Toetsenbord Toshiba Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvliek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-01-2016
Hoi,

Vreemd probleem hier. Sinds kort gedraagt het toetsenbord van mijn laptop gek. Bij bijna elke toets die ik in druk krijg ik een automisch een extra letter of cijfer mee. Dus bijvoorbeeld; wanneer ik een F in druk krijg ik ook de V mee dus dan staat er FV.

Heb geprobeerd via appa.beheer van windows software matig het toetsenbord te verwijderen, na een reboot bleef toen het probleem zich aanhouden.

Zou snel niet weten wat ik verder nog kan doen. Gebruik nu een USB toetsenbord die wel goed werkt.
Het betreft hier een laptop van toshiba type NB100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:32
Probeer eens van een livecd (met Ubuntu iod) te booten. Als het probleem zich ook daarmee voordoet is het waarschijnlijk hardware matig. Mogelijk zit er ergens een kortsluiting.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Is het altijd dezelfde letter die meekomt?

Ik denk dat je toetsenbord defect is. Misschien via de garantie, of anders zelf een nieuw toetsenbord plaatsen. Dat is doorgaans niet zo moeilijk bij laptops.

Ik lees dat het niet het meest prettige toetsenbord is, maar niet zozeer specifiek jouw probleem

Op eBay vind ik toetsenborden voor de NB100 voor plm $20,-

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvliek
Terror schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:43:
Probeer eens van een livecd (met Ubuntu iod) te booten. Als het probleem zich ook daarmee voordoet is het waarschijnlijk hardware matig. Mogelijk zit er ergens een kortsluiting.
Zal dat vanavond even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvliek
JvW schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:48:
Is het altijd dezelfde letter die meekomt?

Ik denk dat je toetsenbord defect is. Misschien via de garantie, of anders zelf een nieuw toetsenbord plaatsen. Dat is doorgaans niet zo moeilijk bij laptops.

Ik lees dat het niet het meest prettige toetsenbord is, maar niet zozeer specifiek jouw probleem

Op eBay vind ik toetsenborden voor de NB100 voor plm $20,-
Dacht zelf stiekem ook aan een hardwarematig defect. Garantie is helaas verlopen, dus dat wordt zelf een nieuwe plaatsen. Eerst nog even ubuntu uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Vanzelfsprekend. Eerst software uitsluiten. Ik kan me alleen niet echt een softwarematig probleem voorstellen dat een probleem als dit veroorzaakt. Overigens kun je elke Live-CD gebruiken. Het gaat er maar even om dat je opstart met een ander OS. Je wilt uiteindelijk alleen je toetsenbord even testen, verder niets.

Je kunt ook overwegen om het toetsenbord voorzichtig schoon te maken (in zijn geheel, dus verwijderd uit de laptop) als de LiveCD geen uitkomst biedt. Misschien zit er gewoon een beetje vuil wat sluiting veroorzaakt o.i.d.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1