Beeldscherm uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Rel8mpago
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 15:44
Beste wensen allen!

On topic now:
Zodra ik mijn mbpro aansluit op tv met de moshi to hdmi connector heb ik perfect beeld. Nu wil het dat mijn mbpro ook op het scherm de hele tijd meedraait. Kan ik dit scherm niet uitzetten? Zodra ik de klep dichtklap, gaat ie in slumerstand en heb geen beeld meer. İk wil de optie wel behouden van de sluimerstand <-> klep sluiten.

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
Op het moment dat je mbp dichtgeklapt in slaapstand staat, kun je een usb apparaat inschakelen. De mbp wordt dan geactiveerd en heb je alleen beeld op je TV.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:29
Backlight van je scherm uitzetten... geen licht achter scherm, geen beeld.

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Gebruik je je tv om te internetten of om films te kijken oid?
Als het als mediacenter is kan ik Plex aanraden, deze heeft ook een functie om het scherm van je mbr op zwart te zetten zodra je plex opstart.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

@ Kerstmanneke: Geen zichtbaar beeld, maar het scherm staat nog wel aan (schijn met backlight uit maar eens met een zaklamp op je Apple-logo achterop).

[ Voor 5% gewijzigd door Wilf op 01-01-2011 17:37 ]

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Volgens mij had apple het zo gemaakt:

Indien je de mDP-adapter aansluit wanneer de computer aan staat en met scherm opengeklapt, zul je automatisch beide schermen werkend hebben.
Indien je de mDP-adapter aansluit wanneer de computer in slaapstand is met het scherm dichtgeklapt én aan de oplader is aangesloten(heel belangrijk) zal de computer uit sluimerstand komen en het mDP signaal als enig scherm gebruiken. (hierna kun je overigens de computer gewoon openklappen om het toetsenbord/trackpad te gebruiken.)

Zo heeft het althans altijd gewerkt bij mijn macbook1,1 in de tijd van OsX 10.4. Ik sluit mijn laptop tegenwoordig nooit meer aan een beeldscherm dus ik kan geen garantie geven. Wie weet is het nu in OsX 10.6 en de latere MBP nog net zo ;)

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Even uit een engels forum gejat, misschien kan je hier iets mee:

"I just use the remote, hold down the play/pause button until the machine sleeps, then shut the display, then press the play/pause button to wake up. Then you can open the lid without the screen on."

Verwijderd

Wilf schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:36:
@ Kerstmanneke: Geen zichtbaar beeld, maar het scherm staat nog wel aan (schijn met backlight uit maar eens met een zaklamp op je Apple-logo achterop).
Gruwelijk, ziet er heel vreemd uit, maar toch ook weer logisch.

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Anus Cocainus schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:47:
Even uit een engels forum gejat, misschien kan je hier iets mee:

"I just use the remote, hold down the play/pause button until the machine sleeps, then shut the display, then press the play/pause button to wake up. Then you can open the lid without the screen on."
Ik denk dat dit hetzelfde effect betreft als mijn bovenstaande bericht. Als de computer in sluimerstand is en aan oplader hangt zal bij het inpluggen van een mDP het laptopscherm niet worden ingeschakeld maar de computer wel.

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:29
Wilf schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:36:
Klopt, maar is dat een wel een probleem voor de TS, misschien wordt het alleen als irritant ervaren dat hij naast een tv(?) een 2e lichtbron heeft staan.

Wel paar handige dingen hier, ook eens proberen :)

[ Voor 6% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 01-01-2011 19:01 ]

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Je kan insomniax hiervoor gebruiken:

http://www.macupdate.com/app/mac/22211/insomniax

• Rel8mpago
Tout schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:10:
Op het moment dat je mbp dichtgeklapt in slaapstand staat, kun je een usb apparaat inschakelen. De mbp wordt dan geactiveerd en heb je alleen beeld op je TV.
Kun je dan ook je minidisplaypoort inschakelen? En via welke optie?

• Rel8mpago
Thanks. Ga ik proberen. Wat mij te binnen schiet is de mbpro aan het lichtnetadapter te plaatsen bij kijken van films, sorry was vergeten te melden dat het ging om films kijken ging, en sluimerstand nooit in te laten schakelen. Misschien kan ik dan de klep sluiten zonder dat ie in sluimerstand gaat.

Heb overigens geen remote of extern toetsenbord. Denk wel om deze dan aan te schaffen.

Voor hen die nog het een en ander hierover wil lezen, ben eindelijk het tegengekomen. Was namelijk dagen aan het zoeken..

http://support.apple.com/kb/HT3131?viewlocale=nl_NL

edit:
heb de mbpro aangesloten op de adapter. Hierna een losse muis aangesloten. Klep dichtgedaan, vervolgens klep open, want moest mijn wachtwoord invoeren. Scherm bleef op zwart. d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Rel8mpago op 01-01-2011 23:58 ]

Pagina: 1