[SEC] Security voornemens voor 2011

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Het nieuwe jaar is begonnen. Afgelopen jaar is er veel interesant security nieuws in de media geweest en hier op T.net en het forum onder de aandacht gebracht. Nieuwe technieken zijn geintroduceerd welke een nieuwe of aangepaste kijk op security vragen. Security missers zijn in verschillende mate aan bod geweest.

Wat zijn jouw security voornemens voor het nieuwe jaar? Zijn er in jouw omgeving dingen gebeurt op basis waarvan jij jouw kijk op security hebt aangepast of vind je dat het nu eens tijd word om meer nadruk op de beveiliging van systemen te leggen en hoop je dat anderen (bv de overheid) dat ook zullen doen?

Ik ben benieuwd!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
*kickje*

Niemand heeft leuke ideeën?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
Voor thuis ook goed!
Een aparte pc (of externe harde schijf met operating system), om alleen geld zaken te regelen op internet, dus telebankieren en bij winkels bestellen.
Dan heb je grotere kans dat er geen virus/spyware/hacker er tussen gaat zitten, indien mogelijk linux gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 23:48
jan99999 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:38:
Voor thuis ook goed!
Een aparte pc (of externe harde schijf met operating system), om alleen geld zaken te regelen op internet, dus telebankieren en bij winkels bestellen.
Dan heb je grotere kans dat er geen virus/spyware/hacker er tussen gaat zitten, indien mogelijk linux gebruiken.
misschien een goed idee om dit met een live distro te doen? deze zet je op CD (weet je ook zeker dat er geen wijzigingen aangebracht worden) en wanneer je gaat internetbankieren start je even opnieuw op met het cdtje in de drive.

mijn goede voornemens zijn slagen voor mn OSCP certificering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 04:53
Mijn goede voornemen is zoveel mogelijk mail te versturen mbv PGP en daarnaast zo veel mogelijk het internet op te gaan via een VPN tunnel.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik wil alleen nog gaan werken op een host met VM's, pas last gehad van een virus.Zo min mogelijk op de host doen en alles binnen die VM's.

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 02-01-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik zit er ook aan te denken ook prive 24/7 een VPN dienst te gaan gebruiken; hoe meer je voor de overheid doet, hoe minder je ze vertrouwt ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
SKiLLa schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:02:
Ik zit er ook aan te denken ook prive 24/7 een VPN dienst te gaan gebruiken; hoe meer je voor de overheid doet, hoe minder je ze vertrouwt ;)
Daar heb je denk ik niet zo veel aan, kijk maar is naar Echelon, daar zitten de beste cryptografen die alles kunnen ontcijferen, ook die VPN tunneltjes ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 02-01-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:11
shadowman12 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:09:
[...]

Daar heb je denk ik niet zo veel aan, kijk maar is naar Echelon, daar zitten de beste cryptografen die alles kunnen ontcijferen, ook die VPN tunneltjes ;).
alles is te ontcijferen, het kan alleen wel enkele miljarden jaren duren voor ze de sourcecode van mijn 'hello world' project te pakken hebben :+

alles lekker heavy encrypted hier, no way dat iemand dat in mijn lifetime ontcijferd

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1