van niveau 2>4>6>1, geen idee waarom dat laatste

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb een hele tijd een modniveau van 4 gehad, maar het viel me in de kerstvakantie op dat dat was terug gezakt naar 2. Dat vond ik eerlijk gezegd niet heel verrassend, want ik had in november en december vrijwel niks gemodereerd. Aangezien het nu toch kerstvakantie is en ik daarom goed in de vrije tijd zat ben ik flink bezig gegaan met modereren van reacties op de frontpage-artikelen. Ik heb een vrij brede interesse als het op computer gerelateerde onderwerpen aankomt, dus ik ben daarom ook alle artikelen gaan lezen en ook vrijwel alle reacties gaan lezen en modereren sinds maandag.

Door de grote hoeveelheid moderaties die ik deed ging m'n niveau ook redelijk snel omhoog, woensdag was ik weer terug op 4 en donderdag of vrijdag zat ik zelfs op 6. Voor zover ik weet heb ik netjes gemodereerd volgens reviews: Tweakers.net moderatie faq, maar ik zie nu net dat ik ineens weer op niveau 1 sta.

Hoe kan dat? Ik heb zelf bij iedere reactie gekeken welke beoordeling die reactie waard zou moeten zijn, geen papegaai-modereren, ik heb ook niet heel erg snel gemodereerd (in een tempo waarin je de reacties nooit zou kunnen lezen, want ik heb namelijk alle reacties die ik gemodereerd heb gewoon gelezen) en voor zover ik weet heb ik ook niet strategisch gemodereerd (twee niveaus hoger of lager dan waar hij op staat om niveau er tussenin te bereiken).

De enige reactie waarbij het zou kunnen lijken dat ik strategisch gemodereerd heb was een reactie die toen ik hem modereerde al beoordelingen van alle verschillende niveaus had, daardoor stond hij op 1, terwijl er het meeste stemmen bij -1 stonden. Aangezien het een troll/flamebait achtige post was heb ik die als -1 beoordeeld en toen ging hij ook meteen naar -1 door m'n 6x weging.

Ik wil deze degradatie niet aanvechten, alhoewel ik er wel enigszins verontwaardigd over ben, maar ik zou wel graag willen weten hoe dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De laatste modbot actie die ik zie is deze:
Datum - Type - Oude modstatus - Nieuwe modstatus - Modcount - Afwijking
01-Jan-2011 - downgrade - Grandmaster - Actief - 4354 - 0.014
En met die afwijking is het niet vreemd... Het lijkt er toch sterk op dat je aan het papagaaien bent geweest.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Met behoorlijk veel reacties was ik juist ook de eerste die modereerde (zo kon ik ook zien welk niveau ik had), zijn het dan niet andere mensen die mij papegaaien? Verder is er natuurlijk een verschil tussen het met anderen eens zijn en andere mensen simpelweg napraten, ook is het bijna onvermijdelijk om beoordelingen van anderen niet mee te nemen in je eigen beoordeling, als je bijvoorbeeld tussen twee niveaus zit te twijfelen kunnen eerdere beoordelingen van andere mensen je gemakkelijk over de streep trekken.

EDIT: nog iets anders wat ik me net bedenk, met een 6x weging zit je altijd dichter bij het gemiddelde, aangezien je met een 6x weging per definitie het totaaloordeel meer naar jouw oordeel trekt (dat is namelijk het hele idee van weging). Als ik af en toe nog eens een bericht van de vorige dag bekeek om te zien of daar nog nieuwe reacties bij stonden zag ik regelmatig dat er maar één of twee stemmen bij waren gekomen met een weging van 1x of 2x. Dan zit je dus erg dicht tegen het gemiddelde, aangezien ik voor het grootste deel het gemiddelde bepaalde.

[ Voor 35% gewijzigd door Kid Jansen op 01-01-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

en hoe kan je je mod-status niveau checken? Bij mijn profiel zie ik enkel staan dat deze geactiveerd is maar geen indicatie van niveau. (sowieso gaat dit begin zijn vermits mijn mod-status nog maar net geactiveerd is :) ).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

dj_vibri schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:07:
en hoe kan je je mod-status niveau checken? Bij mijn profiel zie ik enkel staan dat deze geactiveerd is maar geen indicatie van niveau. (sowieso gaat dit begin zijn vermits mijn mod-status nog maar net geactiveerd is :) ).
In principe kun je die status zelf niet checken, we geven hem in elk geval nergens aan. Dit is omdat je status eigenlijk niet van belang hoort te zijn; ieder draait gewoon zijn/haar steentje bij. Er waren teveel mensen die puur gingen modereren omdat ze de hoogste status zo mooi vonden staan op hun usergallery.

Je kunt je status wel aflezen aan de hand van de scores op het mod-paneeltje, mocht je het echt graag willen weten.

edit:
@hieronder: Dat is nu precies de instelling die we zoeken d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 06-01-2011 10:20 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

thxn voor answer, en was uit interesse. Mij boeit het persoonlijk helemaal niet wat mijn status is :)
als ik wil bijdrage doe ik dat zonder iets terug te verwachten, lang leve community :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Pagina: 1