Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-03-2018
Sinds Augustus heb ik 2 x Geil Value latjes (GV34GB1333C9DC) in mijn PC zitten. Het normale officewerk en youtubefilmpjes kijken gaat goed maar wanneer ik games (COD black ops en Batllefield bad company 2) begin te spelen krijg ik voortdurend te maken met crashes, freezes en blauwe schermen "Memory management". Even de latjes alleen getest met memtest; geen enkele fout (2 passes). Met het geheugen van me ouders draait de PC wel goed.(OCZ 1333 met zilveren heatsinks)

Dus heb ik men kits terug naar Alternate gebracht en daar werd 1 van de kits als slecht bevonden (via memtest).De andere was niks mis mee dus ik moest 15 euro onderzoekskosten betalen. Terug naar huis met 1 oude en 1 nieuwe kit. Daar thuis meteen in de computer gestoken en weeral crashes etcetera. Nu ben ik een paar maanden aan het zoeken en het blijft aan het geheugen liggen. Ik heb nagenoeg alles geprobeerd : andere processor + moederbord, andere grafische kaart, ander OS, andere HDD, ander voltage, timings, andere spellen.

Nu zijn we weer 4 maanden verder en ik heb nog altijd geen oplossing en het bezorgt me heel wat frustratie. De latjes terug naar Alternate brengen zal er weer voor zorgen dat ik onderzoekskosten moet betalen wat ik ten zeerste wil vermijden. Ik heb wel juist gezien dat er in de memory support van men moederbord geen kruisje staat bij 4 dimms van mijn Geil geheugen, maar zelfs met 2 dimms crasht heel het spel nog. Mijn voorstel is om nieuw (compatibel) geheugen (vb. Corsair CMZ8GX3M2A1600C8) te kopen omdat dat mij de enige oplossing lijkt. Hebben jullie nog ideeen?

Klachten :
BFBC2 : Blijft hangen en geluid maakt trillende toon (Trrrrrrrrrrrrrrrr...)
COD black ops : Om de 3 minuten blijft hij even staan

specs :

1x Intel core i7 870 @ 2.93 + Corsair H50 met 2 fans
1x MSI p55-gd65
2x Geil GV34GB1333C9DC
1x Gigabyte GTX 460 1Gb
1x WD 250 Gb HDD
1x Samsung superwritemaster
1x Corsair 620W

opmerking : alles draait op stock speeds en wordt niet te warm, zelfs redelijk koel (~ 35°C)

Come to the dark side.... we have cookies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droflen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:16
Ik heb hetzelfde probleem en dezelfde ram-latjes. Een vriend van me heeft hetzelfde probleem, maar heeft inmiddels andere gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik neem aan dat je de QVL lijst van het board al eens doorgelezen hebt want ik zie namelijk dat het geheugen wat je erop hebt zitten niet erbij staat. Het zou dus goed kunnen dat het geheugen niet compatibel is en je dan beter dimms kan pakken die getest zijn op dit board en in de QVL lijst staan.

http://global.msi.eu/uploads/test_report/TR10_1936.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-03-2018
Het is dat er juist in die compatibiliteitslijst de "GV34GB1333C7DC" kit vermeld staat. Dus zou je denken dat de CAS-latency niet zo veel uitmaakt. (C9 vs C7)

Edit : stel dat ik ander geheugen zou nemen, wat denken jullie dan van Corsair CMZ8GX3M2A1600C8 geheugen, net op de markt en 4 gig op 1 latje. Nu maar hopen dat er ook geen crashes etc. van zullen komen :) .

[ Voor 39% gewijzigd door alopex op 01-01-2011 01:06 ]

Come to the dark side.... we have cookies!