• soelle
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Hallo iedereen,

Ik heb de forum al eens bekeken maar vind niet meteen een antwoord op mijn vraag, hopelijk kan er iemand mij verder helpen.

Ik ben op zoek naar een multifunctionele laserprinter waar scannen naar doorzoekbaar pdf met ADF (ik vermoed dat OCR optie moet aanwezig zijn voor het doorzoekbaar te kunnen hebben?) en standaard kopiëren van documenten met ADF echt wel snel moet gaan. Zwart-wit is voldoende, liefst met fax, netwerkprinter en documenten e-mailen zijn een leuke toevoeging maar het mag gerust zonder. Ik zie dat fabrikanten niet echt de moeite nemen om de info van de snelheid van het scannen beschikbaar te stellen. Ik heb nu een scanner van hp maar die is echt enorm traag (HP scanjet G2410)

Ik heb deze 2 modellen op het oog en hoop eigenlijk dat iemand met ervaring mij kan vertellen welke van de 2 beter is of eventueel een andere model kan aanwijzen (argumenten zijn zeer geapprecieerd)

Links naar offciële site product:

Dell 2335dn

Xerox 3220

Links naar pricewatch:

Dell 2335dn

Xerox 3220

Om mijn keuze te verduidelijken, ik heb absoluut geen kennis van laserprinters of scanners en mijn keuzes zijn puur gevoelmatig. Xerox omdat dit mij een kwaliteitsmerk lijkt waar ik denk dat ik niet echt veel verkeerd me kan doen. Dell voor de 1 jaar Next Business day on site garantie.

Ten slotte zou ik graag onder de 400eur blijven incl. BTW maar ik kan wel meer vrijmaken indien nodig (max tot 500eur incl. BTW)

Alvast bedankt voor de reacties,

Mvg

Anoniem: 62011

Die Xerox zijn gewoon van Samsung.

• soelle
Zou dit dan ook een alternatief kunnen zijn?

Samsung SCX-4623FN

Ik zie hier wel geen mogelijkheid tot omvormen naar PDF

Link officiële site

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 19:49

EoG

BOFH

En die Dell printers zijn eigenlijk van Lexmark.

Misschien dat daar ook nog een mooi alternatief vandaan kan komen.

• soelle
wilde de topic even bumpen naar boven, iemand nog iets toe te voegen?

• soelle
bump omhoog, niemand enige ervaring?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:17
Mijn ervaring is: voor een dergelijk budget zal je geen 'kwalitatieve' laser-multifunctional vinden die aan al je eisen voldoet. Je vind er zat in die prijscategorie, waarbij gewoon simpel printen in wat grotere hoeveelheden niet zo'n probleem zal zijn, maar de ADF e.d. zijn dan vaak van twijfelachtige kwaliteit. OCR is overigens een stukje software, dat heeft weinig met de printer zelf van doen, behalve de kwaliteit van de scanner dan :) En de toevoeging van dergelijke (goede) software brengt ook vaak hogere kosten met zich mee, dat zit er meestal niet gratis bij... snelheden worden overigens meestal wel vermeld? Een van de belangrijkste aanprijs argumenten voor een dergelijk product normaal gesproken... als het er niet bij staat, dan zal het wel niet zo best zijn :+

De Dell 2335dn doet ongeveer 20 scans per minuut...

De Xerox 3220 doet ongeveer 24 scans per minuut...

Het allereerste wat je zal moeten uitzoeken is hoeveel je ongeveer verwacht te printen/scannen/etc de komende 3 tot 5 jaar. Printers bestaan er in diverse klassen, je zal waarschijnlijk wel een multifunctional kunnen vinden die het allemaal kan voor €400/500 euro, maar als jij daar duizenden pagina's per jaar mee gaat scannen en printen dan zal het apparaat na 1,5 tot 2 jaar volledig uit elkaar rammelen, dan zit je met een printer die er misschien nog wel een paar printjes uit wil gooien maar verder volledig weigert. Neem bijvoorbeeld de Dell 2335dn die jij linked, daarvan wordt door Dell op hun site opgegeven dat de printer geschikt is voor 60.000 prints per maand...(en in de brochure bijna de helft minder, het zijn overigens zeer twijfelachtige cijfers :)) dat gaat het ding absoluut niet lang volhouden, iig niet zonder geregeld onderhoud e.d., en dat kost weer extra geld bij Dell.

[Voor 39% gewijzigd door MicGlou op 04-01-2011 19:24]

• soelle
MicGlou dank voor uw uitgebreid antwoord. Scannen zou ongeveer gemiddeld een 15 pagina's per dag ( 400 per maand) zijn. Ik doe namelijk veel digitaal, printen doe ik eigenlijk niet zoveel ongeveer 150 à 200 pagina's per maand.

Tof dat je die scan cijfers hebt gevonden, 20 scans per minuut is eigenlijk wel voldoende voor mij.

Dus als ik eigenlijk uw redenering moet volgen zou die samsung printer eigenlijk meer als voeldoende zijn? die zit rond 200€ en als die duurdere toch geen meerwaarde bieden is het dan ook nutteloos naar mijn mening.

Ik denk dat ik die Samsung ga nemen. Er is sowieso weinig respons op deze topic en op andere plaatsen kunnen ze mij ook niet echt verder helpen. In de winkels krijg ik niks anders dan verkooppraat en raden ze mij dingen aan met argumenten die op niks trekken. Dus het word de Samsung en indien die niet goed werkt geef ik die cadeau ofzo en ga ik verder opzoek.

Nogmaals dank,

Mvg

• MicGlou
soelle schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 02:32:
MicGlou dank voor uw uitgebreid antwoord. Scannen zou ongeveer gemiddeld een 15 pagina's per dag ( 400 per maand) zijn. Ik doe namelijk veel digitaal, printen doe ik eigenlijk niet zoveel ongeveer 150 à 200 pagina's per maand.
Als dat de aantallen zijn, dan maakt het idd niet zoveel uit wat je koopt, dan zou ik alleen nog even rondsnuffelen en wat gebruikerservaringen e.d. opzoeken. Qua software zou ik niet teveel vertrouwen op wat er bij een printer in de prijsklasse geleverd wordt. Maar als je een enigszins voordelige printer hebt weten te vinden en je houdt wat geld over, dan is het misschien wel verstandig om VueScan aan te schaffen, daar produceer je veel betere scans mee. Qua OCR-software is moeilijker te zeggen... daar ben ik niet zo heel erg bekend mee, wat ik wel weet is dat maar weinig pakketten echt goed werken... Abbyy Finereader is een goed pakket, maar probeer het eerst eens met wat er eventueel bij de printer wordt geleverd en anders zijn er ook nog wel een aantal redelijk goed werkende freeware/opensource alternatieven. Ook de zogenaamde PDF-printers zijn zat als freeware/opensource te vinden... meestal heel simpele progsels die zich als een printer gedragen.

[Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 05-01-2011 16:58]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Een niet geheel onbelangrijke vraag lijkt me of je ook dubbelzijdig via de ADF wilt kunnen scannen.

• MicGlou
Rukapul schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:03:
Een niet geheel onbelangrijke vraag lijkt me of je ook dubbelzijdig via de ADF wilt kunnen scannen.
:) Idd, daar had ik nog niet bij stil gestaan....alhoewel een printer die het niet mechanisch kan normaal gesproken zelf goed bijhoudt welke wat de pagina volgorde is, dan komt het allemaal goed als je de stapel er daarna nog een keer ondersteboven doorheen haalt. Plus dat het een optie is die meestal ook weer een hoop extra centen met zich meebrengt... Maar idd, bij mij zal die optie ook bijna bovenaan het lijstje staan.

Ik heb overigens aardig wat moeite met het vinden van een printer met redelijke ADF met duplex in die prijsklasse, zodra het apparaat die optie heeft zit je al bijna tegen de €1000,- aan. Toevallig hebben alle 3 door de TS genoemde printers een duplex in de ADF, dat dan weer wel! Maar gek genoeg kan die Samsung NIET dubbelzijdig afdrukken, dat moet dan weer handmatig... dat lijkt mij dus de slechtste optie van de drie.

[Voor 76% gewijzigd door MicGlou op 05-01-2011 17:06]

• soelle
MicGlou welke zou je dan aanraden binnen mijn budget?

Ik was eigenlijk aan het denken om dus die Samsung te nemen en eventueel eens naar die Softwarepakketten te kijken. Dubbelzijdig scannen is eigenlijk wel een leuke functie, normaal doe ik dat manueel dus het zou wel tof zijn moest die functie beschikbaar zijn.

Nogmaals dank voor de reacties.

[Voor 115% gewijzigd door soelle op 05-01-2011 21:07]

• soelle
Om even terug te komen op deze topic:

Ik heb uiteindelijk de Samsung SCX-4623FN gekocht, ben er zeer tevreden over alleen wanner je documenten converteert naar pdf's zijn deze echt wel super groot qua bestandsformaat.

Qualiteit van scannen en printen is echt wel top en het opzetten en installeren is echt wel easy.

Nogmaals dank aan de mensen die mij geholpen hebben bij deze beslissing.

mvg

• MicGlou
soelle schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 01:45:
Om even terug te komen op deze topic:

Ik heb uiteindelijk de Samsung SCX-4623FN gekocht, ben er zeer tevreden over alleen wanner je documenten converteert naar pdf's zijn deze echt wel super groot qua bestandsformaat.

Qualiteit van scannen en printen is echt wel top en het opzetten en installeren is echt wel easy.

Nogmaals dank aan de mensen die mij geholpen hebben bij deze beslissing.

mvg
Als de pdf's heel erg groot worden, dan zou je de instellingen daarvan moeten wijzigen. Kan aan diverse dingen liggen, normaal gesproken ligt het aan het standaard ingestelde dpi. De standaard instellingen op dergelijke apparaten staat meestal vrij hoog ingesteld en regelmatig zelfs op maximaal. Ik zie dat er van die scanner wordt gezegd dat deze op 4800dpi kan scannen. Dat is gewoon zwaar overdreven hoog, 200 of 300dpi is zat voor een pdf.

Mocht je het niet kunnen wijzigen in de printer(driver) zelf, dan is het aan te raden een van de vele gratis pdf-printer-drivers te installeren. Dan het door de scanner aangemaakte pdf bestand 'printen' via die pdf-printer-driver, via de eigenschappen van die 'driver' moet je wel vrij eenvoudig dpi kunnen instellen e.d.

Oww ja, ook belangrijk... zeker als het om tekst gaat; stel de scanner op zwart-wit in. Als je dat niet doet dan maken de meeste scanners er toch gewoon een kleurenscan van of een grijswaardenscan, die bestanden zijn altijd vele malen groter (kan tot een factor 10 schelen!)

Ik zie dat je voorlaatste reply nog aan mij gericht was... sorry dat heb ik gemist. Die Samsung printers zijn idd wel leuke dingen voor de prijs, daar heb je denk ik geen verkeerde aan.

Anoniem: 385017

misschien oop het eerste zicht buiten je budget, maar hou toch ook maar rekening met de prijs van toner en evt fuser en drum. Kijk eens naar de Kyocera modellen, en let vooral op de prijs per afdruk. Zelf heb ik op kantoor een multi taskalfa 250 en een taskalfa 300 staan, en een fs5025 als gewone kleurenprinter.
Met een onderhoudscontract erbij ken je de kosten op voorhand, inclusief toner en alle nodige onderhoud.
Neem best contact op met een verdeler, want de officiele prijzen zijn meestal een pak duurder dan de dealerprijzen...

edit: alternatief kan ook zijn eens te kijken op vb vraag en aanbod, of veilingsites zoals troostwijk en op een failissement een "grote" mft te kopen die alle gezochte functies heeft, voor een fractie van de prijs van een nieuwe.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 385017 op 16-03-2011 21:32]

• MicGlou
@Strijkertje... lees eens 3 (of 4, tis maar hoe je het bekijkt) replies terug ;)

[Voor 28% gewijzigd door MicGlou op 16-03-2011 21:49]

Anoniem: 385017

Ok... had ik even over gelezen... :-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee