[OSx86] Fout: Kan Leopard_Installer niet controleren...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380371

Topicstarter
Ik heb áltijd Mac OS X Leopard kunnen installeren via een bepaalde DVD. Toen ik Snow Leopard had geprobeerd en erachter kwam dat dit toch niet werkte, heb ik Windows 7 Ultimate x64 weer teruggezet en heb weer de Leopard gedownload die altijd werkte. iDeneb 1.5.1 10.5.7. Dezelfde torrent als altijd.

Maar toen ik ging installeren (zelfde configuratie als altijd) kreeg ik na 5 minuten iets als 'Installatie Mislukt', met daaronder de tekst die leek op "Mac OS X kon 'Leopard_Installer' niet controleren. Herstart om het opnieuw te proberen". Ik heb daarna de DVD die ik al wat eerder had gebrand (zelfde versie) maar die ik kwijt was geraakt gevonden. Daar staat dus zeker weten de versie op die altijd werkte, maar ook bij deze hetzelfde probleem.

Ik heb de installatielog opengezet toen ik het nog eens probeerde, met uiteraard dezelfde melding, en die gaf als laatste aan (net voordat de fout kwam) iets met memory, allemaal dingen als 'usable memory: blabla MB, free memory blabla MB, en ook total memory 1024 MB'. Ik snap niet hoe een installatie die altijd slaagde nu niet slaagt. Ook niet na een tusseninstallatie van Windows 7, waardoor alle Hackintosh bestanden van de computer zijn verwijderd. Dan zou het dus aan een onderdeel van de hardware moeten liggen denk ik. Sowieso niet aan de DVD.

Edit: de exacte foutmelding is: "Installatie Mislukt, Mac OS X kon niet worden geïnstalleerd op de computer. Installatieprogramma kon het pakket 'Leopard_Installer' niet controleren. Herstart de computer.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 380371 op 01-01-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 21:52
Misschien moet je de stap overslaan waarbij de installatie CD wordt gecontroleerd?

Niet toevallig meer geheugen bijgeprikt in de tussentijd?

Ga lekker oud&nieuw vieren, forget about OSx86, ga ik namelijk ook doen :+ Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik sla altijd de controle over, duurt me veel te lang. Heb niks veranderd aan mijn laptop.... Heel raar dus dat hij het opeens niet meer doet. Ik was van plan een iPad aan te schaffen, maar ik denk dat dat toch gaat veranderen. Ik zou natuurlijk wel blij zijn als iemand met een oplossing van het probleem komt, want ik heb het liefst ook nog op deze laptop een tijdje Hackintosh....

Btw, een gelukkig 2011 iedereen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Wat heeft dit nu met de ipad te maken ? die kan je gewoon aanschaffen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:46
DaanBerry, je geeft een hoop informatie in je startpost. Maar het is wel wat lastig te lezen nu. Probeer het op te delen in alinea's, dan is het makkelijker te lezen. En als je dat doet, dan is de kans ook groter dat iemand je kan helpen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@bakman: Ik wilde een iPad aan gaan schaffen, maar omdat ik toch liever Mac OS X wilde (wat eerst dus prima op mijn laptop kon) ga ik dat plan misschien veranderen naar de aanschaf van een Mac. Uiteraard moet ik nog een tijdje met deze laptop doen, dus alle antwoorden zijn welkom.

@Hoedje: Bedankt voor de tip, ik heb het nu in 3 alinea's verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:44

Toppe

Oké ✅

Geen hardware veranderingen gemaakt zoals Gusev suggereert? Het is wel raar, zeker als hij het altijd gedaan heeft.

Al eens geprobeerd de laptop geheel spanningsloos te maken? Zowel de accu er uit als de adapter afkoppelen, even 5 minuten wachten en opnieuw proberen?

Heeft bij mij al menig probleem opgelost.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb echt helemaal niets veranderd, ik ga even jouw tip proberen, en ik denk dat het even slimmer is om een partitie aan te maken zodat ik Windows altijd nog kan opstarten, en als het dan werkt kan ik de hele schijf gebruiken. Ga het proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nop, weer dezelfde melding.... Kan iemand mij alsjeblieft helpen..?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 380371 op 01-01-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is er dus echt niemand die dit probleem herkent??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry dat ik steeds bump, maar ik moet echt een oplossing hebben voor dit probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-04 14:50
Waarschijnlijk heb je wel iets veranderd of loopt de installer tegen iets anders aan. Formatteer je schijf eens voordat je aan de installatie begint. Doe eens een BIOS reset of loop daar de instellingen nog eens na, die OSx86 dingen zijn erg gevoelig als het op AHCI aan komt.
schoppen <24uur wordt trouwens niet op prijs gesteld.

[ Voor 10% gewijzigd door stijnos1991 op 02-01-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb echt niets veranderd, schijf formatteer ik juist altijd bij installatie, dat moest ook - als OS X Journaled - want anders werkte het niet. BIOS reset al gedaan, werkte niet. Er stond wel iets bij de custom installatie met AHCI volgensmij. Moet ik dat aanvinken?

Edit: Sorry voor de bumps. Ik ga even proberen of iDeneb 1.6 wél werkt...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 380371 op 02-01-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met 10.5.8 (iDeneb 1.6) hetzelfde verhaal? RAM aan het doodgaan?
Als echt niemand het weet zal ik toch voor een MacBook moeten gaan sparen denk ik. Superjammer dat dit rare probleem steeds opduikt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga nu iAtkos Snow proberen...

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 380371 op 06-01-2011 15:17 ]

Pagina: 1