Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Beste tweakers,

Ik heb aan mijn vader beloofd om een computer voor hem in elkaar te zetten. Deze componenten heb ik gebruikt:
AMD Phenom II X6 1055T (125W)
ASRock 870 Extreme3
Gigabyte GV-N460OC-1GI
Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9 kit
Samsung Spinpoint F3 1TB
Alles werkt. De harde schijf is al geformatteerd, maar Windows (XP) wil niet installeren. Dan geeft hij deze foutmelding: 0x0000000a
Ik heb al geprobeerd om met een geheugenstrookje te booten. En ik wilde dit ook zonder de grafische kaart proberen, maar dit gaat niet, want er zitten geen aansluitingen voor de monitor op het moederbord. Naar mijn idee ligt het aan de grafische kaart. Misschien belangrijke informatie: Ubuntu draait wel gewoon.
Hoe kan ik dit oplossen? Tijdelijk een andere grafische kaart erin? Of toch maar een nieuwere Windows kopen? Of ligt het probleem helemaal niet aan de grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
Wat heb je zelf gedaan om het probleem op te lossen?

Al op internet gezocht naar de foutmelding?
Memtest al gedraaid? Andere harde schijf geprobeerd?

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Probeer eens een andere Windows cd. Overigens kan ik voor zo'n systeem Windows 7 aanraden.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Mijn gevoel zegt iets over dit: xp + sata = installatieproblemen ;)

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.Maak een boot able usb stick(sd card)
is makkelijk te vinden op internet hoe en wat.
2.start pc op en in bios geef aan boot via usb.
kan ook een volgorde zijn,dan zet je usb als 1st.
3.Met de computer waarmee je nu internet,zet je xp-instalatie op de boot able usb stick(sd card)
maak er dus een boot able instal van.
4.Dus de usb stick(sdcard) in de nieuwe pc en kijk of het lukt.

Ik denk overigens niet dat het je graka is,of je "geheugen strookjes".

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het foutbericht 'Stop: 0x0000000A' wordt weergegeven tijdens de installatie van Windows XP, is er mogelijk een probleem met de hardwareonderdelen die op uw computer zijn geïnstalleerd. Controleer eerst of uw hardware compatibel is met Windows XP door de koppeling in de sectie 'Controleren of uw hardware compatibel is' te volgen. Als uw hardware compatibel is, volgt u de procedures om problemen met uw hardwareonderdelen op te lossen in de sectie 'Zoeken naar andere hardwareproblemen als uw hardware compatibel is'.

In Windows XP wordt het foutbericht 'Stop 0x0000000A' weergegeven

easy te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien Ubuntu wel boot, zou ik zeggen dat het gewoon een driver probleem is in Windows XP, werkt veilige modus wel? Gezien de specificaties van het moederbord, probeer ook eens Windows Vista of 7 te installeren. Waarschijnlijk werken zij wel zonder problemen.

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 31-12-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Op de foutmelding had ik inderdaad al gegoogled, daarom dacht ik ook dat het aan de grafische kaart lag. Die lijst opent niet ofzo? Maar ik denk dat het problemen geeft omdat het een dx 11 kaart is. Verder zou eigenlijk niks problemen moeten geven toch? Ik weet ook niet hoe ik in de veilige modus kan komen? Windows wil gewoon niet installeren. Memtest gedaan, alles prima. Andere harde schijf heb ik helaas niet. Alle computers hebben hier F3's.

[ Voor 15% gewijzigd door Zwegertje op 31-12-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:44:
1.Maak een boot able usb stick(sd card)
is makkelijk te vinden op internet hoe en wat.
2.start pc op en in bios geef aan boot via usb.
kan ook een volgorde zijn,dan zet je usb als 1st.
3.Met de computer waarmee je nu internet,zet je xp-instalatie op de boot able usb stick(sd card)
maak er dus een boot able instal van.
4.Dus de usb stick(sdcard) in de nieuwe pc en kijk of het lukt.

Ik denk overigens niet dat het je graka is,of je "geheugen strookjes".

Ik snap niet waarom dit wel zou werken? Hij ziet de cd wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Wat voor een versie XP cd gebruik je? Mocht dit een oudere zijn is het handig om met bv nLite SP3 erin te slipstreamen. Tevens kun je dan eventuele AHCI drivers voor je s-ata controller meenemen, hoef je dit achteraf niet meer aan te passen.

/edit: Maar eigenlijk zou je met zulke hardware er meteen Windows 7 op moet zetten. Je hebt nu 4GB die je niet volledig kunt gebruiken omdat je ws een 32bit Windows XP hebt. Er is een 64bit XP Pro versie, maar 'k zou dan meteen naar Win7 x64 overstappen. Ook zal de laatste ws iets betere multicore ondersteuning hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Nielson op 31-12-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke XP versie is het, toch niet de versie voor SP1?

Sowieso even SATA mode op IDE zetten in BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Omdat ik een Windows 7 (x64 ;)) upgrade heb, moet eerst xp erop. Maar als xp het probleem is, dan zal ik gewoon windows 7 moeten kopen.
Ik denk dat ik wel wat heb aan die informatie Nielson! Ik moet zo gaan werken, maar ik ga het straks zeker proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Je kunt niet upgraden van een 32bit XP naar een 64bit Windows 7, dus zul je dan alsnog een schone installatie moeten doen. Als het je gaat om de activatie van de upgrade, daar zijn wel manieren voor te vinden om omheen te werken: http://www.sevenforums.co...de-windows-7-version.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Je kunt inderdaad niet upgraden van xp naar 7, en ook niet van 32bit naar 64bit.
Je kunt die upgrade-dvd gewoon gebruiken om een verse installatie te doen.

/edit, daarbij denk ik ook dat het een driverprobleem is wat betreft ahci/sata-gedoe door een oudere versie.
Met n-lite kun je de juiste drivers slipstreamene, maar direct Win7 installeren is het slimste. En dat kan gewoon met je upgrade dvd.

[ Voor 44% gewijzigd door bas-r op 31-12-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwegertje schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:06:
[...]

Ik snap niet waarom dit wel zou werken? Hij ziet de cd wel gewoon.
Door gelijk van usb te booten sla je de problemen evt over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:46:
[...]

Door gelijk van usb te booten sla je de problemen evt over.
Natuurlijk niet... Hij heeft nog steeds SATA drivers voor XP nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ligt daar het conflict juist.
Door niet te booten vanaf harddisk ,zou het juist moeten lukken.

Maar goed,voor mij is dit ook maar gissen op afstand.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:55:
Misschien ligt daar het conflict juist.
Door niet te booten vanaf harddisk ,zou het juist moeten lukken.

Maar goed,voor mij is dit ook maar gissen op afstand.
Hij kan wel gewoon Ubuntu installeren, dus lijkt mij dat de DVDrom het gewoon doet. En dan nog: DVDrom problemen hebben zo goed als nooit met die foutmelding te maken.

Zoals al eerder vermeldt hier in dit topic: dit heeft vast te maken met het ontbreken van SATA drivers in jouw XP versie. Deze zul je zelf moeten toevoegen. Dat kan door op F6 te drukken tijdens de installatie, maar dan heb je wel een floppy disk nodig.
Handiger is om de SATA drivers te slipstreamen in jouw XP cd. Dit kan je onder andere doen met het programma nLite. Google of zoek maar eens op GoT hoe je dat precies moet doen.

Een andere optie (zoals ook al vermeld in dit topic) is om jouw harde schijf in de bios op IDE te zetten (ipv van op AHCI of SATA of SATA/RAID/AHCI). Dan zal XP waarschijnlijk wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dan nog.Ts wil xp upgraden naar windows 7.
http://windows.microsoft....m-windows-xp-to-windows-7
Dan kan je het best meteen die windows 7 dvd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:24:
Ja maar dan nog.Ts wil xp upgraden naar windows 7.
http://windows.microsoft....m-windows-xp-to-windows-7
Dan kan je het best meteen die windows 7 dvd gebruiken.
Uiteraard is het altijd beter om een schone installatie te doen. Maar Zwegertje heeft alleen maar een Upgrade DVD. Maar Maar dat is niet waar dit probleem overgaat. En waarom geef je eigenlijk die link van Microsoft?

Maar goed, het probleem van Zwegertje gaat over het niet kunnen installeren van XP. En dat heeft niks te maken met booten vanaf een USB stick. En Zwegertje doet er best aan om eerst de SATA drivers manier te gebruiken (of in de BIOS de harde schijf op IDE zetten) voordat er verder wordt gekeken naar hardware failures.

Wat Zwegertje trouwens wel kan doen (als Zwegertje eigenlijk alleen Windows 7 wil installeren en hij dus wel een legale XP cd heeft), is gewoon de Windows 7 upgrade DVD gebruiken en kiezen voor een schone ("aangepaste") installatie. Bij het invoeren van de key, zal Windows 7 zeggen dat deze key niet mogelijk is voor een schone installatie (aangezien deze voor Upgrade bedoeld is...). Maar er staat nu wel een bijna complete versie van Windows 7 erop. Dan nu de PC uitzetten en opnieuw opstarten met de Windows 7 Upgrade DVD erin. Laten booten vanaf de DVD en nu dus weer opnieuw Win7 erop zetten. Bij het keuze scherm weer op Aangepaste Installatie klikken en dan bij het volgende scherm de partitie waar die vorige Windows 7 op werd geinstalleerd formatteren. En daarna op volgende drukken. Nu installeert Windows dus een nieuwe Windows 7 op een partitie waar eerst die andere Windows 7 opstond (maar nu is geformatteerd...). De Windows 7 DVD zal dit zien als een upgrade en kan je dus nu wel die Windows 7 Upgrade key gebruiken.

[ Voor 60% gewijzigd door silmaril8 op 31-12-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:29:
[...]

En waarom geef je eigenlijk die link van Microsoft?
Die link is naar microsoft ,om de procedure uit te leggen die hij moet volgen.
Maar ik dacht dat je van xp niet direct kan upgraden,naar windows 7.
In de link staad beschreven hoe het moet,als je al een instal (xp)hebt.

Het eind doel van T.s is een windows 7 (64) upgrade/ instal.
Dan kan je dat toch beter meteen doen,dan eerst een xp instal te maken ,waar je toch niks mee doet.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:37:
[...]

Die link is naar microsoft ,om de procedure uit te leggen die hij moet volgen.
Maar ik dacht dat je van xp niet direct kan upgraden,naar windows 7.
In de link staad beschreven hoe het moet,als je al een instal hebt.

Het eind doel van T.s is een windows 7 (64) upgrade/ instal.
Dan kan je dat toch beter meteen doen,dan eerst een xp instal te maken ,waar je toch niks mee doet.
;)
Je hebt toch gelezen in de TS dat hij een Upgrade DVD heeft? Dan kan je niet zo maar Windows 7 installeren. Dan moet er eerst een Windows versie op jouw PC staan voordat je Windows 7 Upgrade (dus ook een schone installatie)kan installeren. Zie het stukje wat ik hier boven geschreven heb. En dan installeer je dus Windows 7 Upgrade op een wat omslachtige manier (anders kan namelijk niet met een Upgrade DVD). Probleem is dus dat ik niet weet of dit wel "legaal" is volgens Microsoft en of TS wel een legale XP versie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Here's what you do. Insert the Windows 7 Upgrade DVD in your PC's optical disc, reboot the computer, boot off the DVD, and then follow the steps to install Windows 7. If you are installing onto a computer that already has another version of Windows, be sure to back everything up first.

After Windows 7 is set up, and you've booted into the desktop, run Windows Update, download any pending updates, reboot as needed, and repeat until there are no more updates. Then, type activate in Start Menu Search to bring up the Activate Windows utility. Type in your product key and attempt to activate Windows.

If it works, you're all set. You're done. Congratulations.

http://www.winsupersite.c...7-with-upgrade-media.aspx

disclaimer

The methods described above will work for just about anyone and at least two of these methods are supported by Microsoft, if you're a valid, licensed owner of a previous Windows version. (Which is, of course, the assumption.) And remember that you can also take advantage of Microsoft's free support line if you need or want to activate otherwise. However you do it, these tips, tricks, and workarounds should get you up and running in Windows 7 legally, safely, and easily. My only regret is that it took so long to get this information out to you. Hopefully, with the next Windows version, the Upgrade process will be more well known before the product launches.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:53:
Here's what you do. Insert the Windows 7 Upgrade DVD in your PC's optical disc, reboot the computer, boot off the DVD, and then follow the steps to install Windows 7. If you are installing onto a computer that already has another version of Windows, be sure to back everything up first.

After Windows 7 is set up, and you've booted into the desktop, run Windows Update, download any pending updates, reboot as needed, and repeat until there are no more updates. Then, type activate in Start Menu Search to bring up the Activate Windows utility. Type in your product key and attempt to activate Windows.

If it works, you're all set. You're done. Congratulations.

http://www.winsupersite.c...7-with-upgrade-media.aspx

disclaimer

The methods described above will work for just about anyone and at least two of these methods are supported by Microsoft, if you're a valid, licensed owner of a previous Windows version. (Which is, of course, the assumption.) And remember that you can also take advantage of Microsoft's free support line if you need or want to activate otherwise. However you do it, these tips, tricks, and workarounds should get you up and running in Windows 7 legally, safely, and easily. My only regret is that it took so long to get this information out to you. Hopefully, with the next Windows version, the Upgrade process will be more well known before the product launches.
Waarom zet je nou weer dit stukje tekst hier neer? Nogmaals: voor een Windows 7 Upgrade DVD te kunnen installeren EN gebruik te kunnen maken van de Upgrade Key, moet er eerst een Windows versie op de harde schijf staan. Dat heb ik in mijn bovenstaande berichten geschreven. Jij kopieert nu een stuk tekst waar hij niks aan heeft, want hij moet eerst een Windows versie op de harde schijf hebben staan. Je moet niet zo maar hier in dit topic wat neer pennenen (zoals over booten vanaf je USB stick of die link naar een of andere microsoft pagina geven waar hij niks aan heeft) als het helemaal niet relevant is.

Oh en FYI: een aantal methodes op die laatste site werken niet. Ik heb zelf namelijk ook een Upgrade Windows 7 DVD en ik heb ze allemaal geprobeerd. De methode die ik hier boven beschrijf is het makkelijkst, vooral voor mensen die niet teveel verstand er van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote;

Je moet niet zo maar hier in dit topic wat neer pennenen (zoals over booten vanaf je USB stick of die link naar een of andere microsoft pagina geven waar hij niks aan heeft) als het helemaal niet relevant is.

Daarmee impliceer jij wat relevant is of niet.
Dat doe ik nog altijd zelf.

edit ;
Beter gezegd ,dat doet t.net.

Mijn antwoorden zijn ,itt wat jij nu op onvriendelijke toon beweerd,weldegelijk als
hulpvaardig bedoeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vroeger kon je gewoon upgraden zónder eerst een installatie van Windows geïnstalleerd te moeten hebben staan op de PC. Je installeerde toen althans gewoon de versie (bijvoorbeeld Windows 98 upgrade) en na die installatie, moest je even verifiëren door bijvoorbeeld een Windows 95 CD in de drive te doen.

Waarom zou dat anno 2010 niet (meer) kunnen en toen wel? Zou vooral goed zijn voor de klantservice zeker? ;) Qwerty geeft hetzelfde aan, maar schijnbaar is dat een andere methode daarvoor. Dus zo 'onrelevant' is het helemaal niet wat jij impliceert silmaril8, jij focussed jezelf op de stopcode en het werkend krijgen van Windows XP, terwijl er uiteindelijk Windows 7 tóch op komt te staan. Waarom niet een andere weg naar Rome gebruiken dan die jij bedoeld?

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 31-12-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Bedankt voor alle reacties en hulp.

- Uiteraard had ik al op de website van microsoft gekeken naar de oplossing maar die was nogal technisch en bovendien niet erg eenduidig en met erg veel tekst als "wanneer dit niet helpt kunt u het volgende proberen" niet zo eenvoudig uit te voeren. Ik ben maar een leek op computergebied.
- De 7-upgrade is over XP te installeren volgens de website (slim.nl)
- Ik heb inmiddels de grafische kaart tijdelijk vervangen door een andere uit mijn oude pc ... maakte niet uit....
-In de setup kan ik voor de boot helaas alleen kiezen uit HD en DVD, dus booten van usb is niet mogelijk.

Uiteindelijk heb Ik zojuist toch maar een volledige versie van Windows 7 besteld. Hopelijk treedt het genoemde probleem dan niet meer op.

Nogmaals bedankt voor der hulp en alvast een goed 2011.
De vader van Sjors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:36:
quote;

Je moet niet zo maar hier in dit topic wat neer pennenen (zoals over booten vanaf je USB stick of die link naar een of andere microsoft pagina geven waar hij niks aan heeft) als het helemaal niet relevant is.

Daarmee impliceer jij wat relevant is of niet.
Dat doe ik nog altijd zelf.

edit ;
Beter gezegd ,dat doet t.net.

Mijn antwoorden zijn ,itt wat jij nu op onvriendelijke toon beweerd,weldegelijk als
hulpvaardigd bedoeld.
Nogmaals:
- Booten vanaf USB stick verhelpt het probleem niet. Die foutmelding heeft daar namelijk niks mee te maken. Die foutmelding bij een installatie van XP heeft wel vrijwel altijd te maken met SATA drivers die ontbreken.
- Jij gaf een link naar een Microsoft website waar een migratie van XP naar Win7 (via een Upgrade DVD) werd uitgelegd. Het probleem is dat hij geeneens XP kan installeren. Wat heeft hij dan aan deze link? Niks...
- Jij kopieert een heel stuk tekst van iemand die Windows 7 heeft geinstalleerd, maar zoals al eerder is gezegd (en zoals die persoon zelf ook zegt op zijn website): er moet eerst een Windows versie zijn geinstalleerd voordat de Upgrade key kan worden gebruikt. En dat probeert TS nu dus door eerst XP te installeren. Hij kan ook de Windows7 upgrade DVD gebruiken door deze 2x te installeren, maar gaat dus alleen maar op de manier die ik een paar posts hierboven beschreef. In ieder geval, aan dat stuk tekst wat jij kopieerde en hier neerdumpte, had hij helemaal niks...

Er is niks mis met iemand helpen, en ik neem aan dat dat ook gewoon jouw bedoeling was, maar dan moet je dus niet (steeds) met oplossingen komen die niet relevant zijn en dan wel gewoon doen alsof dat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt mij niet uit wat hij zegt,maar beweren dat ik niet moet posten omdat het volgens jouw "niet relevant" zou zijn?

Dat gaat mij echt te ver ,en is echt niet aardig.
Volgens is daar een definitie voor ; .dictator

Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen terug T.s & vaders ,moge een nieuwe
windows 7 u uit de problemen helpen.
En zo niet open je weer een topic

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Zwegertje schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:47:
Bedankt voor alle reacties en hulp.

- Uiteraard had ik al op de website van microsoft gekeken naar de oplossing maar die was nogal technisch en bovendien niet erg eenduidig en met erg veel tekst als "wanneer dit niet helpt kunt u het volgende proberen" niet zo eenvoudig uit te voeren. Ik ben maar een leek op computergebied.
- De 7-upgrade is over XP te installeren volgens de website (slim.nl)
- Ik heb inmiddels de grafische kaart tijdelijk vervangen door een andere uit mijn oude pc ... maakte niet uit....
-In de setup kan ik voor de boot helaas alleen kiezen uit HD en DVD, dus booten van usb is niet mogelijk.

Uiteindelijk heb Ik zojuist toch maar een volledige versie van Windows 7 besteld. Hopelijk treedt het genoemde probleem dan niet meer op.

Nogmaals bedankt voor der hulp en alvast een goed 2011.
De vader van Sjors :)
Probeer eens op de manier zoals ik het beschreven heb:

Wat Zwegertje trouwens wel kan doen (als Zwegertje eigenlijk alleen Windows 7 wil installeren en hij dus wel een legale XP cd heeft), is gewoon de Windows 7 upgrade DVD gebruiken en kiezen voor een schone ("aangepaste") installatie. Bij het invoeren van de key, zal Windows 7 zeggen dat deze key niet mogelijk is voor een schone installatie (aangezien deze voor Upgrade bedoeld is...). Maar er staat nu wel een bijna complete versie van Windows 7 erop. Dan nu de PC uitzetten en opnieuw opstarten met de Windows 7 Upgrade DVD erin. Laten booten vanaf de DVD en nu dus weer opnieuw Win7 erop zetten. Bij het keuze scherm weer op Aangepaste Installatie klikken en dan bij het volgende scherm de partitie waar die vorige Windows 7 op werd geinstalleerd formatteren. En daarna op volgende drukken. Nu installeert Windows dus een nieuwe Windows 7 op een partitie waar eerst die andere Windows 7 opstond (maar nu is geformatteerd...). De Windows 7 DVD zal dit zien als een upgrade en kan je dus nu wel die Windows 7 Upgrade key gebruiken.

Dan heb je dus helemaal geen nieuwe (volledige) Windows 7 DVD nodig en kan je met de Windows 7 Upgrade DVD gewoon een hele schone installatie van Windows 7 doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:49:
Maakt mij niet uit wat hij zegt,maar beweren dat ik niet moet posten omdat het volgens jouw "niet relevant" zou zijn?

Dat gaat mij echt te ver ,en is echt niet aardig.
Volgens is daar een definitie voor ; .dictator
Gast... get a life...

[ Voor 8% gewijzigd door silmaril8 op 31-12-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
silmaril8 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:19:
[...]

Waarom zet je nou weer dit stukje tekst hier neer? Nogmaals: voor een Windows 7 Upgrade DVD te kunnen installeren EN gebruik te kunnen maken van de Upgrade Key, moet er eerst een Windows versie op de harde schijf staan. Dat heb ik in mijn bovenstaande berichten geschreven. Jij kopieert nu een stuk tekst waar hij niks aan heeft, want hij moet eerst een Windows versie op de harde schijf hebben staan. Je moet niet zo maar hier in dit topic wat neer pennenen (zoals over booten vanaf je USB stick of die link naar een of andere microsoft pagina geven waar hij niks aan heeft) als het helemaal niet relevant is.

Oh en FYI: een aantal methodes op die laatste site werken niet. Ik heb zelf namelijk ook een Upgrade Windows 7 DVD en ik heb ze allemaal geprobeerd. De methode die ik hier boven beschrijf is het makkelijkst, vooral voor mensen die niet teveel verstand er van hebben.
Onzin. Lees jezelf s.v.p. eerst even in in de materie voordat je dingen gaat verkondigen die niet waar zijn. De Windows 7 Upgrade versie is prima te installeren zonder dat je al een andere versie van Windows geïnstalleerd hebt. Echt upgraden werkt pas vanaf Vista; XP is slechts een nieuwe installatie ernaast met wat tooltjes om gegevens over te zetten.
De software die op het schijfje staat is identiek aan de OEM en Retail variant. Officieel heb je alleen een licentie nodig waarmee je kunt aantonen dat je ooit XP of later hebt gekocht, mocht Microsoft ooit bij je langskomen. De activatie van een upgrade-licentie verloopt een beetje anders dan een normale. Het enige verschil is dat je je installatie handmatig activeert. Voor meer informatie, zie de volgende website: Windows Seven Forums.

Voor de TS: het is dus niet nodig om Windows XP eerst erop te zetten. Mocht je dit wel willen doen, dan heb je, vermoed ik, een SP3 cd nodig, eventueel met SATA-drivers voor je moederbord. Echter zou ik je willen aanraden om geen XP meer te gebruiken op zo'n nieuw systeem. Als je eenmaal gewend bent aan Windows 7, merk je pas hoe verouderd XP (komt uit 2001!) inmiddels is.

Overzicht upgradepaden: plaatje.

[ Voor 3% gewijzigd door AntonH op 31-12-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kijk naar de site van je moederbord,dan lijkt mij dat toch wel moeten kunnen,vanaf usb booten.
http://www.asrock.com/mb/...treme3&cat=Specifications
Misschien de bios eerst flashen.
Vette mama plank trouwens.
■Phenom II X6 Six-Core CPU Ready
■Supports UCC feature (Unlock CPU Core)

maar goed,kijken of het met een andere dvd wel lukt,maar zoals aangegeven
zou het nu ook moeten lukken.
Zij het met een omweg en wat moeite & inspanning.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gast, doe nou niet of jij alles zo goed weet, want jij was in eerste instantie ook erg gefocussed op de stopcode. En met de juiste zoektermen, kom je een heel eind!

Zie bijvoorbeeld dit topic op sevenforums.com, in een handomdraai gevonden als je maar gaat [google=clean install Windows 7 upgrade] bijvoorbeeld. ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:09:
Als ik kijk naar de site van je moederbord,dan lijkt mij dat toch wel moeten kunnen,vanaf usb booten.
http://www.asrock.com/mb/...treme3&cat=Specifications
Misschien de bios eerst flashen.
Vette mama plank trouwens.
■Phenom II X6 Six-Core CPU Ready
■Supports UCC feature (Unlock CPU Core)

maar goed,kijken of het met een andere dvd wel lukt,maar zoals aangegeven
zou het nu ook moeten lukken.
Zij het met een omweg en wat moeite & inspanning.
Zoals al vaker gezegd in het topic: booten vanaf USB is niet per se nodig. Ook dan zou de TS de foutmelding alsnog krijgen, dus daar schiet hij niets mee op, tenzij de DVD van Windows 7 niet goed is. Dan is er zelfs een tooltje beschikbaar van Microsoft om een bootable USB stick te maken met de install van Windows 7 daar op, Google is al jaren onze grote vriend daarvoor.

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 31-12-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
AntonH schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:02:
[...]

Onzin. Lees jezelf s.v.p. eerst even in in de materie voordat je dingen gaat verkondigen die niet waar zijn. De Windows 7 Upgrade versie is prima te installeren zonder dat je al een andere versie van Windows geïnstalleerd hebt. Echt upgraden werkt pas vanaf Vista; XP is slechts een nieuwe installatie ernaast met wat tooltjes om gegevens over te zetten.
De software die op het schijfje staat is identiek aan de OEM en Retail variant. Officieel heb je alleen een licentie nodig waarmee je kunt aantonen dat je ooit XP of later hebt gekocht, mocht Microsoft ooit bij je langskomen. De activatie van een upgrade-licentie verloopt een beetje anders dan een normale. Het enige verschil is dat je je installatie handmatig activeert. Voor meer informatie, zie de volgende website: Windows Seven Forums.
Goh, dat heb ik uiteraard ook zo gedaan (dat betekent dat je geen key moet invullen tijdens de installatie van een schone Windows 7 install). Maar als je dan uiteindelijk in Windows zit, en je wilt de Upgrade key gebruiken om te activeren, is er een kans dat hij deze key nog steeds niet pakt (staat overal ook vermeld, zelfs bij die link van jou). De enige manier om dan toch die Upgrade key te gebruiken in deze clean install is om het register aan te passen of om Microsoft te bellen (en dan hopen dat je de goede opties drukt en dan geen medewerker te spreken krijgt). Door 2x Windows te installeren (kwestie van maximaal 10 minuten extra) hoef je dus beiden niet te doen en dat lijkt me wat veiliger voor iemand die niet zo veel tweakers kennis heeft of die nog nooit met het telefonische activatie systeem van MS heeft gewerkt.
Omdat het hier trouwens om een Upgrade versie gaat en ik zie dat TS een scholier is, neem ik ook aan dat het om een Surfspot/Slim Upgrade DVD van Windows 7 is (en blijkt ook uit zijn laatste response). Dezelfde als degene die ik gebruik en waar dus een activatie eenmaal in Windows (met de Upgrade key) bij mij in ieder geval niet werkte. En dan kan het bij hem dus ook wel zo zijn. Maar goed, hij kan het wel proberen en dan gewoon opnieuw Windows erop zetten als dat dan uiteindelijk niet lukt. Dus vooruit, dat kan dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Windows 7 bood de uitkomst. Werkt perfect nu. Heel erg bedankt voor de hulp! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Zwegertje op 05-01-2011 13:43 ]

Pagina: 1