Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Allereerst natuurlijk een heel goed 2011 gewenst!
nu mijn vraag over iets waar ik al een tijdje mee zit. Ik wil mijn mkv blu ray rips vanaf mijn mac bekijken op mijn tv (philips 7605H) Ik gebruik nu mijn harde schijf via de usb aansluiting op de tv. Het probleem daarmee is dat het een FAT32 schijf is. Daardoor kan ik alleen mkv's van <4gb gebruiken. Mijn mac kan de hdd niet als ntfs formatteren en ik weet ook niet of mijn tv met een ntfs schijf kan omgaan. Daarnaast is de firmware van de tv redelijk buggy in de omgang met mkv bestanden.

Ik heb een playstation 3 en een wifi netwerk. Mijn wifi hier is echter traag en wordt met ~10 anderen gedeeld dus streaming is waarschijnlijk ook geen goede optie. Zijn er andere optie's?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Je mkv'tjes omzetten met bijvoorbeeld mkb2vob om ze te kunnen bekijken op je ps3. Vind dit een heerlijke oplossing, aangezien mijn ps3 altijd is aangesloten op mijn scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:12

Dr C

met C en CK

Ik heb zelf geen Mac, maar is er geen programma voor OS X om NTFS schrijven te lezen en schrijven, dan is je probleem opgelost.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

De TV ondersteund inderdaad in veel gevallen geen NTFS of exFAT, alleen FAT of FAT32. Je zou sowieso een firmware upgrade kunnen doen, download deze vanaf de Philipssite en niet via je upgrademenu op de TV zelf.

Je 7605H ondersteund ook DNLA en dus zou je met PS3 Media Server aan de slag kunnen, maar die zou je ook via je PS3 kunnen sturen.

Als laatste optie zou je een mediaspeler kunnen zoeken die je usb-schijf wel als NTFS kan formatteren en lezen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Super bedankt voor de tips! Ik ben bezig met het updaten. Ik heb niet alle releasenotes doorgelezen, Maar ik formatteer via iemand anders zijn pc mijn hdd wel als ntfs en ga het gewoon proberen. Ik heb ook net een programma gevonden om via OSX ntfs te lezen & schrijven! bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mkv kun je ook splitten als al het andere boven niet helpt (omdat de tv het misschien niet lust)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
cramwinckel schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:11:
Ik heb zelf geen Mac, maar is er geen programma voor OS X om NTFS schrijven te lezen en schrijven, dan is je probleem opgelost.
Dit
Wiethoofd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:15:
De TV ondersteund inderdaad in veel gevallen geen NTFS of exFAT, alleen FAT of FAT32. Je zou sowieso een firmware upgrade kunnen doen, download deze vanaf de Philipssite en niet via je upgrademenu op de TV zelf.

Je 7605H ondersteund ook DNLA en dus zou je met PS3 Media Server aan de slag kunnen, maar die zou je ook via je PS3 kunnen sturen.

Als laatste optie zou je een mediaspeler kunnen zoeken die je usb-schijf wel als NTFS kan formatteren en lezen.
en dit heeft mij geholpen! bedankt! het programmaatje NTFS for Mac OSX zorgt ervoor dat het werkt en met de firmware updates ondersteund de tv ook ntfs, het werkt nu vlekkeloos :)
Pagina: 1