijen met groene letter weer te geven.

Hij is nu het geheugen aan het controleren, dat heb ik op 1 of andere manier met 'opnieuw opstarten' gedaan, is dit goed?
Andere manier die is weet is via systeembeheer, moet ik deze doen?

Verwijderd

Geheugen kun je het beste testen met een Linux live CD, UBCD of gewoon Memtest zelf als ISO branden en daarvan booten.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Oh nee een creeper!

Rma bij asus mits je moederbord nog binnen garantie zit en mits het niet je geheugen is.

[ Voor 25% gewijzigd door maarten12100 op 02-01-2011 13:28 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02 22:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Maak je PC open en kijk of er een videokaart in zit. Zit deze er niet in, dan is je onboard videokaart dood, dan moet je een videokaart kopen en erinzetten. Zit deze er wel in, gewoon vervangen met een nieuwe.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een videokaart in, ik denk inderdaad dat het handigste is dat ik die maar vervang...

• maarten12100
Mavamaarten schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:26:
Maak je PC open en kijk of er een videokaart in zit. Zit deze er niet in, dan is je onboard videokaart dood, dan moet je een videokaart kopen en erinzetten. Zit deze er wel in, gewoon vervangen met een nieuwe.
Waarom zou hij ze pc openmaken nu hij nog in windoos kan komen kan hij:
start>uitvoeren>dxdiag>beeldscherm/monitor(dan staat daar je videokaart of deze nou onboard of pci-e.
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:30:
Er zit een videokaart in, ik denk inderdaad dat het handigste is dat ik die maar vervang...
Haal de videokaart er eens uit en kijk met onboard of hij dan zonder artifacts is.
Kan je ons ook vertelen welke videokaart het is?

[ Voor 25% gewijzigd door maarten12100 op 02-01-2011 13:34 . Reden: ze moederbord heeft natuurlijk helemaal geen avg XD ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:30:
Welke videokaart gaat het over?

En werkt de PC wel prima zonder de videokaart, maar met de IGP in het mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus geen idee welke videokaart ik heb, sorry, maar ik ben echt een leek op dit gebied. Heb wel een aantal boekjes gevonden, maar die gaan volgens mij allemaal over het moederbord.. ik kan nergens vinden welke videokaart ik heb, ik kom trouwens ook niet meer via Veilige Modus in mijn pc.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:45:
Ik heb dus geen idee welke videokaart ik heb, sorry, maar ik ben echt een leek op dit gebied. Heb wel een aantal boekjes gevonden, maar die gaan volgens mij allemaal over het moederbord.. ik kan nergens vinden welke videokaart ik heb, ik kom trouwens ook niet meer via Veilige Modus in mijn pc.
Er zitten meestal op de achterkant wel stickertjes met het typenummer erop, kijk daar bijvoorbeeld eens naar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Trek je kast dan open en kijk wat je hebt, er is altijd wel een typenummer te vinden op die kaart.

• maarten12100
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:45:
Je kan ook even een foto maken van de kaart.
Meestal zitten er stickers op met die text kunnen wij wel uitvogelen welke kaart jij hebt.
Dit is trauwens niet het geval als je de koeler hebt vervangen(maar volgens mij heb je dat niet gedaan :P)

Verwijderd

Topicstarter
Heb 'm er even uitgehaald. Staat iig Asus op.

Verder iets met HNUIX
Stickets met barcodes erop, is het zinvol die reeksen met nummers te noemen?
Voorderest geen tekst of iets dergelijks..

Verwijderd

Topicstarter
Ah, wacht ik denk dat deze wel van belang is: EN8400GS/HTP/256M/A

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:55
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:43:
Ah, wacht ik denk dat deze wel van belang is: EN8400GS/HTP/256M/A
Als je iets nieuws te melden hebt maar de laatste poster bent, kun je het beste de bewerk knop gebruiken ;) .

Anyway, de 8xxx serie van nVidia staat bekend om de onbetrouwbare kaarten en sinds vorig jaar vallen er steeds meer kaarten uit. Je zou de koeler er vanaf kunnen halen en hem kunnen bakken in de oven, voorverwarmt op 200 graden, voor 10 minuten lang en daarna laten afkoelen in de oven.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-02 21:34
Hmm, geldt dat soldeerselprobleem ook voor de 8400 lijn? Ik zou even langs een computerwinkel lopen en een nieuwe kaart kopen. Op deze manier heb je ook weer 2 jaar garantie. Aan de andere kant, als de oventruc werkt, waarom niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zwart slot, dat houdt toch in dat ik dan een AGP-kaart moet kopen?
Ik wil graag een nieuwe kopen, ben bij de MediaMarkt geweest, daar hadden ze er geen, zucht!
Nu wil ik er het liefst een via internet kopen, welke zijn aan te raden?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:45:
Ik heb een zwart slot, dat houdt toch in dat ik dan een AGP-kaart moet kopen?
Ik wil graag een nieuwe kopen, ben bij de MediaMarkt geweest, daar hadden ze er geen, zucht!
Nu wil ik er het liefst een via internet kopen, welke zijn aan te raden?
Een kleur zegt (zeker tegenwoordig) geen klap meer over wat het is.
Kijk in de specs van je moederbord, hoogstwaarschijnlijk is het gewoon en PCIeslot, en geen AGP.

Dus voordat je wat aanschaft, zoek eerst eens uit wat je hebt voordat je iets koopt waar je niets aan hebt.

• maarten12100
lekker broodje aapverhaal dat agp slot.
pricewatch: Asus P5GC-MX/1333
Zoals je ziet is het zwarte slot een pci-e slot
En de andere 2 zin pci sloten.
Je moet dus opzoek gaan naar een pci-e grafische kaart(elke kaart van tegewoordig)
Je hoeft niet iets veel te duurs te kopen je kan beter een budget kaartje kopen.
Ik weet niet of jij vookeur hebt voor nvidia of ati?
Ik raad deze ati kaart aan kost geen snars en kan prima full hd draaien.
pricewatch: Sapphire HD 5670 1GB GDDR5 PCIE

Verwijderd

Topicstarter
Overigens vind ik het wel raar dat als ik de pc in veilige modus opstart, het beeld wel normaal weergegeven wordt. Tenminste, achtergrond is wel zwart, maar pictogrammen zien er wel normaal uit en geen rare kleurtjes of iets dergelijks.
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik inderdaad maar voor die videokaart ga dan of anders nieuwe pc aangezien deze al 4 jaar oud is en ook niet zo heel duur was.

Overigens maakt de computer kast wel een zucht als ik hem aan of uitschakel, viel me op toen ik met de kast open zat.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 18:22 ]

Pagina: 1