Facebook Puzzels

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39
bump

Nog deelnemers aan de tweede ronde vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Zie ik het goed dat je de final 25 hebt gehaald soultaker? Congratz dan! Gratis tripje naar Palo Alto, niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Serieus? Gefeliciteerd man! Ik heb niet meegedaan omdat ik de opdrachten iets te moeilijk vond en de organisatie was bar slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
'n Reisje naar Californïe voor mij inderdaad. 8) Bedankt voor de felicitaties!

De organisatie was inderdaad niet al te best, maar werd wel beter naarmate de wedstrijd vorderde. Hopelijk hebben we een foutloze finale. (In zekere zin heb ik van de matige organisatie geprofiteerd door probleem A te brute-forcen wat vast niet de bedoeling was, maar wat werkt, dat werkt. Probleem C heb ik wel op een eervolle manier opgelost.) En hopelijk doen ze het volgend jaar nog een keer, maar dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gefeliciteerd! Komt er nog een leuk verslagje van je tripje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Posting van uit Facebook HQ 8) Wel een bijzonder bedrijf. Ze zitten in een omgebouwde fabriekshal, met buizen en betonnen vloeren en random kranen enzo, maar dan wel overal computerhardware. Geen cubicles, want dat past niet in de open bedrijfsfilosofie.

Also, toen we hier om 10:30 kwamen was er nog bijna niemand aan 't werk. Ze hebben niet echt een 9-5 mentaliteit hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Tja PHP'ers he :+ Maar wel gaaf dat je daar zit, wanneer begint de strijd? En post je wat foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
De wedstrijd is morgen van 10 tot 12 (lokale tijd). Ben nu bezig met 't configureren van m'n laptop in de cantine.

Ik heb helaas geen camera mee, maar er lopen hier wel mensen foto's te maken, dus misschien kan ik die later nog posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Soultaker schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:50:
Also, toen we hier om 10:30 kwamen was er nog bijna niemand aan 't werk. Ze hebben niet echt een 9-5 mentaliteit hier. :P
Bij ons op t werk ook weinig 9 tot 5-ers hoor, rond 11u is vrijwel iedereen er pas :) Cubicles hebben we ook niet, open ruimte rox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nu success iig, we kunnen de problems nog niet zien, maar wel de scores :) Weet je trouwens al wie je tegenstanders zijn? Zeker een hoop oostblokkers?:P

[ Voor 34% gewijzigd door Megamind op 12-03-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Bah, dat ging minder goed dan gehoopt :( Ik had wel een zinnige poging gedaan voor probleem B, maar op de een of andere manier had ik de benodigde tijd verkeerd berekend, en kon ik niet op tijd submitten. Ik probeerde het nog halverwege te fixen maar 6 minuten - wachten - coden = nog minder minuten om de snellere versie te runnen, dus dat mocht niet baten. Zou jammer zijn als de getunede versie wel correct blijkt, maar goed, dan was ik toch nog laag geeindigd natuurlijk.

@hierboven: boel Russen en Polen inderdaad, maar er staat nu een Japanner bovenaan! Ben wel benieuwd of er nog veel inzendingen afvallen. Waarschijnlijk niet, gezien het niveau van de programmeurs hier.

[ Voor 17% gewijzigd door Soultaker op 12-03-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Jammer, daar je in 1 van de laatste ronden toch in de top 5 zat dacht ik?

Heb je er nog iets aan overgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Urgh, de gefixte versie was wel goed. Jammer. Nou ja, de helft van de deelnemers had ook 0 punten, dus in die zin ben ik in goed gezelschap. :)

@Tharulerz: ik dacht dat ik 17 was in de laatste ronde. In ieder geval geen top 5. :) En behalve een $100 prijs heb ik er natuurijk ook een leuke reis aan overgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg netjes toch, Soultaker? Zeker iets om trots op te zijn!
Wat doe je eigenlijk voor werk? Ik begrijp dat je 'iets met computers doet' }:O , maar in welke hoedanigheid? Doe je wetenschappelijk onderzoek of werk je op een 'normaal' kantoor? Studeer je nog? Eigen baas?
Ik ben in ieder geval een tikkeltje' jaloers' op je wiskundige en analytische vaardigheden, dat mag je gerust weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net pas dat het even kan duren voor je antwoord krijgt. Begon al te twijfelen of ik toch een fout had gemaakt in het "decoden" van het e-mail adres ofzo. Mogen ze allemaal wel iets duidelijker melden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:15:
Wat doe je eigenlijk voor werk? Ik begrijp dat je 'iets met computers doet' }:O , maar in welke hoedanigheid?
Ik ben momenteel bezig met het afronden van m'n master's thesis aan de Universiteit Twente (Informatica, officieel richting Information Systems Engineering, maar eigenlijk bij de vakgroep Formele Methoden en Technieken).

Ik heb in het verleden hier en daar bijgeklust als programmeur bij (semi)webcompanies (vooral backend werk met C/C++, interfacing met Perl, PHP en Python; beetje interoperability via CORBA en XML/RPC, beetje data management met SQLite en BerkeleyDB, maar ook wel wat simpelere webdesignklusjes). Niet echt jobs die direct op één lijn liggen met de toch wat wiskundige problemen die in zulke programmeerwestrijden langskomen, maar wel waarbij ik de nodige programmeerervaring heb opgedaan natuurlijk.

Dit soort wedstrijden hebben naar mijn idee wel een gunstige uitwerking op m'n professionele programmeerkwaliteiten. De insteek is natuurlijk heel anders, maar je leert er wel door problemen te goed te analyzeren en oplossingen foutloos te implementeren.
Ik ben in ieder geval een tikkeltje' jaloers' op je wiskundige en analytische vaardigheden, dat mag je gerust weten!
Dank je. :) Tijdens zo'n finale voel ik me altijd wat dom omdat ik niet in de buurt van de toppers kom, maar rationeel gezien weet ik natuurlijk wel dat het al heel wat is om überhaupt zo ver te komen.

Trouwens, ik zag dat de Facebook crew foto's en een filmpje online had gezet: http://www.facebook.com/hackercup (Ik sta op de eerste foto uiterst links; ik stond er bijna niet eens op omdat ik op GoT aan het posten was toen ze de foto maakten vlak na de wedstrijd :X)

En nu zal ik verder stoppen met het topic kapen. :P
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:51:
Lees net pas dat het even kan duren voor je antwoord krijgt. Begon al te twijfelen of ik toch een fout had gemaakt in het "decoden" van het e-mail adres ofzo. Mogen ze allemaal wel iets duidelijker melden zeg.
Ik hoorde (van degene die het Dinosaur Island probleem gemaakt had) dat de interface opzettelijk niet simpeler gemaakt was, om mensen die de instructies niet lezen of niet snappen alvast uit te filteren.

[ Voor 21% gewijzigd door Soultaker op 16-03-2011 00:06 ]

Pagina: 1 2 Laatste