Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een surround systeem voor in volgende woonkamer, redelijk grote ruimte. Hiervoor dacht ik aan Logitech Z5500 speakers in combinatie met een mediacenter pc (bestuurd met een Logitech Harmony One). Niet zozeer omdat een Z-5500 relatief goedkoop is tegenover andere speakers, maar omdat dit een redelijk 'eenvoudige' oplossing is.

Prijs maakt dus niet zo veel uit, maar het is wel erg belangrijk dat er zo weinig mogelijk apparaten onder de TV komen, liefst 1 (zoals in de set die ik voor ogen had). Speaker suggesties zijn dus uiteraard welkom, indien ik ze kan aansluiten om een mediacenter pc.

Voordeel van deze setup;
- enorm goedkoop in verhouding met andere surround systemen (Bose, B&W, ..)
- weinig apparaten onder de TV (gewoon media center pc, die controller van logitech is hoeft niet echt zichtbaar te zijn)
- Bluray, DVD, CD en bestanden van op een usb of via streaming.
- Valt later nog uit te breiden voor nieuwe technologie

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KMsljl.jpg
*Ondertussen is er een betere opstelling gevonden waarbij de achterste speakers minder ver staan.

Nu vraag ik me af of dit wel voldoende krachtig is om die ruimte met geluid te vullen?
Hoe gaat de kwaliteit liggen tegenover een Bose Lifestyle systeem, of B&W systeem - voor niet kenners?
Zijn de achterspeakers krachtig genoeg, en geschikt als boekenkast speaker?

*in de ruimte achter de zetel wordt af en toe muziek geluisterd

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ik zou het denk ik anders doen...

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/31/1293796148-870.jpg

Zit je dichter bij de speakers, is beter in te stellen enzo.

Wat je btw sowiezo nodig hebt is extra kabel. De kabels naar de achterboxjes zijn niet echt lang, max 5m...

[ Voor 14% gewijzigd door Gropah op 31-12-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was vergeten te vermelden dat er in het lege deel (waar de boekenkast speakers staan) ook af en toe een boek gelezen wordt, wat wel aangenaam is met wat muziek.

Ik las ergens dat de Z-5500 standaard met enorm slechte kabels kwam, klopt dit? Ik kan mij moeilijk inbeelden dat kabels zoveel verschil maken..

Zouden de achterspeakers toch krachtig genoeg zijn om van tegen de achtermuur een goed surround effect te creëren? Ik las ook ergens dat het beter is om de zetel net tussen de 2 te zetten voor optimaal surround effect, is dit weeral een fabeltje of klopt dit daadwerkelijk?

In ieder geval bedankt voor het antwoord! Eerste post aangepast met extra informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:03:
Was vergeten te vermelden dat er in het lege deel (waar de boekenkast speakers staan) ook af en toe een boek gelezen wordt, wat wel aangenaam is met wat muziek.
Je hoort de muziek toch ook als je niet tussen de speakers in zit? ;)
Zouden de achterspeakers toch krachtig genoeg zijn om van tegen de achtermuur een goed surround effect te creëren? Ik las ook ergens dat het beter is om de zetel net tussen de 2 te zetten voor optimaal surround effect, is dit weeral een fabeltje of klopt dit daadwerkelijk?
Geen fabeltje. Ook bij surroundopstellingen is er sprake van de zogenaamde sweetspot. Timing en richting zijn essentieel. En dat staat kompleet los van hoe "krachtig" je speakers zijn.
Zie deze link voor de ideale opstelling:http://www.hifi.nl/allesover4.php?id=1543
In de gemiddelde huiskamer zal deze opstelling niet altijd mogelijk zijn en daarom zijn goede AV-receivers uitgerust met uitgebreide instellingen om de positie en afstand tot aan de luisterpositie in te stellen.
Wanneer de achterste speakers zo ver weg staan zal het geluid langer nodig hebben de luisterpositie te bereiken. Maar dat zal softwarematig nog wel te verhelpen zijn. Het grootste nadeel is dat door de afstand het verschil tussen rechts en links vervaagt. Als je tussen de speakers in zit komt het geluid duidelijk van links of van rechts. Bij jouw (voorgestelde) opstelling komt alles gewoon van achteren.
Ik las ergens dat de Z-5500 standaard met enorm slechte kabels kwam, klopt dit? Ik kan mij moeilijk inbeelden dat kabels zoveel verschil maken..
Kabels kunnen verschil maken maar daar hoef jij je niet druk over te maken. Standaard speakerkabel voldoet prima in jouw situatie. En je hebt zowiezo voor de achterste speakers langere kabels nodig.
Voor meer info hierover is er een zeer uitgebreide discussie hier op Tweakers:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1390457

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Overigens vergelijk je een Z5500 (no offence) met Bose en B&W. Dat is volgens mij hetzelfde als een Renault vergelijken met een BMW en dan tot de conclusie komen dat de Renault veeeeeel goedkoper is. Er zijn in de prijsklasse van de Z5500 nog een heleboel goede merken die ook met een receiver komen waar meer aansluitingen (HDMI etc.) op zitten. Afhankelijk van wat je in de toekomst wilt zou ik hier wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef even een beetje meer uit, en ga ineens voor deze set: http://tweakers.net/price...t-ddwg800.html#tab:prices.

heb hem zelf bij Pixmania vandaan als Upgrade voor een Logitech Z5500, en voor een prijsverschil van €80 heb je een veel betere geluidskwaliteit, automatische setup aan de hand van de bijgeleverde kalibratiemicrofoon. (Toch handig als je je speakers zoals ik niet 100% optimaal kan plaatsen) een ingebouwde tuner, en zo oneindig veel meer aansluitmogelijkheden!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@centr1no: bedankt, ik zal de achterste speakers zetten zoals Gussieboy eerder al voorstelde.

@XeNeRgY: Zit ik op vlak van aansluitingen niet beter met een mediacenter pc? Die kan je later toch zelf blijven uitbreiden, terwijl je dat met een receiver niet kan. Of vergis ik me?

@FORZA M: De uiteindelijke prijs van de set doet er op zich niet zo veel toe. Ik was gewoon op zoek naar een eenvoudige oplossing voor surround sound (met zo weinig mogelijk apparatuur). Misschien was dit niet zo duidelijk in de eerste post, zal die nog eens aanpassen.

Een Bose Lifestyle systeem voldoet ook wel aan die eisen, maar dan zit je vast van zodra er nieuwe technologie uitkomt, terwijl je met een mediacenter pc gewoon een BD lezer koopt, of gewoon filmpjes van op usb kan afspelen.

Het zou (naar mijn mening) doodzonde zijn om ettelijke duizenden euro's uit te geven aan een systeem dat na 5 jaar verouderd is (of vroeger).

De reden dat ik die logitech boxen had gekozen was omdat die voor de pc-markt tot de top behoren, en omdat die markt veel minder beïnvloed wordt door marketing. Ik heb op dit moment Logitech Z-2300 en die klinken (uiteraard naar mijn mening) zeer goed, ik ben wel helemaal geen kenner. Daarom leek het me logisch om van dat merk gewoon de beste speakers te nemen (onder het motto "koop wat volgens jou goed klinkt").

Is het mogelijk om bijvoorbeeld B&W XT speakers rechtstreeks aan te sluiten op een mediacenter (zonder bijkomende bakken die plaats innemen). Ga ik hier als leek ook een groot verschil in merken? Is het onverstandig om zo'n speakers aan te sluiten zonder bijkomende apparatuur?

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voordeel van de Logitech set is inderdaad dat de versterker en volumebediening allemaal al in de set zit zonder extra apparaten. Als je losse luidsprekers kiest zul je het signaal uit je tv/pc/decoder moeten versterken met een losse receiver/versterker.
Of de luidsprekers de ruimte kunnen vullen, ja vast, maar dan lopen ze waarschijnlijk te presteren op de grens van hun kunnen. Dat ga je horen. Zeker als je wilt dat luidsprekers 8 meter achter je mee doen in de surround setup. Misschien kun je je beter afvragen of een surroundset überhaupt wel geschikt/gewenst is voor je ruimte.

Misschien is een goede soundbar/projector een veel betere keuze voor je aangezien je daarmee een surround ervaring kan simuleren/faken en je maar 1 apparaat in het zicht hebt staan. (eventueel met sub).

Goede ervaringen heb ik met de soundbars van;
Loewe, oude en nieuwe model
Yamaha, geen idee welk type, maar voor het geld dat dat ding kostte, klonk het erg leuk.

Laat je eens informeren bij een audiozaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:27:
De reden dat ik die logitech boxen had gekozen was omdat die voor de pc-markt tot de top behoren, en omdat die markt veel minder beïnvloed wordt door marketing. Ik heb op dit moment Logitech Z-2300 en die klinken (uiteraard naar mijn mening) zeer goed, ik ben wel helemaal geen kenner. Daarom leek het me logisch om van dat merk gewoon de beste speakers te nemen (onder het motto "koop wat volgens jou go]ed klinkt").
De Z-5500 is zelf al verouderd. Het systeem kan bitstream maximaal DTS en Dolby Digital aan. En nu zijn dingen als DTS HD en Dolby TrueHD al redelijk standaard. Dus stel jij doet een upgrade aan je HTPC met een grafische/geluidskaart die via HDMI HD Audio kan versturen dan kan je niets met die Z-5500 omdat die geen HDMI in heeft. Dus de Z-5500 is zeker niet heilig.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld B&W XT speakers rechtstreeks aan te sluiten op een mediacenter (zonder bijkomende bakken die plaats innemen). Ga ik hier als leek ook een groot verschil in merken? Is het onverstandig om zo'n speakers aan te sluiten zonder bijkomende apparatuur?
Waarom kaart je telkens Bose en B&W aan? Er zijn veel meer merken die speakers verkopen. Sommige zelfs die voor minder geld een gelijkwaardig geluid geven.

Maar een B&W XT speaker kan je niet zomaar op een PC aansluiten. Voor dat soort (passieve) speakers heb je altijd een versterker nodig, die speakers kan je niet eens rechtstreeks op een PC aansluiten. Op een PC kan je alleen rechtstreeks setjes aansluiten die een eigen versterker hebben. Dan kom je dus op actieve speakers uit. Voor passieve speakers als degene die jij aanhaalt is altijd een versterker nodig. De PC kan gewoon niet genoeg vermogen leveren om geluid uit die speakers te krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:51:
Misschien is een goede soundbar/projector een veel betere keuze voor je aangezien je daarmee een surround ervaring kan simuleren/faken en je maar 1 apparaat in het zicht hebt staan. (eventueel met sub).

Goede ervaringen heb ik met de soundbars van;
Loewe, oude en nieuwe model
Yamaha, geen idee welk type, maar voor het geld dat dat ding kostte, klonk het erg leuk.

Laat je eens informeren bij een audiozaak
Probleem met audiozaken hier in de buurt (Belgie, Brussel) is dat ze zeer subjectieve informatie geven en voornamelijk uit zijn op je geld.

Zo'n soundbar had ik bij Polk audio ook al gezien, lijkt inderdaad wel een goede oplossing voor in mijn geval. Zal eens zoeken naar de modellen die je voorstelt. Het probleem hiermee is dat je (als ik me niet vergis) nog steeds een ander apparaat nodig hebt voor BD, radio, USB. Ik vraag me ook af of een Z-5500 moet onderdoen voor zo'n soundbar, aangezien die echte surround geeft en niet simuleert. Daarvoor ga ik inderdaad beter eens luisteren, zoals je zelf al aangeeft.

De (eventuele) achterspeakers komen trouwens dichter bij de zetel te staan, dus zullen niet over capaciteit
moeten spelen.
FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:03:

De Z-5500 is zelf al verouderd. Het systeem kan bitstream maximaal DTS en Dolby Digital aan. En nu zijn dingen als DTS HD en Dolby TrueHD al redelijk standaard. Dus stel jij doet een upgrade aan je HTPC met een grafische/geluidskaart die via HDMI HD Audio kan versturen dan kan je niets met die Z-5500 omdat die geen HDMI in heeft. Dus de Z-5500 is zeker niet heilig.
Wat gebeurt er dan wanneer ik een Dolby TrueHD probeer af te spelen op mijn mediacenter, absolute stilte of een verminderde kwaliteit van geluid? Ik was daar in ieder geval niet van op de hoogte, dacht dat je met een pc alle formaten kon afspelen zolang je maar de juiste media players gebruikte. Sorry voor de onduidelijkheid in dat geval.
FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:03:

Waarom kaart je telkens Bose en B&W aan? Er zijn veel meer merken die speakers verkopen. Sommige zelfs die voor minder geld een gelijkwaardig geluid geven.

Maar een B&W XT speaker kan je niet zomaar op een PC aansluiten. Voor dat soort (passieve) speakers heb je altijd een versterker nodig, die speakers kan je niet eens rechtstreeks op een PC aansluiten. Op een PC kan je alleen rechtstreeks setjes aansluiten die een eigen versterker hebben. Dan kom je dus op actieve speakers uit. Voor passieve speakers als degene die jij aanhaalt is altijd een versterker nodig. De PC kan gewoon niet genoeg vermogen leveren om geluid uit die speakers te krijgen.
Ik refereer steeds naar die merken omdat ik die ken als 'topmerken', of dat werkelijk zo is weet ik niet. Ik bedoelde gewoon of ik ook 'top geluid' kon verwachten. Ik wou helemaal niet insinueren dat er geen andere goede merken bestaan, ik ken er gewoon niet genoeg van om daar iets zinnigs over te zeggen.

Als ik het goed begrijp komt het dus hierop neer (kwa minimale opstelling)
- Actieve speakers + mediacenter (of andere bron)
- Passieve speakers + versterker + mediacenter (of andere bron)

Hoeft een versterker altijd zo groot te zijn of zijn er ook bepaalde merken/modellen die hier een compactere (doch kwalitatieve) oplossing voor bieden?

Bedankt voor alle informatie, zeer leerrijke post.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:05:
[...]
Wat gebeurt er dan wanneer ik een Dolby TrueHD probeer af te spelen op mijn mediacenter, absolute stilte of een verminderde kwaliteit van geluid?
Als de set geen Dolby TrueHD ondersteunt, maar wel gewone Dolby Digital zal je dat laatste gewoon horen. In de HD track zit namelijk een core van de gewone track. Dit zodat alles backwardscompatible is.
Ik was daar in ieder geval niet van op de hoogte, dacht dat je met een pc alle formaten kon afspelen zolang je maar de juiste media players gebruikte. Sorry voor de onduidelijkheid in dat geval.
Alle formaten afspelen is (tegenwoordig) inderdaad het probleem niet meer. Maar zoals gezegd moet je dan nog wel de goede kabels trekken om het geluid bij de speakers te krijgen. En aangezien je alleen via HDMI HD Audio bitstream kan versturen gaat dat met een HDMI-loze Z-5500 niet lukken.
Hoeft een versterker altijd zo groot te zijn of zijn er ook bepaalde merken/modellen die hier een compactere (doch kwalitatieve) oplossing voor bieden?
De Marantz SR1601 is toch wel één van de plattere versterkers die ook nog eens zeer compleet zijn. Daar kan je toch wel een stukje meer mee dan met een Z-5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er plannen van Logitech om de Z-5500 te vernieuwen of nog een beter model te lanceren?
Is het waarschijnlijk dat actieve speakers binnenkort deze formaten wel ondersteunen?
Bestaan er beter geschikte actieve speakers, die deze bitstream bijvoorbeeld wel ondersteunen?

Bij 3x nee zal ik toch wat water bij de wijn moeten doen en een versterker zoeken. Anders blijf ik tijdelijk bij de Z-5500 (of beter actieve speakers?), moest dit nu echt tegenvallen gebruik ik ze zelf voor mijn pc en verkoop ik mijn huidige pc speakers (en blijf ik inderdaad gelimiteerd tot DTS).

Het system moet door het hele gezin goedgekeurd worden, er heerst hier een ware tv-appratuur-fobie (kabelfobie ook trouwens). Ik besef ook dat ik enorm aan het inboeten ben op kwaliteit, sorry voor de frustratie dat dit ongetwijfeld bij sommigen veroorzaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:56:
Zijn er plannen van Logitech om de Z-5500 te vernieuwen of nog een beter model te lanceren?
Tot op heden is er nog niets bekend van een opvolger van de Z-5500. Aan de ene kant mag je wel verwachten dat ze aan een opvolger aan het werken zijn, want de set is op zich al heel oud. Aan de andere kant verkoopt de set nog steeds als een malle, dus waarom dan een nieuwe lanceren.

Overigens heb je aan HD Audio niet veel op een set met de kwaliteit van een Logitech Z-5500.
Is het waarschijnlijk dat actieve speakers binnenkort deze formaten wel ondersteunen?
Actieve speakers is alleen een benaming voor speakers met een ingebouwde versterker. Sommige actieve speakers hebben naast de gewone analoge ingang ook nog een digitale ingang of USB. Maar actieve speakers met HDMI heb ik nog niet gezien (en bestaan wellicht ook niet).

Een actieve speaker sluit je juist aan op de PC zodat de PC dan het decodeerwerk kan doen. Maar actieve speakers met 5.1 zijn er naar mijn weten niet.
Bestaan er beter geschikte actieve speakers, die deze bitstream bijvoorbeeld wel ondersteunen?
Actieve speakers zijn eigenlijk altijd studiomonitoren en dus altijd 2.0. Nu kan je daar wel meer setjes van kopen en dan zo een meerkanaals set-up maken, maar dat is zeker niet aan te raden. Dit soort speakers zijn namelijk gemaakt om muziek op te luisteren en zijn voor film net wat minder.

En ik heb nog nooit een 5.1 set van actieve speakers gezien die een HDMI-ingang hadden en daarover DTS HD en Dolby TrueHD ondersteunen. Naar mijn weten bestaat dat ook niet. Volgens mij ben je nu ook wat dingen/"mogelijkheden" door elkaar aan het halen.

Als je genoegen neemt met het geluid van de Z-5500 en dat je maximaal DTS en Dolby Digital af kan spelen dan moet je gewoon daar voor gaan. Als je net wat meer wilt dan neem je gewoon een receiver met daarop een 5.1 set aangesloten.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 02-01-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabelfobie en surroundopstellingen gaan in 95% van de gevallen niet goed samen. En wat betreft je HD audioformaten, als je daar al waarde aan mag hechten. Kun je die niet gewoon lekker door je PC laten decoderen en linear PCM naar een logitech setje sturen? (of sla ik de plank nu volledig mis?)

Anyway, begin eens bij "het gezin" met de uitleg dat er kabels over de muur en plinten moet lopen omdat er luidsprekers aan de muur moeten. Als daarop wordt geveto'd gaat het verhaal van Surround HD audioformaten en 5.1 setjes al niet door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:38:
Kabelfobie en surroundopstellingen gaan in 95% van de gevallen niet goed samen. En wat betreft je HD audioformaten, als je daar al waarde aan mag hechten. Kun je die niet gewoon lekker door je PC laten decoderen en linear PCM naar een logitech setje sturen? (of sla ik de plank nu volledig mis?)
Via de meerkanaals input van de Z-5500 zou dat moeten lukken, maar zoals gezegd is het de vraag of je met een dergelijke set baat hebt bij HD Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor kabels is al een 'overeenkomst' voor gevonden, we zouden die langs de plint wegwerken, of er misschien zelfs onder want we gaan binnenkort een nieuwe vloer leggen.

Ik denk dat ik toch ga beginnen met een Z-5500 systeem, valt het echter tegen dan heb ik niets verloren. Is er een groot verschil in geluidskwaliteit tussen onboard en aparte geluidskaart?

Richt ik mijn achterspeakers best naar het midden van de ruimte of naar de tv?

In ieder geval enorm bedankt voor de vele reacties, ik besef nu in elk geval waar ik sta met deze set (jammer genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
No offence, maar gezien de vragen die je stelt heb ik eerlijk gezegd niet het idee dat je je verdiept hebt in de wereld van surround. Op zich hoeft dat ook niet, want je opende dit topic al met de keuze voor de Z5500, wat een leuke set is als je zonder lastige aansluitingen en instellingen out of the box surround wilt.

Gedurende het topic kom je er achter dat jouw keuze misschien niet voldoet aan de door jou gestelde eisen (je stelt immers heel veel vragen over codecs, de plaatsing van de speakers, ondersteuning van HD etc.) wat voor mijn gevoel toch betekent dat je hier, misschien niet direct nu, van gebruik zult gaan maken in de toekomst.

Persoonlijk vind ik het dan jammer als je een set koopt die qua technologie eigenlijk al achter loopt op de huidige standaards. Zeker gezien het feit dat je voor een redelijk vergelijkbare prijs een set kunt kopen met veel opties, ondersteuning voor HD audio en eventueel de mogelijkheid om er in de toekomst nog andere speakers op aan te sluiten. Ik denk dat als je de tijd neemt je iets meer te verdiepen in de wereld van surround, je een veel betere keuze zult maken.

Als je voor de Z5500 kiest dan is dat een goede keuze, maar houd wel rekening met bovenstaande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hoe ga je televisie kijken? Want met die Z-5500 kun je dus niet tussen meedere geluid en/of beeldbronnen schakelen zoals dat met een echte AV Receiver wel kan. Als je dat soort dingen niet nodig hebt en je puur een beetje leuk geluid wilt hebben uit je HTPC dan is de Z-5500 een prima keuze.

Alleen je moet je wel realiseren dat de mogelijkheden (en ook de kwaliteit natuurlijk) een stuk beperkter zijn dan wanneer je een echte home cinema set koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt inderdaad dat ik me niet helemaal heb verdiept in de 'wereld van surround', heb wel de hele FAQ gelezen en op een aantal fora opgezocht, maar dat kon een pak grondiger.

Dat deze set qua technologie achter staat, van in het begin, is inderdaad erg jammer. Maar dat is op termijn onvermijdelijk. Komt nog eens bij dat moest de set echt tegenvallen, we nog steeds voor andere speakers kunnen gaan of eventueel een versterker (maar dan moet de tv een andere plaats krijgen, op dit moment past dat er gewoon niet onder omwille van een 'decoratieve' omkasting in marmer - ik kan die versterken gewoon onmogelijk wegwerken).

Ik zal het er nog eens over hebben met de rest van het gezin, eventueel zoeken we een andere plaats voor de tv, maar dat zal moeilijk worden vrees ik. Het is inderdaad jammer om te vernieuwen met verouderd materiaal :/

@ik222: ik zou enkel de tv en de htpc aansluiten op de Z-5500, dus ingangen zijn er denk ik genoeg. Hopelijk komt er ook effectief leuk geluid uit :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou ja volgens mij moet je dan al telkens kabels ompluggen aangezien je met de Z-5500 voor zover ik weet niet kan schakelen tussen de verschillende ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ik222 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:55:
Nou ja volgens mij moet je dan al telkens kabels ompluggen aangezien je met de Z-5500 voor zover ik weet niet kan schakelen tussen de verschillende ingangen.
Nope. De Z-5500 heeft sowieso twee S/PDIF-ingangen (één digitale coax en één optische toslink), daarnaast nog 3 x 3,5mm jack voor drie maal stereo of één maal zes kanaals analoog in.

En tussen die ingangen kan je switchen met de bijgeleverde remote of direct op de controlpod/-dock van de Z-5500.

Pagina: 1