Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen donderdag heb ik bij mycom een systeem aangeschaft, de specs zijn:

* Intel core i3 540
Asus P7H55-M PRO,s1156
Kingston Geheugen ValueRAM DDR3,1333-4GB KIT
Seagate Baracuda 500 GB 7200.12 16mb chache
LG DVD brander : DVR 22X DL SATA
Corsair CX 430 watt

Sinds gisteren gaat mijn computer spontaan uit. Windows 7 wordt afgelosten wanneer ik bijvoorbeeld op internet 3fm aan het luisteren ben. En daarna na paar seconden gaat de computer weer aan. Op een gegeven moment gebeurde het om de 30 minuten.

Toen opeens dacht ik dat het aan voeding en/of cpu lag. Ik kijk in de bios CPU temperatuur is gemiddeld 30- 35 graden. Ik keek ook in core temp ook ongeveer de zelfde temps. Toen hoorde rare geluid tikjes van de HDD seagate Baracuds 500 GB. Ik merkte op dat moment dat iets niet goed ging. Toch dat ik nog dat probleem aan de voeding of cpu lag. Op eens herkend de bios mijn HDD niet meer.

Kan ik hieruit concluderen dat het uit gaan en aan gaan van mijn computer aan de HDD heeft gelegen of toch aan de voeding of CPU?.

Verder herkent Bios mijn DVD brander wel. Ik heb ook de Sata poorten gewisseld met de dvd brander en de HDD, toch wordt mijn HDD niet meer herkend in de bios. Verder heb ik ook de voeding kabels gewisseld en toch het zelfde probleem, HDD wordt niet herkent wel de DVD brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Door een linux live cd te gebruiken (en de hdd af te koppelen) kom je er snel genoeg achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan het met Hiren's BootCD ook?.

Modbreak:Zover mij bekend staan op Hiren's BootCD nogaltijd gelicenceerde software waar niet voor betaald is en valt dan ook onder Warez. Daarom een Waarschuwing, verwijs daar dan ook niet naar hier op het forum.

[ Voor 78% gewijzigd door _Dune_ op 04-01-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zelf wat dingen checken, zoals een live cd te gebruiken. Maar ik zou de pc zo snel mogelijk terugbrengen naar MyCom.
Sluit de schijf eens aan op een andere pc en kijk of die daar herkent wordt. Mocht dat niet het geval zijn, dan weet je in ieder geval dat je je problemen in die richting moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan het niet met Hirens, maar ik kan er naast zitten. Hirens is geen OS en een linux livecd is dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met een linux live cd kan gewoon b.v ubuntu of debian etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeps, iedere linux live cd is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via ubuntu live cd, kon unbuntu de HDD niet vinden. Dus heb ik vandaag mijn computer bij Mycom langs gebracht zij bepalen of de HDD daadwerkelijk defect is of toch iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:53
Meestal zijn tikken van de harde schijf tekenen van afsterven.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:47

D4NG3R

kiwi

:)

IIG het 1e om te doen: Alles wat van belang is opslaan op een externe bron (Andere HDD, USB stick, DVDs ect).

Daarna even testen met de tool van Seagate zelf: http://www.seagate.com/ww...0VgnVCM100000dd04090aRCRD

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan je met de tool testen op linux live cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xesxen schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:36:
Meestal zijn tikken van de harde schijf tekenen van afsterven.
Terwijl ik de HDD nog geen paar dagen in de winkel had gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:47

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:30:
kan je met de tool testen op linux live cd?
Nee.
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:30:
[...]

Terwijl ik de HDD nog geen paar dagen in de winkel had gekocht
Een nieuw product betekent nog niet meteen een werkend product. De foutmarge gaat maar marginaal omhoog met de tijd. pas na enkele JAREN gaat het ineens hard met de failrate van een product.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
D4NG3R schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:35:
[...]

Nee.

[...]

Een nieuw product betekent nog niet meteen een werkend product. De foutmarge gaat maar marginaal omhoog met de tijd. pas na enkele JAREN gaat het ineens hard met de failrate van een product.
Klopt, hoewel uit een onderzoek van Google blijkt dat de kans dat het in de eerste maand van het leven van de harde schijf fout gaat groter is dan in de drie jaar daarna. Na een jaar of drie stijgt die kans weer.

nieuws: Google: hoge temperatuur geen oorzaak van harddiskfouten

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
D4NG3R schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:35:
[...]
Nee.
[...]
Ik heb tot nu toe met Seagate de meeste uitval, en ook de hoogste DOA uitval. Laatst uit een partij van 22 schijven 4 meteen na montage al kapot. Als ze eenmaal draaien is er over het algemeen niks aan de hand en kunnen ze jaren doordraaien, alhoewel ik het daar met de 7200.11 niet over eens ben. De 7200.12 doet het op zich nog goed tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Naar mijn idee zijn de eerste twee punten waarnaar je hier naar kijkt de voeding en de hardeschijf zelf. Om de hardeschijf te testen download je het beste de diagnostic tooling van de fabrikant zelf. Veelal is deze beschikbaar in een ISO, zodat je een bootable CD kunt branden om de hardeschijf geheel buiten het OS om te testen. Overigens met een beetje zoek werk is dit ook wel terug te vinden hier op GoT hoe een hardeschijf te testen.

Wat de voeding betreft controleer eens hoe de spannings waarden zijn en anders de PC terug brengen naar de winkel als je zelf nog geen vreemde dingen met het systeem hebt gedaan. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lag niet aan de HDD maar aan de voeding. De voeding gaf niet genoeg stroom aan de cpu, mobo en aan de HDD. Ik kreeg net een belletje van technische dienst Mycom.Ik had de probleem van de HDD aagegeven, maar dat bleek niet zo te zijn. Het rare was dat in de bios zag ik wat rare voltage metingen bij de CPU (hardware monitor) die rode indicatie gaven. De piep geluid kwam niet van de HDD maar van de voeding wat mycom vertelde. Nou ik heb dus garantie voor nieuwe voeding alhoewel ik toch naar 80 plus certifited voeding ga kijken voor 400 watt
Pagina: 1