Toon posts:

Vodafone pusht internet settings en nu werkt het niet meer..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een HD2, Vodafone + Internetbundel. Ik internet al maanden zonder problemen (http en POP via Win Mobile 6).

10.46 ik ontvang een SMS van Vodafone:
We zien dat je toestel nietgeschikt is voor internet en MMS. Zometeen ontvang je hiervoor de juiste instellingen. Om gebruik te maken van internet en MMS dien je de instellingen te accepteren. Volg zorgvuldig de instructies op je toestel

10.47 System Notification
Device Settings Changed

10.48 System Notification
Device Settings Changed

Let wel: ik heb NIETS geaccepteerd, ook geen prompt voor accepteren gezien...

10.49 ik ontvang een MMS van Vodafone
Subject Vodafone, attachment van 29k dat ik moet downloaden, maar dat kan dus niet aangezien die verbinding intussen weggevallen is...

Ik heb vanalles geprobeerd in te stellen, maar geen verbinding... Een restart hielp ook niet.

En terwijl ik dit typ: wel internet. En snel ook. Maar geen e-mail (POP) - de melding is Error Synchronizing - cannot connect with current settings. Even checken: en ja hoor, de proxyserver staat opeens op AAN en dat moet niet (is mijn ervaring met het binnenhalen van POP), maar die is dus niet meer uit te zetten :S

Overigens kan ik de attachment bij die MMS ook niet downloaden, ook niet nu mn internetverbinding het wel doet.

Edit 12:16
Nog flink wat zitten klooien en wat vind ik: per mail account kun je onder advanced server settings instellen via welke verbinding de mail opgehaald moet worden en die setting verwijst ineens naar een niet bestaande verbinding ("The Internet")... Even aanpassen naar "Vodafone live!" en ja hoor, het werkt weer. Joost mag weten waarom ze dit zo pushen...

Edit 12:20
De Microsoft Live! zaken (e-mail, messenger) werken niet - enige probleem dat nog over is (lijkt te zijn)...

Edit 13:35
HTC Peep kan ook geen verbinding maken...

Edit volgende dag
Gisteren uiteindelijk maar een reset van alle settings gedaan via de rom. Probleem daarna opgelost, maar het is natuurlijk wachten op de volgende keer dat vodafone "vaststelt" dat er iets niet klopt en mij gaat "helpen" door settings te pushen...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 12:16 ]