Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievleeuwen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-02 19:19
Ey mensen, een vraagje over Windows Embedded 2009.

Een kennis heeft een laptop gekocht (HP 4320t Thin Client) en daar blijkt Windows Embedded Standard te zitten.

1. Hoe krijg je toegang tot My Computer / Verkenner etc? (Als ik in adresbalk intoets C: krijg ik foutmelding Toegang tot C is geweigerd)
2. Hoe werken gebruikersaccounts met Embedded? Ik kan geen accounts/admin aanmaken enzovoorts. (foutmelding: The requested feature is not available)
3. Kan ik een Windows 7 Pro 32 bit upgrade gebruiken om Windows Embedded te upgraden naar Windows 7?

Alvast bedankt!

Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die Thin Client is geen laptop maar een domme (wel een beheerbare) console waar je een Citrix/XenApp of Remote Desktop sessie vanaf opstart.

Als ie dacht dat dit een goeiekopie laptop was heeft ie het mis. Er staat ook Thin Client, geen Netbook of Notebook.

dus:
1)& 2) alleen als dat in de image zit verwerkt, en dat is voor een Thin Client ook helemaal niet nodig.
3) Is geen supported upgrade pad.

Als je weet welke hardware het is kun je natuurlijk wel zelf een install erop zetten, maar full-blown OS install drivers en dergelijke zijn voor Thin Clients normaal gesproken niet zo makkelijk te vinden.

[edit]
En zo werd goedkoop toch nog duurkoop:
http://h10010.www1.hp.com...5551-4174493-4317427.html

Kijk maar naar de specs: een 4GB SSDtje van 3x niks, dus die mag hij alvast gaan vervangen door een groter model. Afhankelijk van de hoeveelheid geheugen kan je dat ook nog gaan vervangen (zal me niet verbazen als er 512MB inzit, met mazzel 1GB).

En geen drivers op de HP site voor Win7.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 31-12-2010 17:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
alt-92 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:29:
Als ie dacht dat dit een goeiekopie laptop was heeft ie het mis. Er staat ook Thin Client, geen Netbook of Notebook.

....

Als je weet welke hardware het is kun je natuurlijk wel zelf een install erop zetten, maar full-blown OS install drivers en dergelijke zijn voor Thin Clients normaal gesproken niet zo makkelijk te vinden.
Zo goedkoop zijn deze Thin Clients niet. De specs liegen er ook niet om (voor een Thin Client):
http://h10010.www1.hp.com...2246-3955551-4174493.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024

Chris_NL

Miauw

Je zou, vanwege de vorm, deze thin client wel een laptop noemen:
Afbeeldingslocatie: http://h10003.www1.hp.com/digmedialib/prodimg/lowres/c02061287.jpg

Het is een thin client met een Celeron P4500 en 4 GB DDR3 geheugen. Het heeft echter een SSD van 2GB, en daar kun je echt geen Windows 7 op krijgen. Misschien Windows XP nog.

Specs: http://h10010.www1.hp.com...2246-3955551-4174493.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwa, ik vind dat nog wel mee (of tegen)vallen eerlijk gezegd qua specs.
De product code zelf wijst op een 1GB RAM model.

Er past max 4GB RAM in, maar daar wordt ie echt niet mee geleverd voor 500 euronogwattes.

De 2GB's waar RolfLobker naar linkt zijn al een stuk duurder.

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 31-12-2010 17:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 13:02
arievleeuwen schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:20:
Een kennis heeft een laptop gekocht (HP 4320t Thin Client) en daar blijkt Windows Embedded Standard te zitten.
Als 'ie 'm in online heeft gekocht gewoon terugbrengen. Voor dat geld zijn er ook zat normale net/notebooks te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievleeuwen
Dank voor de replies. Zijn er mogelijkheden voor office-lite pakketten op een thin client? Het enige wat ermee moet gebeuren is tekstverwerken/powerpoint/dvdtje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij lees je de gegeven antwoorden niet ;)
Het is als een afgesloten miniOS waar je als usert niks zelf op kunt installeren. Dat is het hele punt van een Thin Client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievleeuwen
Allright, bedankt.

Gelukkig eergisteren pas aangekomen van Take It Now, daar kun je gelukkig 14 dagen ruilen, dat gaat zeker gebeuren.

Bij de pricewatch staat trouwens nog wel 'Laptop' bij deze HP Thin Clients..... wellicht dat er meer mensen intrappen.

Bedankt voor alle vlotte reacties!
Pagina: 1