Er is iets defect, maar is dat de videokaart of het mobo?

Pagina: 1
Acties:

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:21
Ik heb een probleem dat ik nog nooit ben tegengekomen. Het gaat hier om de pc van mijn broertje. Vanwege een feestje wilde hij zijn pc aansluiten op de televisie via een VGA poort, dan kon hij een film gaan kijken. Eerst geef ik even een samenvatting van zijn systeem:

Mobo:MSI P43 NEO
CPU: Intel Dualcore E6300
GPU: 8800GTS 320mb
PSU: StealthXSrteam 500W

Ik hielp hem met het aansluiten van dat scherm, alles leek te werken, maar toen ik probeerde om een andere resolutie in te stellen merkte ik dat de 'Nvidia Control Panel' crashte. Ik dacht, makkelijk op te lossen door de drivers even opnieuw te installeren. Ik verwijderde eerst de drivers via windows zelf, daarna startte ik in Safe Mode op en liet Driver Sweeper de laatste restjes weghalen. Toen installeerde ik de laatste drivers (van Nvidia.com) en herstarte ik de pc, maar ik zag dat het nog steeds niet werkte. Toen ik apparaatbeheer opende zag ik de gevreesde 'error code 43'. Ik dacht meteen dat het een klant voor de oven was, maar toen ik een oude testkaart, een Nvidia 6200, erin stopte, kreeg ik dezelfde fout.

Toen heb ik Windows helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar de fout blijft. Zou het kunnen dat zijn moederbord kaduuk (aan het gaan) is?

Ik hoop dat jullie hier wat licht over kunnen laten schijnen en eventueel zelfs een oplossing kunnen geven. Alvast bedankt!

Citomaster

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Waarom zou die 6200 niet óók defect zijn? Kijk anders even of je het systeem kunt testen met een AMD / ATi kaart, en volg vervolgens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter[/quote]

Succes.

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:21
Ik zal de kaart morgen even in mijn eigen pc testen, denk je dat er nog andere mogelijke oorzaken kunnen zijn? (Ik heb hier geen ATi-vervanger. ;))

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Klopt, de videokaart in een andere pc plaatsen en kijken of je nog steeds een probleem hebt.
Kwestie van uitsluiten!
Heb je met de videokaart geen probleem in je eigen pc dan is er wat aan de hand met het moerderbord van je broertje.
Geeft de videokaart bij jou ook de code of iets dergelijks dan is deze defect.

Succes!