Doorsturen IP cam naar het internet.

Pagina: 1
Acties:

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10-2025
Situatie: Ik heb hier een Eminent outdoor IP cam die ik zou willen doorsturen naar het internet. Zodat ik de IP cam via het internet zichtbaar is. De camera werkt al perfect in het intern netwerk en heeft ook een IP adres 192.168.X.X.. Normaal moet ik zijn IP adres open zetten en een poort kiezen.

Probleem: De infrastructuur is hier zo opgesteld dat er meerdere routers zijn. De provider gaf me hier een modem/router(Sagem) in 1. Aangezien ik al een router had waarvan de wireless specificaties veel beter waren enzo(Linksys router) heb ik deze gewoon verbonden met de Sagem router. De IP cam en de rest van de computers in huis zijn verbonden met de Linksys.

Nu is het de bedoeling om deze IP cam van de Linksys router met het internet te verbinden. Als ik 192.168.X.X. open zet met bv. poort 80 of 8080 wilt hij geen verbinding maken als ik (via 3g van mijn gsm) probeer verbinding te maken. Ik vermoed dat dit is omdat hij problemen maakt omdat hij deze niet vind in de 2de router. Kan ik de eerste router uitschakelen en enkel gebruiken als modem?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-02 21:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zoek eens op portforwarding en doe dat simpel in beide routers....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Emphyrio
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 09:57
Kan ik de eerste router uitschakelen en enkel gebruiken als modem?
Zo heb ik het bij mij ook ingesteld: de modem/router als 'Bridge'. Ik ken de Sagem niet, maar bij mij was dit een kwestie van één instelling veranderen in het configuratiescherm van het modem. Dan moet je nog wel even zorgen dat de DHCP-server op de Linksys staat ingeschakeld. Voorheen gaf de modem/router IP-adressen uit, maar nu moet de Linksys die rol overnemen.

Als het trouwens alleen om die IP camera gaat, zou ik ook kiezen voor simpelweg 2x port forwarding. Wel zo eenvoudig!

• edmunt
Coach4All schreef op zondag 02 januari 2011 @ 08:36:
Zoek eens op portforwarding en doe dat simpel in beide routers....
Wat moet ik hier dan invullen? Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/n2g12w.png

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:01
Server naam: IP Cam
Acces Activated: Yes
From port: poort die jij wilt gebruiken vanaf het internet
To port: Naar welke poort luisterd je Ip camera? Die vul je hier in
Protocol: TCP
Local Ip adress: Statisch ip van je IP camera invullen.

• edmunt
Emphyrio schreef op zondag 02 januari 2011 @ 08:53:
[...]

Zo heb ik het bij mij ook ingesteld: de modem/router als 'Bridge'. Ik ken de Sagem niet, maar bij mij was dit een kwestie van één instelling veranderen in het configuratiescherm van het modem. Dan moet je nog wel even zorgen dat de DHCP-server op de Linksys staat ingeschakeld. Voorheen gaf de modem/router IP-adressen uit, maar nu moet de Linksys die rol overnemen.

Als het trouwens alleen om die IP camera gaat, zou ik ook kiezen voor simpelweg 2x port forwarding. Wel zo eenvoudig!
DHCP-server staat aan in de Linksys. Want de IP adressen worden (denk ik) al toegewezen via de Linksys. Als ik op de DHCP-reservation klik in de Linksys router staan alle adressen van de computers er al. In de Sagem vind ik geen adressen die worden toegewen via de DHCP.

Het zijn in totaal 4 IP cams. Ik zou willen opteren om het volledig te kunnen uitschakelen.

@Cave Boy, het IP adres van de IP cam staat in de Linkys(router 2) en de Sagem waar niks van computers of IP cams vragen me deze gegevens. Tenzij een IP toegewezen in router 2 ook geld in router 1?

[ Voor 14% gewijzigd door edmunt op 02-01-2011 09:15 ]

• wolfero
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10-2025
@edmunt Van de eerste router stuur je de poorten 81,82,83,84 door. Vervolgens stuur je in router 2 poort 81 door naar camera 1, poort 82 naar camera 2 etc.

In je browser moet je dit dan kunnen openen door http://jouwip:81 of http://jouwip:82

Het is misschien beter als je hier random poorten voor neemt ( bijv 14001 , 14002, 14003, 14004 )
Je moet Router 1 doorsturen naar Router 2, dit betekent dat je moet kijken welk ip adres Router 2 heeft in het netwerk van Router 1.

Je zou dat in de linksys router moeten kunnen zien bij 'status'.

Groet,
Pagina: 1