Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

email adres spammer gevonden, wat kan ik hiermee?

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een spam mailtje van een vriend, dus repliede ik dat ie zn wachtwoord moest veranderen.
toen kreeg ik een delivery fail bericht (dat het bericht niet is aangekomen) en zag ik in de to: een heel ander email adres staan dan die vriend. (de spammer dus)

Kan ik dit ergens aangeven?

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 22:18

Chris_NL

Miauw

Wat wil je aangeven?

Er bestaat ook een ''antwoord'' adres. Hiermee stel je in dat een mail die beantwoord word automatisch naar dat e-mail adres gaat. Als jij gewoon het e-mail adres van jouw vriend in typt, gaat de e-mail dan ook naar de spammer?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
In de from: of to: adressen in spam mailtje vind je echt geen emailadressen van de spammende partij ;)
Als het zo simpel zou zijn was het probleem al lang opgelost.
Hou het maar gewoon bij negeren.

Verwijderd

Topicstarter
Chris_NL schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:02:
Wat wil je aangeven?

Er bestaat ook een ''antwoord'' adres. Hiermee stel je in dat een mail die beantwoord word automatisch naar dat e-mail adres gaat. Als jij gewoon het e-mail adres van jouw vriend in typt, gaat de e-mail dan ook naar de spammer?
Kijken of ik de spammer kan pakken /traceren ofzo.. heb eigen rechter spelen altijd leuk gevonden :P
in dat geval gaat ie gewoon naar de juiste ontvanger.
Henk007 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:03:
In de from: of to: adressen in spam mailtje vind je echt geen emailadressen van de spammende partij ;)
Als het zo simpel zou zijn was het probleem al lang opgelost.
Hou het maar gewoon bij negeren.
mm ja daar zit wat in :p maar misschien is het een foutje van de spammer en kan ik op deze manier een wereldwijd botnetwerk opsporen en geld verdienen als ik dit aangeef bij de popo/juiste instantie daarvoor 8)

Verwijderd

in de delivery fail staat een rede waarom hij niet aankomt..

als er staat adress does not exist in this organisation, dan is het een niet bestaand adres.
en kan je er vrijwel zeker van zijn dat het niet het goede adres is..

indien je echt zeker weet dat je het goede adres heb... kan je altijd nog z`n provider mailen @ abuse@zijn.provider

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 14:14 ]

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Ik zo sowieso de tips hier gegeven opvolgen en eventueel bij de Opta kijken.

Wat ik je wel mee wil geven is dat wanneer je hier op GoT een topic start we wat eigen inzet vragen. Dit zie ik inet terug in jou topic. Daarom gaat hij op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.