Toon posts:

To Partition or Not to Partition, that is the question...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn MBP verkocht en mijn aanstaande MPA zal ik komende week binnenkrijgen. Nou heb ik altijd met 2 partities gewerkt (iets wat ik nog van mijn Windows tijdperk had 'meegenomen'), één voor de system files (& applicaties) en één voor eigen files (docs, pics etc). Gedachtegang achter het hebben van 2 partities was dat wanneer ik een clean install wilde doen, ik de 2e partitie ongemoeid kon laten.
Het backuppen van mijn files doe ik dmv SuperDuper! op een externe HD.

Nou ben ik aan't twijfelen of ik wel dezelfde structuur zou behouden op de MBA. Reden hiervoor is:
- dat ook de 2e partitie (met docs etc) ook een library folder heeft. Ik heb het gevoel dat wanneer ik een clean install op de system-partitie zou doen, dit ook consequenties zou hebben voor deze library en dat het al met al het geheel niet meer zo stabiel is (ik weet niet of dit klopt).
- het middels SuperDuper! ook heel makkelijk weer terug te zetten is wanneer ik maar 1 partitie heb en ik een clean install uitvoer.

Voordeel met de huidige set-up ik altijd mijn gegevens op 2 plekken heb (2e partitie en externe HD). Wanneer ik één partitie zou hebben en een clean install doe, heb ik (op dat moment) maar één backup...

Iemand toe te voegen over het nut (of niet) van het gebruik van meerdere partities icm OSX in het algemeen en/of wellicht ook op mijn situatie?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 14:31
Ik heb zelf het nut nooit gezien van partitioneren op een Mac. Alle programma's installeer je vrijwel uitsluitend in /Applications en documenten in /Users/<usernaam>. En aangezien je aangeeft een externe schijf te gebruiken is het in mijn ogen handiger om hier Time Machine op te zetten zodat OS X vanzelf backups maakt van alles. Bij een crash kun je dan ofwel je hele systeem terug zetten vanaf je Time Machine backup, of het geheel schoon installeren en je user data terug laten halen vanaf je Time Machine backup.