oude kast aan het strippen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.551 views

• carcassonne
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04-2021
ik head laast broblemen omdat ik op een pentium 2 kast geen internet meer krijg. nu ben ik hem aan het strippen. oke.

nu heb ik de grafiesche kaart,geluidskaart en echternet kaart er uit gehaald. nu is mijn brobleenm dat hij geen pci brackets heeft voor de gaatjes. ik ga er nieuwe onderdelen in zetten wegens het klimaat. omdat ik dan geen nieuwe kast aan hoef teschaffen en ik de kast echt super mooi vindt. mijn vraag is hoe los ik die teweinig brackets op.

en is id wel mogelijk om een zo,n oude kast als deze http://www.ovalsolutions....compaq_computer_large.jpg er nieuwe onderdelen in te zetten???.

bedankt voor de hulp dan kan ik verder met strippen.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12 17:00

EoG

BOFH

Ten eerste; je topic is enorm lastig te lezen, doe er iets aan.
Tuurlijk kun je in zo'n oude kast onderdelen zetten, maar helaas is de glazen bol stuk en weten we niet wat voor hardware je hebt. Daarnaast zijn dit soort dingen toch heel simpel op te zoeken op Google?

[ Voor 15% gewijzigd door EoG op 31-12-2010 18:29 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 19:31
Ik kan ook niks van je verhaal maken. Wat mis je nou in die kast? Kan je het verduidelijken met een foto ofzo?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• carcassonne
beter omschijfing.

ten eerste de foto is een vergelijkbaar model.
ik wel er splinksplinter nieuwe onderdelen in zetten. kan dat?
ik heb het brobleem dat er voor de pci onderdelen geen extra pci brackets zijn om die op te vullen. omdat de brackets vast op de grafiesche kaart en geluidskaart zit.

hoop dat dit duidelijker is. groetjes eduard

[ Voor 12% gewijzigd door carcassonne op 31-12-2010 18:37 ]

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dat ga je dan zelf moeten maken. wat veel gedaan wordt is het pci achterbracket deel van een andere kast slopen en je oude kast zetten.

Maar het ligt er maar net aan wat je aan hardware erin wilt stoppen en wat voor kast het is. denk aan riser kaarten of je een full atx in een te kleine kast wil proppen e.d.

daarbij vind ik die kast echt stront lelijk en zou ik gewoon een nieuwe kast uitzoeken (je maakt mij niet wijs dat je uit het huidige aanbod geen mooie kast kan vinden).

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het probleem is denkelijk dat in je oude kast een mATX boardje gezeten heeft en jij een ATX board erin wilt zetten waarop meer pci slots zitten. Het antwoord hierop is dus dat je of voor een mATX moederboard moet gaan kijken en dit anders niet zal lukken.

Ander punt is ook nog eens of uberhaupt je oude onderdelen werken op een nieuw board en tegenwoordig bv de netwerkkaart en geluidskaart al meestal standaard onboard zit op je moederboard. Je grafische kaart zal hoogstwaarschijnlijk ook geeneens meer passen en het nog wel AGP of lager zal zijn wat je nu hebt.

• carcassonne
daarbij vind ik die kast echt stront lelijk en zou ik gewoon een nieuwe kast uitzoeken (je maakt mij niet wijs dat je uit het huidige aanbod geen mooie kast kan vinden).
[/quote]

smaken verschillen. ik kan er echt blij om worden. id.

ik ben van plan om een goede grafiesche kaart zoals nieuwe ati reeks 6000. en een goede geluidskaart van asus. of een 6 sixcore amd. of intel. en verder gewoon wat stillere onderdelen.

ik heb geen vervangende kast voor de brackets.

en de kast is voledige hoogte. als ik het goed heb. in iedergeval geen low profile. het is zo,n zelfde kast als op de link maardan pentuim 2.

[ Voor 4% gewijzigd door carcassonne op 31-12-2010 18:42 ]

• EoG
  • Laatst online: 05-12 17:00

EoG

BOFH

Dan mag je dus een nieuwe kast uitzoeken, of een ander moederboard.

Probleem opgelost! :Y)

@RATBORG: Ik dacht dat hij daarmee een RAID-set bedoelde.

[ Voor 24% gewijzigd door EoG op 31-12-2010 18:44 ]

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-12 22:56
ik zou een nieuwe kast kopen, kun je helemaal schoon het nieuwe jaar in.
waarom zou je heel veel moeite gaan doen, voor een oude kast.

• carcassonne
oke. ik ga er nieuwe onderdelen in zetten en wilde weten of een nieuwe motherboard in de kast zal passen.

Verwijderd

zoals ik het zie zul je waarschijnlijk toch echt een nieuwe kast moeten kopen want meestals zijn die merk pc de behuizingen zodanig specifiek gebouwd voor bepaald formaat hardware dat je deze niet zomaar effe vervangt voor andere hardware, plus de feit dat je ook voor de nieuwere hardware wel een nieuwe voeding gaat nodig hebben want betwijfel dat de huidige dat gaat trekken en er een standaard atx voeding in zit

• carcassonne
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:50:
zoals ik het zie zul je waarschijnlijk toch echt een nieuwe kast moeten kopen want meestals zijn die merk pc de behuizingen zodanig specifiek gebouwd voor bepaald formaat hardware dat je deze niet zomaar effe vervangt voor andere hardware, plus de feit dat je ook voor de nieuwere hardware wel een nieuwe voeding gaat nodig hebben want betwijfel dat de huidige dat gaat trekken en er een standaard atx voeding in zit
ik was van plan om ook er een nieuwe voeding in tezetten.

Verwijderd

EoG schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:43:

@RATBORG: Ik dacht dat hij daarmee een RAID-set bedoelde.
Lekker schijfen zpiegeleng.... hehe

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 11:00

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bedoel je in plaats van "bracket" niet dat je een "riser" nodig hebt?

Afbeeldingslocatie: http://www.opussolutions.net/catalog/images/PCA-22G-A.jpg

PS zo plaats je plaatjes:
code:
1
[img=602,467]http://www.phillipscomponents.net/uploads/PCI%20Bracket%20photo.jpg[/img]

levert:
Afbeeldingslocatie: http://www.phillipscomponents.net/uploads/PCI%20Bracket%20photo.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door leuk_he op 31-12-2010 19:16 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• carcassonne
nee echt een bracket zie link.http://www.phillipscomponents.net/uploads/PCI%20Bracket%20photo.jpg daar van zijn er drie niet aanwezig wegens dat op de grafiesche kaart en geludskaart en de netwerk kaart een bracket zit.

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12 17:40
bijkomend nadeel van die oude kast, vaak een zwakke voeding en volgens mij ook geen standaard ATX. Dus voor een nieuw zwaar systeem heb je een andere voeding nodig en daar op volgend een nieuwe kast.
En nog iets kritisch, die oude kast heeft waarschijnlijk geen extra ventilators, dus de hitte zal een nieuw systeem de nek om doen.

koop een CM centurion van 30 euro en een 400 bequiet voeding van 50 euro ofzo en je zit weer veilig tegen een relatief laag bedrag.

maar ik lees trouwens dat je deze kast mooi vind, houden en proberen zo goed mogelijk te koelen.
carcassonne schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 19:11:
nee echt een bracket zie link.http://www.phillipscomponents.net/uploads/PCI%20Bracket%20photo.jpg daar van zijn er drie niet aanwezig wegens dat op de grafiesche kaart en geludskaart en de netwerk kaart een bracket zit.
nou... die brackets gewoon leeg laten. Die hoeven er niet in en komt in jou geval de koeling alleen maar ten goede. Maakt geen bal uit dat ze er niet in zitten en meestal kijk je toch tegen de voorkant van de kast dus je ziet het ook niet.

Ik snap eigenlijk het probleem hier niet...?

[ Voor 43% gewijzigd door TMon op 31-12-2010 19:18 ]

• carcassonne
oke ga fotos van de gestripte kast plaatsen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 11:00

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zonder die brackets werkt hij dus goed he?

Zelf heb ik die nog wel liggen uit een nog oudere kast. Als je een PC-boer hebt in de buurt kun je vast wel wat van die dingen meekrijgen. Zoniet dan ga je naar de gemeente werf en daar kun je er een uit een oude PC bij het electro afval.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• carcassonne
laat maar.

[ Voor 183% gewijzigd door carcassonne op 31-12-2010 19:30 ]

• TMon
Dit gaat 'm niet worden met die hyves zo...
Je zou die hyves ten eerst voor iedereen toegankelijk kunnen maken, aangezien er alleen foto's van je pc op staan maakt dat verder niet veel uit. Ik ga me niet ook nog aanmelden als vriend zegmaar. Niet lomp bedoeld, maar gewoon niet praktisch
Of je probeert via imageshack.com of picasa of iets.

[ Voor 91% gewijzigd door TMon op 31-12-2010 19:32 ]

• carcassonne
gaat ook niet werken weet iemand een andere oplossing.

[ Voor 83% gewijzigd door carcassonne op 31-12-2010 19:32 ]

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-12 17:10
www.plaatjesupload.nl

werkt voor mij prima

wat betreft die brackets, neem aan dat je de middelste nodig hebt van dat plaatje, die heb ik nog wel ergens liggen, weet niet waar je woont anders mag je ze van mij komen halen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door marti-n op 31-12-2010 19:40 . Reden: com=nl ]

• carcassonne
uuhm zie hier de plaatjes. YouTube: procomp.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12 14:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lol heb je nu plaatjes in een filmpje gemonteerd en die geupload naar YouTube, omdat je plaatjesupload.nl niet snapt? WTF

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-12 17:10
wat betreft de maten (mATX/ATX), moet je even nameten dan, maten kun je zo van wikipedia halen.

• carcassonne
oke. even een meetlint zoeken.

• carcassonne
geodriehoek gevonden meten maar.

[ Voor 158% gewijzigd door carcassonne op 31-12-2010 20:00 ]

• diedazz
  • Niet online
Wacht even. Reageer aub op de volgende vragen op dezelfde manier als ik ze stel, dan is het voor iedereen hier duidelijker.

1. Waarom wil je deze pc gebruiken?
2. Ga je een nieuwe pc kopen?
3. Heb je geld voor een nieuwe pc, zoja, hoeveel (dan kunnen we je daarmee verder helpen)
4. Heb je al nieuwe onderdelen?

5. Wil je nog onderdelen gebruiken uit deze oude pc?
6. Als je problemen hebt met schrijven, laat je tekst dan even nalezen door iemand anders, daar leer jij ook van.

Get Airflow, save the world.

• carcassonne
13 bij 28 cm. groot zijn de busjes plaatsen.

1. Waarom wil je deze pc gebruiken omdat ik hem ontzetend mooi vindt :)
2. Ga je een nieuwe pc kopen? in de toekomst
3. Heb je geld voor een nieuwe pc, zoja, hoeveel (dan kunnen we je daarmee verder helpen) geld zat maar niet voor een nieuwe behulzing sorry.
4. Heb je al nieuwe onderdelen? nee.

5. Wil je nog onderdelen gebruiken uit deze oude pc? nee.
6. Als je problemen hebt met schrijven, laat je tekst dan even nalezen door iemand anders, daar leer jij ook van zal ik doen.

[ Voor 85% gewijzigd door carcassonne op 31-12-2010 20:06 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12 07:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

:+ ... Dit is wel grappig maar moet een keer eindigen. *report*

Carcassonne, gewoon een nieuwe kast maken, casemodden kunnen we je niet bij helpen via dit forum aangezien je volgens mij geen flauw benul hebt wat je je op je hals haalt en hoeveel er bij komt kijken om dit mogelijk te maken ;)

- Het is maar de vraag of een ATX voeding gaat passen
- Je zou waarschijnlijk zelf de gaatjes moeten boren om een (mini) ATX moederbord te kunnen plaatsen
- Je had te weinig brackets, zul je er uit moeten dremelen met de vraag of de kast wel stevig blijft
- Kom je uit met de ruimte met de onderdelen die je wil hebben, hoog vermogen voedingen zijn vaak een tikje groter en zware grafische kaarten zijn aardig groot.
- Met de warmte, hoe ga je dit doen? Onderdelen die je wil hebben zullen bakken in die kast hoe die nu is, dat kan gewoon _echt_ niet.

Dit is een leuk project als je dit al vaker hebt gedaan en er een goed plan voor hebt maar dit lijkt op niks te eindigen zo ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-12 11:38
Compizfox schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 19:49:
Lol heb je nu plaatjes in een filmpje gemonteerd en die geupload naar YouTube, omdat je plaatjesupload.nl niet snapt? WTF
Inderdaad _/-\o_ :+

• carcassonne
ik weet denk ik genoeg. maar weet niet welke formaten er in gaan passen graag wil ik er atx in stoppen. id ga geen casmode doen alleen er nieuwe onderdelen in zetten.'ga nogmaals meten. 30 cm +/- bij 13 cm

[ Voor 94% gewijzigd door carcassonne op 31-12-2010 20:21 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12 07:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Weet je de maten/layout van de ATX moederbord standoffs wel eens dan? Anders heeft het ook helemaal geen zin om te meten.

Hoe zit het met de rest van de punten die ik noemde? Bovendien vind ik dit persoonlijk toch neigen naar casemodding :P

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• carcassonne
Het is maar de vraag of een ATX voeding gaat passen. ik ben het aan het uitvogelen.
- Je zou waarschijnlijk zelf de gaatjes moeten boren om een (mini) ATX moederbord te kunnen plaatsen oke. en dat is niet zo moeilijk.???
- Je had te weinig brackets, zul je er uit moeten dremelen met de vraag of de kast wel stevig blijft. ik ga er ook een nieuwe grafiesche kaart. en een geluidskaart in zetten.
- Kom je uit met de ruimte met de onderdelen die je wil hebben, hoog vermogen voedingen zijn vaak een tikje groter en zware grafische kaarten zijn aardig groot. (dat mag de winkel wel uitvogelen.
- Met de warmte, hoe ga je dit doen? Onderdelen die je wil hebben zullen bakken in die kast hoe die nu is, dat kan gewoon _echt_ niet. ik ga kijken of ik er een goede cooler en fans in kan plaatsen.

• TMon
werkt prima zo, maar waarom wil je die brackets erin hebben? Die voegen niets toe en zoals ik al zei volgens mij kun je alle luchtstroom die je kunt krijgen wel gebruiken als je nieuwe hardware in zo'n kast wil doen.

En ik zou even heel goed nakijken of een normale atx-voeding past in deze kast. Geen idee of er ergens maten van de schroefgaten te vinden zijn ofiets?

• carcassonne
oke ik weet genoeg hier kan een slotje op.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik sluit dit topic niet omdat je vraag is beantwoord, maar omdat het topic niet voldoet aan de voorwaarden die we voor een topic hanteren op dit forum. Je bent hier al eens op aangesproken door mijn collega's in andere forumdelen, daarom stuur ik je zometeen een mail. Lees die aandachtig door.

Voor de lolbroeken in dit forum. Het plaatsen van een TR is voldoende om een topic bij ons onder de aandacht te brengen. Als dat niet werkt heb je nog de mogelijkheid tot DM of het openen van een topic in SM. Ook een slechte topicstart is geen vrijbrief om een topic maar te laten ontsporen, danwel te reageren op een manier die niet binnen ons beleid past.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.