• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-06 12:03
Hallo,

Ik wil graag een tv kopen voor op mijn slaapkamer. Hierop word de Playstation 3 en een Onkyo TX-SR507 aangesloten. Maar ik zit nu eigenlijk te twijfelen tussen de Samsung 32C530 en de Sony 32EX402.
Volgens mij heeft de Sony zon optie om te sync'en oid met de Playstation 3. Maar pakt die dat wel via de receiver? Ik zou het namelijk dan zo aansluiten: PS3 --> Onkyo --> TV. Via de HDMI.

En heeft iemand ervaring met deze TV's? Dan zou ik het graag willen horen. :P

De eisen voor mijn tv zijn:
- Maximaal €400
- Minimaal 32"
- Full HD
- 3x HDMI

Mvg.
Kryziek

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 02-01-2011 15:57]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat bedoel je met "syncen o.i.d. met de PS3"?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54
Ik denk dat hij het bekende lipsync probleem wil vermijden.
Maar dat wil je juist niet tijdens het gamen, want dat voelt aan als input-lag tussen je controller en scherm

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2021
Hij bedoelt 'Bravia Theatre Sync', enkele handigheidjes als beide producten van sony zijn. Bijvoorbeeld geluid receiver regelt als je het geluid op de TV wil regelen,...

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee dat pakt hij niet want het is geen Sony receiver. Overigens heb ik dezelfde receiver en een andere Sony TV en dat werkt prima samen met een xbox 360.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:12

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Er wordt hier inderdaad gedoeld op HDMI CEC:
Wat kan je met HDMI CEC?
Dankzij dit protocol kun je meerdere ‘CEC enabled’ apparaten bedienen met één afstandsbediening, maar de losse apparaten kunnen ook elkaar bedienen zonder tussenkomst van een persoon.
Het is echter mogelijk dat apparatuur met HDMI CEC niet altijd met elkaar kan communiceren en dus werkt. Fabrikanten zijn volledig vrij om hun eigen codes te implementeren, waardoor apparaten van verschillende merken niet, of niet volledig met elkaar samen werken.
Maar over welke TV"s hebben we het hier, want ik zie zo geen TV's (merken en type) in de TS staan. Verder is het nog steeds de discussie of een 32" met een normale kijkafstand baat heeft bij een Full HD resolutie. Zeker in combinatie met een PS3 waarvan nog maar steeds een handvol spellen echt 1080p is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik denk zo dat het gaat om de Samsung 32C530 of Sony 32EX402 (niet genoemd, maar ze staan in de pricewatchbalk boven de TS)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mr.paaJ schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:38:
Ik denk zo dat het gaat om de Samsung 32C530 of Sony 32EX402 (niet genoemd, maar ze staan in de pricewatchbalk boven de TS)
Niet echt handig voor mensen met een banner-vrij abonnement :F
Ik pas de TS wel even aan...

• Kryziek
Oh, srry. xD
Wist niet dat sommigen dat niet konden zien. :P
Dankje voor het aanpassen. Ik zal Sony wel een e-mail sturen om te vragn of met tussenkomst van de onkyo het nog zal werken.

Voor de rest iemand nog ervaring met de tv's?
Ik ben volgende week zondag jarig en zou dan graag de tv in ontvangst nemen, maar moet ik wel weten welke.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Los van eventuele HDMI functionaliteit verschillen ze niet zoveel, ga dan vooral uit van het scherm dat je er het mooist uit vind zien.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Kryziek
Ik heb ze alle twee gezien in de winkel en opzich maakt me dat niet zoveel uit.
Ik heb nog geen mail gestuurd maar kwam er wel achter dat de Onkyo wel HDMI CEC ondersteund. Hij heeft namelijk HDMI 1.3a. Maar de vraag is of de Onkyo het wel doorstuurd van de tv naar de PS3. Één van de bravia sync functies is bijvoorbeeld dat als je de tv uit doet dat de playstation ook uit gaat.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:13
Ik heb een Onkyo SR608. PS3 aangesloten op receiver. Receiver op Sony HX800 TV.

Ik kan dus gewoon de PS3 bedienen via de afstandsbediening van de TV.
Sync menu werkt ook (bijv options PS3).
Ik heb dit even snel getest.

• Kryziek
Je hebt dan wel veel duurder spul maar als dat werkt, zal het hier ook wel werken. :D
Bedankt voor je reactie.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kryziek schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:32:
Je hebt dan wel veel duurder spul maar als dat werkt, zal het hier ook wel werken. :D
As said heeft elk apparaat HDMI CEC en kunnen ze onderling met elkaar communiceren. Maar het is dus niet verplicht om het te ondersteunen. Dat het bij Persoon X werkt wil dan ook nog altijd niet zeggen dat het bij jou ook werkt.

Idem met dat er mensen zijn met een handshakeprobleem tussen de PS3 en de Onkyo TX-SR508 en andere ondervinden geen problemen. Het is (helaas) een kwestie van proberen...

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee