• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:46

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik heb via MP een tweedehands moederbord gekocht. Ik heb hem nu binnen en er zit een ongelijkheid in de socket:

Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l20/almightyarjen/mobo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l20/almightyarjen/mobo2.jpg

Wellicht wat moeilijk te zien op de foto's maar wat denken jullie? Zal dit problemen geven? Ik wil namelijk niet mijn processor mollen...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:12
Wat denk je zelf? Natuurlijk kan dat niet goed gaan, het hoort immers niet zo.

Ik zou eerst maar eens kijken of je hem wat recht kunt buigen ofzo, en dan pas je processor erin prakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Wat voor socket/MB is het? Ondanks je mooie macro-foto's kan ik niet echt zien wat er mis is behalve dat het duidelijk afwijkt van de rest.
Zat er een CPU op toen je het MB kocht? Was het een werkend systeem?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Het is een LGA775 socket. Ik heb heb zonder processor gekocht. betere foto's kan ik niet maken en ik moet zeggen: met het blote oog is het ook niet beter te zien dus rechtbuigen gaat nog problematisch worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat kan de plaatselijke juwelier meestal oplossen tog? Heb ik wel eens vaker gelezen iig.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56
Als ik de pinout van een LGA775 opzoek (bladzijdes 41 en verder van dit document) en vergelijk met jouw foto, dan denk ik (en tel het vooral even na!) dat het probleempinnentje F15 is, wat als functieomschrijving D30 is.

D30 is onderdeel van de DDR geheugeninterface en daar gaat dus de data van/naar geheugen overheen. Deze pin kan je *NIET* missen. Ongeveer de helft van de pinnen is voeding of aarde en dan kan je er wel eentje missen, maar als pin F15 ontbreekt of geen contact maakt mis je essentieele functionaliteit.

Ik verwacht niet dat je daarmee je processor kan mollen - maar ben er vrijwel zeker van dat je er ook geen werkend systeem mee kan maken. Sorry!

(maar zoals gezegd, tel vooral even na of het inderdaad pin F15 is. Je foto lijkt een stukje te zijn vanaf de pin-1 hoek van de socket, die over het algemeen ook een markering heeft op het moederbord/socket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Thanks vanaalten, ik zal het thuis even natellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 22:37

Dark

who tweaked the light?

Op foto 1 zie ik in de linker bovenhoek ook iets wat er niet helemaal fris uitziet, lijkt pasta in de pennetjes te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolske
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05-2024
met een goed vergrootglas en mini schroevedraaiertjes lukt het vaak wel het pennetje weer in de pas te krijgen, als het tenminste niet te erg is verdraaid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je zou kunnen proberen de pennetjes met idd een vergrootglas en minischroevendraaiertje goed te kunnen buigen maar je loopt het risico dat ze afbreken. Daarbij zoals Dark al opmerkt zit er koelpasta of zoiets in de linkerbovenhoek en dat zou ik ook zeer zeker weg proberen te halen voor zover het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56
Pin A6 kan je eventueel nog wel missen, als je die niet goed schoon krijgt (aarde-aansluiting, heb je d'r al meer dan genoeg van), maar die er naast is ook voor de DDR3 communicatie en wil je ook goed schoon & werkend hebben.
Pagina: 1