Ik ben op zoek naar een surround systeem voor in volgende woonkamer, redelijk grote ruimte. Hiervoor dacht ik aan Logitech Z5500 speakers in combinatie met een mediacenter pc (bestuurd met een Logitech Harmony One). Niet zozeer omdat een Z-5500 relatief goedkoop is tegenover andere speakers, maar omdat dit een redelijk 'eenvoudige' oplossing is.
Prijs maakt dus niet zo veel uit, maar het is wel erg belangrijk dat er zo weinig mogelijk apparaten onder de TV komen, liefst 1 (zoals in de set die ik voor ogen had). Speaker suggesties zijn dus uiteraard welkom, indien ik ze kan aansluiten om een mediacenter pc.
Voordeel van deze setup;
- enorm goedkoop in verhouding met andere surround systemen (Bose, B&W, ..)
- weinig apparaten onder de TV (gewoon media center pc, die controller van logitech is hoeft niet echt zichtbaar te zijn)
- Bluray, DVD, CD en bestanden van op een usb of via streaming.
- Valt later nog uit te breiden voor nieuwe technologie

*Ondertussen is er een betere opstelling gevonden waarbij de achterste speakers minder ver staan.
Nu vraag ik me af of dit wel voldoende krachtig is om die ruimte met geluid te vullen?
Hoe gaat de kwaliteit liggen tegenover een Bose Lifestyle systeem, of B&W systeem - voor niet kenners?
Zijn de achterspeakers krachtig genoeg, en geschikt als boekenkast speaker?
*in de ruimte achter de zetel wordt af en toe muziek geluisterd
Prijs maakt dus niet zo veel uit, maar het is wel erg belangrijk dat er zo weinig mogelijk apparaten onder de TV komen, liefst 1 (zoals in de set die ik voor ogen had). Speaker suggesties zijn dus uiteraard welkom, indien ik ze kan aansluiten om een mediacenter pc.
Voordeel van deze setup;
- enorm goedkoop in verhouding met andere surround systemen (Bose, B&W, ..)
- weinig apparaten onder de TV (gewoon media center pc, die controller van logitech is hoeft niet echt zichtbaar te zijn)
- Bluray, DVD, CD en bestanden van op een usb of via streaming.
- Valt later nog uit te breiden voor nieuwe technologie

*Ondertussen is er een betere opstelling gevonden waarbij de achterste speakers minder ver staan.
Nu vraag ik me af of dit wel voldoende krachtig is om die ruimte met geluid te vullen?
Hoe gaat de kwaliteit liggen tegenover een Bose Lifestyle systeem, of B&W systeem - voor niet kenners?
Zijn de achterspeakers krachtig genoeg, en geschikt als boekenkast speaker?
*in de ruimte achter de zetel wordt af en toe muziek geluisterd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 14:56 ]