Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik heb nog al een vreemd probleem:

Wij hebben sinds een paar dagen een nieuwe huistelefoon, een Philips CD175.
Nu wil ik net een vriend van mij bellen die een iPhone heeft, maar de telefoon gaat gewoon niet over? Nadat ik het nummer heb ingevoerd en op bel heb gedrukt, kiest hij het nummer, en vervolgens gaat de tijd lopen maar hoor geen toon.

Om het even uit te testen heb ik vervolgens even mijn eigen telefoon gebeld, ook een iPhone, en daar gebeurd het zelfde mee..!?

Om dan even zeker te zijn dat het niet aan de huistelefoon ligt een andere mobiele telefoon in huis gebeld, een oud toestel met prepaid, en die gaat wel gewoon over.

Mijn iPhone en die van de gene die ik in eerste instantie probeerde te bereiken hebben beide een abonnement van T-Mobile. Onze provider van de huis telefoon is UPC.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Problemen bekend met T-Mobile netwerk op dit moment?

Ik heb hier op het iculture forum een soortgelijk probleem gevonden, alleen geeft onze telefoon geen alarmtoon of iets weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je kunt natuurlijk even je simkaart van T-Mobile in een andere (niet-iPhone)-telefoon stoppen en kijken of deze wel overgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
SIM kaart van T-Mobile in een ander toestel plaatsen lijkt mij handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 13:29

FikkieHo

Wokmaster

Ik heb sinds vandaag een soort gelijk probleem. Echter ligt het probleem gewoon bij T-mobile die naar een huistelefoon van UPC probeert te bellen.

Alle andere providers kunnen wel onze UPC telefoon bereiken, T-mobile mobieltjes is van en naar niet te bereiken.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets mis met de 'routes'? Probeer +316xxxxxxxxx eens. Als je VoIP gebruikt, zou je eens in de logs kunnen kijken wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:11

mace

Sapere Aude

Dit soort dingen gebeuren wel eens, ligt niet aan dat het een iphone is maar aan (blijkbaar) de combinatie UPC en T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Hier hetzelfde probleem tussen t-mobile en upc.. met geen mogelijkheid verbinding te krijgen tussen deze 2. Ook vanaf tele2(vast) -> upc lijkt lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 17:26

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het is bijvoorbeeld mogelijk dat UPC 'denkt' dat het nummer niet bij T-Mobile zit, maar bij KPN. Dat zal UPC verbinding maken met KPN, alwaar jouw nummer niet gevonden kan worden.

Maar om er zeker van te zijn dat het niet aan het toestel ligt, zou je die vriend even kunnen vragen om zijn SIM in een andere telefoon te stoppen...

Owja, bellen van mobile naar mobile is altijd goedkoper (behalve als je ouders de huistelefoon betalen) :P

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1