VPN problemen Sweex 300N

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige maanden heb ik Sweex 300N modem in gebruik zonder problemen totdat ik van mijn werkgever een laptop kreeg. Met behulp van een programmetje genaamd Arcot VPN maak ik verbinding met het netwerk van mijn werkgever. Het probleem is dat niet goed gaat. Ik moet soms wel 20 keer proberen voordat er verbinding gemaakt wordt en ik via een internet explorer pagina kan inloggen.

Eerst dacht ik dat het aan de software van Arcot lag maar dat klopt niet. Toen heb ik ingelogd via het (onbeveiligde) netwerk van de buren en geen enkel probleem. Meteen bij de eerste keer verbinding.

Toen konden er nog maar twee dingen over zijn, 1. mijn glasvezel provider 2. mijn draadloze Sweex 300N router

Laptop rechtstreeks aangesloten op mijn glasvezel modem => geen enkel probleem. VPN werkt prima.

Conclusie: Sweex router is niet gecharmeerd van het programmatje om contact te maken met het bedrijfsnetwerk.

Vraag: iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Kan ik de router anders instellen? Zo ja, wat dien ik te veranderen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:51
Meestal vrij weinig. Probleem is dat niet alle routers helemaal netjes dat soort dingen routeren. GRE protocol is vaak het probleem. Firmware updaten en even checken of je een optie hebt in je router die lijkt op "vpn passthrough" oid.

Anders zul je toch aan een andere router moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas geen firmware update gevonden bij Sweex. En de optie VPN passthrough heb ik niet zodanig gevonden in de settings terwijl her en der bij specificaties van diverse sites VPN passthrough "Ja" staat. Misschien staat het onder een andere benaming, daarom mijn vraag alhier.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:51
Het word nog wel is bij naam genoemd van het vpn protocol. Dus pptp of l2tp. Maar voor de rest ken ik die dingen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee? Overigens iedereen de beste wensen voor 2011!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik zou zeggen kijk eens op;

http://www.sweex.com/nl/service-support/support

maak daar een case aan en kijk eens wat Sweex besluit te doen (of niet ;))

Sowieso is een andere router gebruiken een optie uiteraard.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 20:10

Sosabowski

nerd

Je hebt glasvezel met een sweex router? Klinkt als het een lada op de autobahn.

Serieus, bespaar je alle uitzoek moeite en koop een nogemale router ipv een sweex.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik toch wel een opgevoerde Lada want op de eerste verdieping haal ik nog een download snelheid van 50Mbps en upload 30Mbps. Dus qua snelheid niet echt een Lada. Zelfs op zolder (2x betonvloeren) heb ik nog zeer stabiele verbinding om livestreams te bekijken.

Maar welke router zal dan wel geschikt zijn? Een linksys? Een sitecom?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 14:56 ]

Pagina: 1