Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:20

Theo

moederbord

Topicstarter
Al een tijdje ben ik op zoek naar een vervanger van mijn huidige telefoon, een MXP220 van een jaartje of 5 oud (clamshel met windows mobile 2003), echter heb ik een paar eisen aan een nieuwere telefoon welke niet zomaar in een Pricewatch te vinden zijn. Ik zoek een telefoon met de volgende eigenschappen:

- Clamshell, of misschien slide? De telefoon mag niet, maar dan ook helemaal nooit een gesprek aan kunnen nemen in de broekzak. Een gewone bar telefoon kan dit wel en bij een slide telefoon wordt automatisch de opneemknop ontgrendeld al de telefoon overgaat. Bij een clamshell kan een gesprek alleen worden aangenomen door de telefoon open te klappen. Mocht bij een bepaalde slide een gesprek alleen kunnen worden aangenomen door de telefoon open te klappen is dit ook goed. Dit is echter een eigenschap welke nergens in de PW terug te vinden is.

- telefoonboek direct bereikbaar. Bij mijn huidige telefoon kan ik in het homescreen direct bij het telefoonboek komen zonder eerst een menu in te gaan. Tik ik bijvoorbeeld 7 [thi], 4 [ghi] in dan krijg ik automatisch alle namen te zien welke deze combinatie bevatten (THuis, henk TImmer, VIncent, enz) of waarvan het nummer begint met 74. Een nieuwe telefoon moet bij mij ook deze eigenschap hebben.

Verdere eisen aan een telefoon is niet veel bijzonders en kan in de PW worden gevonden. (Bluetooth, max 140 euro, caller ID zichtbaar als de telefoon dicht is geklapt/geschoven en een hanndsfree speaker)

In de PW staan er ongeveer 140 slide en clam telefoons met BT in de PW. Een aantal modellen staan er meerdere malen in (ander kleurtje) waardoor er ongeveer 20 toestellen overblijven na een tweede selectie. Dit zijn allemaal toestellen welke een custom OS hebben, en geen OS uit de stal van Windows, Google of Symbian. En daar komt het lastige want de twee zeer specifieke eisen welke ik aan ene gsm heb zijn beide eisen in de software.

Nokia gebruikt hun eigen OS S40 en S60 in de toestellen. (bijv de 3710 of de 7230) Kun je hierbij direct bij de namen in het telefoonboek komen zonder naar een menu te moeten gaan, Namen te moeten selecteren, Zoeken te moeten selecteren, zoekcriteria invoeren en op Zoeken te drukken? Is het bij de slide toestellen met dit OS ook mogelijk om gesprekken uitsluitend te kunnen opnemen door de telefoon open te schuiven? Worden de toetsen aan de voorkant ook gelijk geblokkeerd als de telefoon dicht wordt geklapt?

Samsung gebruikt ook een eigen OS, net als LG. heeft de software van deze twee merken ook de eerdergenoemde mogelijkheden?

Iemand dus enig idee of er clamshel telefoons zijn met secundair scherm waarbij het telefoonboek erg gemakkelijk te benaderen is of er een slide is waarbij de toetsen op de voorkant geblokkeerd zijn als de telefoon dicht geklapt is?

[ Voor 39% gewijzigd door Theo op 02-01-2011 15:28 ]

7400 Wp op het dak

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hoi Theo,

Ik begrijp dat er in de HK minder regels zijn, maar de techfora zijn toch wat andere regels dan in de HK. En iemand met bijna 7K posts, zou daarvan op de hoogte moeten zijn.

Maar.... Het is onmogelijk om op basis van jouw wensen/eisen een antwoord te krijgen. De éne zegt "Neem de Nokia XXX, want Samsung is kut!", de andere zeg "Pfff LG is de beste, mijn Cookie heeft namelijk nog nooit problemen gehad" en de laaste zeg: "Apple, do I need to say more?"...

Oftewel, allemaal meningen.

En aangezien iedereen om de 1~2 jaar een nieuwe telefoon neemt, is het helaas voor ons niet mogelijk om daarin ruimte te bieden.

Anyhow... Voer je wensen/eisen in in de Pricewatch, kijk welke toestellen daar uitkomen, zoek op GoT of er ervaringen over te vinden zijn, maak je keuze, ga terug naar de Pricewatch waar je die telefoon het goedkoopste kan kopen...

Tada, klaar!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Na overleg per DM heropen ik dit topic.

Wel zal de topicstarter zichzelf beter specificeren.

-

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Op zich wel interessant probleem.

Ik denk dat je toch wel verder kunt kijken dan alleen maar Clamshell toestellen. De BAR-telefoons met Android (en waarschijnlijk de Iphone & Windows Phone 7 toestellen ook) werken met modificeerbare interfaces en downloadbare apps. Een lockscreen wat niet ontgrendelt bij een inkomende oproep is ongetwijfeld beschikbaar, en apps/widgets voor contacten ook. Vraag me niet naar specifieke voorbeelden voor jouw eisen want die deel ik niet, maar het loont misschien de moeite om te kijken naar de diverse apps voor contactbeheer en lockscreens

Is er trouwens niet een opvolger van de MXP220 die doet wat jij wil? Of misschien nog wel ergens nieuw of gebruikt te krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door JvW op 02-01-2011 00:59 . Reden: typo ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:20

Theo

moederbord

Topicstarter
JvW schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:57:
Op zich wel interessant probleem.

Ik denk dat je toch wel verder kunt kijken dan alleen maar Clamshell toestellen. De BAR-telefoons met Android (en waarschijnlijk de Iphone & Windows Phone 7 toestellen ook) werken met modificeerbare interfaces en downloadbare apps. Een lockscreen wat niet ontgrendelt bij een inkomende oproep is ongetwijfeld beschikbaar, en apps/widgets voor contacten ook. Vraag me niet naar specifieke voorbeelden voor jouw eisen want die deel ik niet, maar het loont misschien de moeite om te kijken naar de diverse apps voor contactbeheer en lockscreens

Is er trouwens niet een opvolger van de MXP220 die doet wat jij wil? Of misschien nog wel ergens nieuw of gebruikt te krijgen?
Het nadeel van een bar telefoon is dat de toetsenblokkering verdwijnt als deze overgaat en je dus per ongeluk een gesprek kan aannemen terwijl de telefoon in de broekzak zit. Ook moet zo'n telefoon voorzien zijn van toetsenblokkering en kan het gebeuren dat je een broekzakbeller wordt als je de toetsenblokkering een keer vergeet. Voordeel van een clamshel is dat je 100% zeker bent dat er geen verbindingen tot stand worden gebracht welke je niet wilt.

De MPX serie is helaas gestopt bij de mpx220 waardoor er helaas geen opvolger is. En omdat het model al een jaar of 5-6 oud is zal het een uitdaging worden om deze telefoon nog ergens (zo goed als) nieuw te vinden...

7400 Wp op het dak

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ja, wellicht. Maar ik neem nooit een gesprek aan in mijn broekzak, ondanks de deblokkering van het scherm. Ik moet dan ook wel een duidelijk gerichte 'swipe' geven. Ook zit mijn telefoon in een pouch, dat helpt ook. Overigens gaat de blokkering er automatisch op bij de meeste toestellen, dus vergeten kan niet echt.
Maar wat ik bedoelde in mijn post is dat er volgens mij voldoende lockscreen-apps zijn die configureerbaar zijn naar jouw wensen.

Maar genoeg afgedwaald. Wat ik eigenlijk zeg is dat ik geen enkele telefoon ken die doet wat jij wil, zeker geen clamshell.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Die tweede eigenschap vindt je in WebOS, genaamd "Just type" Kijk eens naar de Palm Pre 2, unlocked te bestellen op palm.com (of enkele andere winkels in Nederland). Wat betreft dat eerste: een telefoongesprek kan je met WebOS alleen opnemen met de touchscreen. Die reageert op zijn beurt weer uitsluitend op vingers of bifi-worstjes, waarbij ik dat laatste overigens niet kan bevestigen. Ik heb in 7 maanden tijd nog nooit per ongeluk een gesprek gestart vanuit mijn broekzak met de voorloper van dit toestel (de Palm Pre).

Nadeel: het toestel (smartphone) is minstens 499 euro, en ik ken (nog) geen partij die er "provider-korting" op kan geven.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Capacitieve schermen reageren enkel op huid aanrakingen, niet op broekzakken. Zeker telefoons die met een slider een gesprek opnemen zullen daarom nooit een gesprek aannemen als ze zich in je broekzak bevinden aangezien ze simpelweg niet reageren op de stof van je broek.
Een OS zoals Android is aan te passen naar eigen wensen maar er is geen functie die direct typen toe staat omdat ze geen van allen een fysiek toetsenbord hebben.

Ik snap dat dit niet is wat je zoekt maar er is denk ik geen telefoon die heeft wat jij zoekt. In ieder geval geen recente.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Je kan wel een tweede-hands blackberry pearl flip 8220 halen, deze voldoet aan deze 2 eisen.
Meer telefoons die voldoen ken ik niet

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

theodouma schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:34:
[...]

Het nadeel van een bar telefoon is dat de toetsenblokkering verdwijnt als deze overgaat en je dus per ongeluk een gesprek kan aannemen terwijl de telefoon in de broekzak zit. Ook moet zo'n telefoon voorzien zijn van toetsenblokkering en kan het gebeuren dat je een broekzakbeller wordt als je de toetsenblokkering een keer vergeet. Voordeel van een clamshel is dat je 100% zeker bent dat er geen verbindingen tot stand worden gebracht welke je niet wilt.

De MPX serie is helaas gestopt bij de mpx220 waardoor er helaas geen opvolger is. En omdat het model al een jaar of 5-6 oud is zal het een uitdaging worden om deze telefoon nog ergens (zo goed als) nieuw te vinden...
Theo,

Ik vroeg aan je of je ons een lijstje kan overhandigen van wat ja al gezocht hebt... Ja, die 170 toestellen ofzo. Maar daar zullen er vast een hele zooi al afvallen... Dus.. Graag een lijstje, anders moeten wij zo uit het niets iets roepen.

-

Pagina: 1