Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
gister is na 4 jaar trouwe dienst mijn ps3 60 gb overleden. :'(
ik kreeg de flashing red light.
een restart resulteerde in een freeze en red light binnen 10 sec. ik kon geen backup meer maken.
ik heb de ps3 overgeschroefd om te kijken of mijn koeler nog werkte (aangezien dit de goedkoopste oplossing is om te vervangen), helaas werkte deze.
Zonder kap en met extra fan / airflow op de ps3, heb ik hem geprobeerd te starten. binnen 5 sec had ik al een freeze (met een cold start).

nu moet ik morgen dus een nieuwe ps3 kopen, al mijn data (vooral de save games) staan nog op mijn 60 gb disk.

Hoe kan ik deze alsnog op de nieuwe ps3 krijgen?
kan ik de oude disk in de nieuwe ps3 slim stoppen om een backup te draaien en deze weer terug te zetten, of gaat dit niet werken ivm andere hardware.
Kan ik anders via mijn pc een de data overgezet krijgen?

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orpheo1975
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Wanneer je de HD uit de oude PS3 in de nieuwe steekt wordt deze geformatteerd. De enige oplossing om je data te behouden is zorgen dat je de oude PS3 weer aan de praat krijgt. Dan kan je d.m.v. file transfer de data vanaf de oude naar nieuwe PS3 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
mijn oude ps3 aan de praat krijgen gaat niet meer lukken.

een vriend van mij heeft dezelfde 60gb versie als ik heb, als ik daar mijn disk in steek, wordt hij dan ook geformateerd? of kan ik dan wel alles accessen?

is er anders een pc programma waarmee ik een backup kan maken die mijn ps3 kan lezen?

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

In theorie kan je hem aan je pc hangen, maar volgens mij wordt er geen standaard filesystem gebruikt.
Heel misschien een Linux distro, maar ik ben bang van niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nakebod schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:11:
In theorie kan je hem aan je pc hangen, maar volgens mij wordt er geen standaard filesystem gebruikt.
Heel misschien een Linux distro, maar ik ben bang van niet.
Nope want de HD van de PS3 is geëncrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

AngryAngel schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:00:
mijn oude ps3 aan de praat krijgen gaat niet meer lukken.
Waarom gaat dat niet meer lukken? Mbv een reflow krijg je hem wel weer een tijdje werkend. Low budgetoplossing is een hittepistool zien te regelen en wat koelpasta. Ben je minder handig zijn er voldoende adresjes die dit voor je kunnen doen. Het is geen oplossing waarmee je PS3 het weer jaren doet, maar wel weer een tijdje. Minstens lang genoeg voor een backup of datatransfer.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
heb ik al geprobeerd, met open case starten, extra fans + airflow erop. hij freezed binnen 3 seconden. heb nog gevoeld aan de koelblok. die was niet eens warm, ik betwijfel dan ook of hij de koeling is..

maar goed, heb inmiddels heel de ps3 uit elkaar gehaald, en de onderdelen staan bij vraag en aanbod voor de hobbiesten.
gelukkig heb ik nog een backup van een aantal spellen, maar mijn laaste spellen moet ik opnieuw gaan spelen. :(

maar als ik de harddisk nu in een andere 60 gb ps3 steek, ipv nieuwe slim, wordt hij dan nog steeds geformateerd? aangezien het identieke hardware is

[ Voor 15% gewijzigd door AngryAngel op 01-01-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
AngryAngel schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:33:
maar als ik de harddisk nu in een andere 60 gb ps3 steek, ipv nieuwe slim, wordt hij dan nog steeds geformateerd? aangezien het identieke hardware is
Volgens mij wordt elke schijf geformatteerd als deze in een PS3 wordt gestoken.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:12
Ik zou in iedergeval je HDD niet formateren, in een andere ps3 steken, etc... Misschien is het binnenkort mogelijk om je HDD aan de pc te koppelen met de onlangs uitgelekte sleutels :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Nemesizz

Untouchable

Enige optie (tot nu toe) is een reflow doen en hopen dat ie lang genoeg blijft werken zodat je je data kan overzetten.

Hardeschijf in andere PS3 = format, no matter what...is het eerste waar die mee aankomt.
Hardeschijf in een PC werkt niet, het filesystem word niet ondersteund door Windows of Linux of wat dan ook (heb ik ook al geprobeert toen ik data probeerde de redden). De schijf word verder wel herkent, maar als ongepartitioneerd dus kun je niks bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07 10:11
wat mij wel mogelijk lijkt is beide schijven aan de pc hangen. Dan gewoon clonen! en de nieuwe schijf heeft de data... Neem aan dat hij de HDD niet format als het zijn eigen is? Of denk ik hier weer te simpel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Je denkt te simpel. Helaas zijn de schijven (volgens mij) ook beveiligd met een per-console specifieke key. Je hebt er dus niks aan in een andere ps3.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
de beveiliging is zo goed, dat ik de data nooit op een ander ps3 kan krijgen, alleen via backup functie, wat ik dus niet meer kan.

helaas helaas. morgen maar aan de gang met een nieuwe slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Sony bellen of zij de data terug kunnen krijgen? Is altijd het proberen waard :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt net als ik , je moederbord uit je ps3 halen en deze bakken in de oven ..

10 minuten op 200 graden voorverwarmen , daarna 10 min mobo erin ...
na 10 min oven open laten afkoelen tot kamer temp ..

Mobo weer inbouwen en presto !

Mijn maatje gamed nu alweer 2 maanden vrolijk ...

Zijn schijf moest ook geformateerd worden maar zn ps3 werkt nog steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

AngryAngel schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:01:
de beveiliging is zo goed, dat ik de data nooit op een ander ps3 kan krijgen, alleen via backup functie, wat ik dus niet meer kan.

helaas helaas. morgen maar aan de gang met een nieuwe slim.
Extra koelen heeft geen zin. Je moet echt een reflow (of reball laten) doen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Darn, nog even voor je zitten googlen, maar het lijkt erop dat de encryptie op disk plaatsvind en niet zoals de oude xbox bv via een bios word geunlocked. Anders zou je een hot swap kunnen proberen bij het opstarten, maar dat balletje lijkt dus niet op te gaan :(

Wat Shiver23 (en zie daarbij voorbeeld van Verwijderd in "[PS3] kaput, hoe alsnog een backup krijgen" ) zegt, dat blijft nog over. Je MOET hem aan de praat zien te krijgen om snel te kunnen backuppen, al is het maar voor een uurtje. Denk dat je naar al je data kan fluiten als je hem naar een Sony service centre brengt. 0wh, kapot, mobo vervangen en disk clean swipen.

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 02-01-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Het lijkt me niet dat sony je disk zal swipen, dat zal wel hele belabberde service zijn. Ja kan idd je Mobo proberen te herstellen, maar ik betwijfel of dit gaat lukken... (Met zo iets gaat mijn gezond verstand toch denken dat dat niet echt goed is :P )

Mogen er echt belangrijke dingen op staan, dan backup je zoiets?

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik jou was, zou ik even "rustig" afwachten. De masterkey van de PS3 is onlangs gevonden, het zal waarschijnlijk niet lang meer duren tot er een manier wordt gepubliceerd om je disk te decrypten en je savegames over te zetten naar een andere PS3.

Edit: blijkbaar had je dat zelf al bedacht :-)

[ Voor 15% gewijzigd door BamSlam_ op 02-01-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xesxen schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:10:
Ja kan idd je Mobo proberen te herstellen, maar ik betwijfel of dit gaat lukken... (Met zo iets gaat mijn gezond verstand toch denken dat dat niet echt goed is :P )
Kapot is hij toch al dus wat wou je verliezen door hem te bakken ??

ik denk zo :
1. Kapot is hij : Equals : nieuwe kopen
2. Bakken : Equals : geld besparen en weer evt maanden gamen ?
3. Na bakken nog niet werken ? : Equals : punt 1

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 22:46 ]

Pagina: 1