[CM] Spuiten, zowel plastic als staal... wat voor verf?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.101 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ik ga binnenkort me case en monitor verven, in de kleuren zilver en zwart. Mijn BTC toetsenbordje heeft die kleuren al, dus dat past ook mooi bij elkaar.

Nu in die hele monitor van plastic, en me halve kast van staal.

Ik ben van plan om alles in de zelfde stijl te verven. Zoals de achterkap van me monitor wordt zwart, en het front wordt zilver met zwartje knopjes.

Met mijn HX08 gebeurt hetzelfde. Waarbij alle Stalen parts zwart worden en het plastic front weer zilver met de knopjes zwart.

Nou zou ik hetliefst hoogglans zwart willen gebruiken. Ik denk dat voor mijn kast daarom Hammerite "hoogglans zwart" wel geschikt is.

Nu weet ik alleen niet of hammerite ook goed hecht op Plastic. Ik zit er daarom aan te denken om echte plastic hechtende verf te nemen. Alleen waar vind ik zoiets?

Uiteraard is het makkelijker om voor alles dan maar Hammerite te gebruiken in zwart hoogglans en zilver hamerslag.

Iemand die mijn vraag kan bevestigen? of misschien hele andere verf gebruiken?

Uiteraard wel in Spuitbus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Het beste is inderdaad in een spuitbus... als je er met twee lagen overheen gaat met ruime droogtijd ertussen, heb je een perfecte dekking 8) . Ik heb toen Cardec gebruikt, gehaald bij een autoschadebedrijf waar ze ook spuitten. Voor zwart en zilver heb je respectievelijk 'Matt zwart' en 'Zilver grijs' nodig. Bij een autospuit- of autoschadebedrijf heb je grote kans dat ze daar dat spul hebben.
Dat Cardec van mij is met een kwartiertje droog en stootvrij na 2 uur. Volgens mij is het een tectielverf.. kweetnie zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zorg trouwens wel ff ervoor dat je bij het staal wat je spuiten moet, dat je dat lichtjes schuurt met fijn schuurpapier, anders hecht het niet zo goed. Bij dat plastic hoeft dat niet, dat hecht goed.
Bij spuitverf is het ook zeer belangrijk dat alles stofvrij is ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26424

Ook de monitor zou ik licht opschuren en goed stof en vetvrij maken. Vervolgens een primer aanbrengen en het liefst daarna in drie lagen (minimaal) de kleur spuiten. Als je een goede lak neemt (Motip bv) hoef je niet meer af te lakken. Mijn ervaring is dat het redelijk hecht maar je moet wel voorzichtig blijven met stoten.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 11:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik zou geen Hammerite nemen, dat is niet bedoeld voor dit soort spul. Je kan beter spuitverf van Motip of Dupli-Color nemen, evenals primer en blanke lak. Niet proberen goedkoop te zijn door primer en/of blanke lak te vergeten, daar krijg je binnen een half jaar spijt van als je verf vol met lelijke kale stootplekken zit.
Het metaal moet je eerst schuren, niet helemaal blank, enkel de bestaande laag ruw maken zodat de primer kan hechten. Daarna 2 dunne lagen primer er op, 3 tot 4 lagen kleurlak, of meer als het nog niet goed dekt, en daarna 2 of 3 lagen blanke lak.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 75994 schreef op 15 January 2003 @ 17:16:
Zorg trouwens wel ff ervoor dat je bij het staal wat je spuiten moet, dat je dat lichtjes schuurt met fijn schuurpapier, anders hecht het niet zo goed. Bij dat plastic hoeft dat niet, dat hecht goed.
Bij spuitverf is het ook zeer belangrijk dat alles stofvrij is ;) .
moet schuren echt, of is et alleen dan nog meer perfecter, even als prime????

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vaak zijn die standaard monitoren of kasten met dat metaal op een sterke wijze geverft/gelakt enz... kun je wel merken aan dat ze glad zijn. Als je ze schuurt het de verf beter en gaat de door jouw erop gebrachte verf veel langer mee. En het dekt ook nog beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhm.. wat is dit voor shit.. Ik heb me kast als pic op de pc staan in .jpg format. Wil ik het erop zetten, krijg ik dit: Your filename is not allowed: use only a-z, 0-9, -, _ and in *.gif/*.png/*.jpg format (filename_error) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
erm.. spaties?

ontopic:

als alle verf nog op je case zit, volstaat opschuren wel, maar neem niet te grof schuurpapier, want de verf moet de krassen wel kunnen vullen! neem lekker fijn schuurpapier. het kunstof kan je ook wel lichtjes opschuren. en natuurlijk alles goed ontvetten en spuiten in dunne lagen.
aflakken in 2-3 dunne lagen, en de laatste laag mooi dekkend, dat alles mooi glanst. (zodat je geen doffe plekken houdt) let hier wel op dat je niet te dik spuit, want anders krijg je zakkers! ik doe meestal eerst een dun laagje om de verf alvast wat te verdelen, en dan blaas ik een dekkende laag erop. en dat alles in een schone, stofvrije en windvrije omgeving.

succes!

[ Voor 97% gewijzigd door FiXeL op 15-01-2003 20:38 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66259

Ik heb mijn case ook gespoten. Alles black metalic. Ik had alleen haast en wijnig zin. Het was om even te kijken of het goed lukte. Op het plastic zie je, zoals eerder gezegd, stootplekken, maar de metalen panelen die zijn wel goed gelukt. Daarbij heb ik ze licht opgeschuurd, ontvet, en daarna gespoten. 3 laagjes. Ziet er wel aardig uit. Nu is het een beetje mijn zooi case geworden. Niet bepaald zuinig op geweest. Die case had ik een keer gekocht voor 50 piek. (geen pleuros) Gewoon bij een winkel, maar hij was van de vrachtwagen gevallen, deuk in de bovenkant. Zelf uitgedeukt. Na het spuiten niks meer van te zien. De plekken op mijn case die kaal waren, dus waar je het metaal zag heb ik wel geprimerd. In ieder geval plastic klicht opschuren, primeren, (ook maar licht) en dan spuiten en laklaag er over. Dan krijg je zeker weten een goed resultaat, als je tenminste niet te dikke laag spuit. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 11:16
Ik heb ook de zooi gespoten, niks opschuren!

gewoon ontvetten met ammoniak en water (1/50 geloof ik), goeie primer eronder, 2 lagen, en 2-3 lagen aflakken. Dat krijgt niemand er meer af.

Ow, naam van de primer weet ik zo even niet, gelakt met Motip, en in de verfwinkel gewoon naar bijpassende primer voor metaal en kunstof gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 15:48

chaozz

Retrofiel

Anoniem: 75994 schreef op 15 januari 2003 @ 17:36:
Uhm.. wat is dit voor shit.. Ik heb me kast als pic op de pc staan in .jpg format. Wil ik het erop zetten, krijg ik dit: Your filename is not allowed: use only a-z, 0-9, -, _ and in *.gif/*.png/*.jpg format (filename_error) :(
heet ie plaatje.jpeg? dat mag ook niet. renamen naar .jpg

chaozz.nl | RetroGameCouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, het is een .jpg formaat... ik probeer wel ff zonder spaties, want ik had er idd een spatie in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kheb het al voor elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mmm,

dit was een vraag ui 2001, ik weet niet of hij nu het antwoord nog verwacht :?
maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol, ja, was me niet opgevallen 8)7 |:( _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66597

Beetje oude topic :)
Zal de verf wel al gevonden hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!