Gisteren een setje Dominator GT overgenomen van een medetweaker. 3x2GB.
omdat ik niet kon wachten heb ik deze gelijk erin gezet en mijn eigen XMS3 setje eruit.
Toen ik gisteren voor het eerst opstarten ben ik gelijk in het bios gegaan om de instelling van het RAM goed te zetten, dit is 1866 Mhz, en 7-8-7-20 timings.
hiernaar starte de PC goed op en kon ik alles weer doen zonder problemen.
Na een tijdje freezde het systeem en moest ik opnieuw opstarten met de resetknop. zal wel dacht ik en ging verder na de reset. Toen nog heel even op internet gezeten zonder problemen, afgesloten en gaan slapen.
nu is het systeem vandaag al 4x vast gelopen toen mijn vriendin erachter zat.
Dus ik het oude XMS3 setje terug om te proberen en die werkt weer goed (na veranderen bios).
Nu hoor ik van iemand dat mijn i7 het geheugen regelt, en deze ook een max frequentie aankan.
Kan het hier mee te maken hebben?
Of moet ik naar andere zaken kijken? dat het geheugen niet goed is, of de instellingen die ik toepas.
De medetweaker had het geheugen gebruikt op een Asus Rampage III Extreme, en ik gebruik een R3 Gene.
welke CPU weet ik zo niet.
Overige specs staan in mijn Signature. alleen zit er nu het XMS3 setje in. 3x2GB @1600Mhz 9-9-9-24 Timings.
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |