Ik heb eergister een defecte Acer L100 gekregen die niet aan wilde. Ik heb vervolgens de kleine behuizing open gemaakt en geconstateerd dat een 1000uF 6.3v condensator bol stond. Omdat ik niet eenzelfde condensator had liggen heb ik deze vervangen voor een grotere condensator van 1000uF en 25v. Het leek even veelbelovend want het apparaat wilde starten en zelfs windows setup van een dvd laden. Bij het selecteren van een schijf (die hij blijkbaar niet zag oid) kreeg ik een BSOD en moest ik hem uitzetten. Nu krijg ik echter geen beeld meer, de schijf en alles draait verder wel zo te horen.
Ik had begrepen dat een grotere condensator geen kwaad kon, klopt dit? Zo ja dan zal ik het probleem ergens anders moeten zoeken. Zo niet dan moet ik op zoek naar een andere condensator of zal de boel al gefrituurd zijn?
Ik had begrepen dat een grotere condensator geen kwaad kon, klopt dit? Zo ja dan zal ik het probleem ergens anders moeten zoeken. Zo niet dan moet ik op zoek naar een andere condensator of zal de boel al gefrituurd zijn?
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)