• ubergaga
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-02-2021
Hoi ,
ik ben aan het kijken naar een low cost video beveiliging systeem voor rondom het huis. heeft er iemand ervaring met software of carmera's die je hiervoor kan gebruiken? Ik zat zelf te denken aan deze oplossing gekoppeld met verschillende camera's

http://www.synology.com/enu/products/VS60/spec.php

Wie heeft er hier ervaring mee of kan mij iets anders aanraden. Ik ben dus op zoek naar een goedkope en simpele oplossing die toch redelijke functies biedt en betrouwbaar is. Ook moet het via internet bereikbaar zijn en het liefst zonder een pc die als server fungeert maar dit is niet een vereiste.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:37
Redelijk low-budget en toch zeer goed zijn de logitech beveiligingscamera's.

Werkt gewoon plug and play, een stopcontact is voldoende. Je computer hoeft niet aan te staan, zit een sd-kaartje in die automatisch opneemt als er iets beweegt in een vak wat jij aangeeft.
Je kunt meldingen over e-mail en sms krijgen, er is een app voor verkrijgbaar op je telefoon, en overal bereikbaar via internet.

Beschikt ook over night-vision, en neemt geluid op.

Ik was zelf erg tevreden hiermee, maar heb hem uiteindelijk weg gedaan, omdat we een systeem kregen van een bedrijf wat onze panden/huis beveiligd.

Zucht...

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Alle Synology NAS'en ondersteunen IP camera's, zelfs de goedkoopste (heb het zelf, niet voor beveiliging maar voor de fun). Je kunt er best veel mee, motiondetectie, email, sms opslaan naar ftp ect. Maar goed, lowbudget zal niet meevallen. Ik weet niet hoeveel camera's je nodig hebt, maar de goedkoopste IP webcam's kosten toch al gauw 50 euro, en als je draadloos wilt zijn ze nog iets duurder. Dan heb je nog een Nas nodig, en daar zit meestal geen HD in die moet er ook nog bij. Met 1 camera zit je nog al gauw aan de 300 a 400 euro. Maar dan heb je het wel beschikbaar via het internet zonder dat er een pc aanhoeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Caveman op 03-01-2011 12:11 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-01 16:10
Heb hier twee IP camera's van Foscam hangen, http://www.foscam.nl/
Een binnen camera bedraad (onder carpoort) en een buitencamera wireless. Deze camera's hebben alle opties.
Laat de plaatjes zowel naar mijn NAS ftp'en als wel doorsturen naar mijn gmail als extra veiligheid.

Bing

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Ik gebruik zelf een foscam kloon binnen, met dezelfde opset (ftp/gmail) als hierboven - werkt prima.
Ga er denk ik ook idd nog een buiten camera bijkopen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Hoe soepel is de installatie van zo'n foscam (FI8918W) i.c.m. met een Synology (DS211j)? Heeft er iemand deze combinatie en kun je me naar een tutorial verwijzen?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

De foscams draaien stand-alone, dwz dat je een email account ingeeft en ze mailen foto's als ze beweging waarnemen (door dit zelf te berekenen uit het camerabeeld of door het triggeren van een externe sensor, of beide). Bij zo'n 'event' kunnen ze ook de foto's naar een FTP server sturen (in of buiten je eigen netwerk maakt niet uit, 1 van beide wil je natuurlijk buiten je eigen netwerk hebben).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• freaknormel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb via marktplaats een foscam fi8918w gezien, ( dat is de pan tilt camera van foscam )

De verkoper liet een alternatief zien, welke hij, op maat zou hebben laten samenstellen.

Het beeld was veel scherper, en de kleuren veel beter. Daarnaast heeft deze cam ook nog een sterkere wi-fi antenne. ( kostte mij € 95-, ) maar dat was het verschil zeker waard !!
Ik gebruik de camera nu al 4 maanden, nooit problemen mee gehad.

Ik denk dat ik er nog 3 ga bestellen

[ Voor 30% gewijzigd door freaknormel op 23-11-2011 23:32 ]

Pagina: 1