Toon posts:

Wat is sneller? cel333@416 of cel466

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De vraag lijkt me duidelijk....

De Celeron 466 is niet goed over te klokken heb ik gelezen. Oproep aan mensen die em hebben: hoe ver krijgen jullie hem overgeklokt zonder over te stappen op peltiers of waterkoeling????

Thanx

Verwijderd

Topicstarter
niemand die dat weet???????

Verwijderd

mijn 466 draait op 581 mhz 83 FSB
Abit BE6-II
1/3
1/2
2.2 v.core

en de vraagt lijkt mij zo duidelijk dat het niet eens gesteld hoeft te worden.

466 sneller 416 hmmmmmm ff denken.

Verwijderd

Je bedoelt waarschijnlijk of de 333@416 (5*83!!) sneller is dan de 466 (op 7*66).

Het is wel zo dat een hogere FSB (83 i.p.v 66) betere prestaties geeft (het systeem wordt kan in zijn geheel sneller draaien), maar of dit het verschil van 50Mhz kan compenseren of overtreffen vraag ik me af.

Ik heb trouwes zelf een celly433@578. Loopt als een trein met alleen standaardkoeling.

Later,

Groen Mannetje

Verwijderd

Topicstarter
dat vroeg ik mij dus ook af groen mannetje.... besides... ik kan met nieuw geheugen mijn cpu op 500 krijgen, 333@500 dus... dan is dat dus definetly sneller.... daarom wil ik weten of die 466 goed over te klokken is....

Verwijderd

Tazz,

Heb je je celly333 dan al eens getest op 500mhz met ander geheugen?

Als ie het met 66mhz geheugen niet doet, reken er dan niet al te hard op dat 100mhz geheugen wonderen verricht.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik er een slechtere dimm in heb zitten, die doet het niet op 100mhz bussnelheid, die andere wel :) maar dan heb ik maar 96mb ram....

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 16:51

oXygeN

oftewel oxje...

Ik heb me celly 466 op 525 gekregen zonder enige moeite, wel moest ik udma uitschakelen, maar ik hoefde niet met voltage te kloten of sdram geblaat...
ook word ie echt niet warm, denk nog wel dat ie verder kan, maar durf ik niet aan :)

\o/

Verwijderd

Topicstarter
Heb je toevallig geen Benchmark gemaakt met Sisoft Sandra? dan kan ik die gegevens vergelijken met de mijne: Afbeeldingslocatie: http://angelfire.com/electronic/overklokken/images/reviews/sandra/cpubench333416.jpg

Verwijderd

waar haal ik die sisoft sandra ?
bvd Sander
(ps email ff url pls)

cmdr_sm@quickzone.cx

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 17:08
Hej smmert :) Ik heb um hier op mijn hdd staan dus kom um maar ff ophalen of je kan um hier neer tanken:
http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/index.htm

Currently playing: MTG Arena (PC)

Pagina: 1