• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Ik kom zojuist terug van de Hi winkel, om mijn abonnement te verlengen.
echter deze meneer wist me te melden dat de tarieven van mobiel internet per 3 januari gewijzigd worden.

Eindeloos online gaat in plaats van 9,95 nu 17,95 per maand kosten.

Echter ik heb nog meteen besloten om te verlengen, want ik wilde nog het een en ander nakijken.
Maar ik kan over deze verhoging helemaal niets vinden.

Hebben jullie hier iets van meegekregen?

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Er worden drie verschillende tarieven ingevoerd. 7,50, 12,50 en 15 euro per maand. De eerste helft geeft Hi de helft korting. Verschil zit 'm in de snelheid.

Dit staat op de interne dealersite van KPN. Ik weet nog niet hoe het met datalimieten zit.

• Pittie
Skann schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:19:
Er worden drie verschillende tarieven ingevoerd. 7,50, 12,50 en 15 euro per maand. De eerste helft geeft Hi de helft korting. Verschil zit 'm in de snelheid.

Dit staat op de interne dealersite van KPN. Ik weet nog niet hoe het met datalimieten zit.
Maar over de 17,95 variant weet je dus ook nog niets?
Korting was in dit geval het eerste jaar 9,95 (ipv 17,95) en het tweede jaar dus 17,95.

• Skann
Voor BlackBerry wel. De rest niet.

• Pittie
Skann schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:32:
Voor BlackBerry wel. De rest niet.
De verlenging ging uit van een HTC desire HD, beetje vreemd als hij dan opeens met een blackberry abonnement komt aanzetten...

Verwijderd

Is het niet gewoon een truuk om nog snel z'n maandelijkse bonus wat op te hogen? Door jou te vertellen dat over een paar dagen de prijs 2x zo hoog is, jij dat gelooft, en jij denkt "hmm, als ik het nu niet doe is het straks 2x zo duur", en hij jou dus nog snel een abbo'tje kan verkopen...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 22:39 ]

• Skann
Hij probeert een order binnen te tikken, logisch. :p Moet zeggen dat ik van de Hi winkel wel vaker dit soort verhalen cq. kleine klachtjes.

• Pittie
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:38:
Is het niet gewoon een truuk om nog snel z'n maandelijkse bonus wat op te hogen? Door jou te vertellen dat over een paar dagen de prijs 2x zo hoog is, jij dacht gelooft, en hij jou dus nog snel een abbo'tje kan verkopen...
Nah hij heeft me inderdaad wel die interne nota laten zien, maar hier heb ik maar even vluchtig naar gekeken.

Voor die truck ben ik dus ook bang inderdaad. Ik zit inmiddels 6 jaar bij hi. Heb op 1 jaar na, elke maand 9,95 betaald voor internet. Mijn zusje heeft een maand of 2 geleden verlengd voor 2jaar 2,50. Maar om dus 17,95 te gaan betalen voor hetzelfde product dat gaat me wat ver.

Tevens zie ik ook dat je beltegoed niet meer wordt meegenomen naar de volgende maand :o !

Ik heb wat gevonden
Vanaf maandag 3 januari zal Hi drie nieuwe databundels voor mobiele telefoons introduceren, dat bevestigt de provider tegenover Mobile Cowboys.
De nieuwe bundels (voor abonnementen) hebben allemaal een datalimiet en hiermee komt er een einde aan de zogenaamde Fair Use Policy (FUP) voor deze bundels.
Een voorlichter legt uit: "Hi wil de kwaliteit en snelheid van het mobiele netwerk voor alle gebruikers garanderen. Iedere gebruiker gebruikt het internet anders en om een goed netwerk te houden, hebben we voor iedere gebruiker een passende bundel."

Datalimieten
Hi begint met een bundel van 200 MB voor € 7,50 per maand met een maximale downloadsnelheid van 1 Mb/s. Dit zal voor menig smartphone-gebruiker vrij krap zijn. Voor deze klanten biedt de provider een grotere bundel van 1 GB met een snelheid van 3,6 Mb/s. Deze bundel zal € 12,50 p/m gaan kosten. Dit is qua grootte en snelheid vergelijkbaar met het mobiel internet van Vodafone.
Voor de echte grootgebruikers is er een bundel van 2 GB beschikbaar met een hoge downloadsnelheid van maximaal 7,2 Mb/s. Daarvoor moeten klanten wel € 17,50 per maand betalen. Hiermee is deze bundel iets duurder dan het huidige Eindeloos Online XtraSnel (€ 14,95 p/m), maar klanten krijgen hiervoor wel een hogere snelheid en 'ruime' datalimiet.

(Bron: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/13581 )

[ Voor 45% gewijzigd door Pittie op 31-12-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De gevonden informatie van hierboven komt uit een artikel van mijn hand (http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/13581). De betreffende informatie is bevestigd door de persafdeling van KPN. Ik zal morgen proberen (i.v.m. vakantietijd) nog eens na te vragen hoe het zit met die prijs van de duurste bundel, want ik lees nu ook bedragen van 15,00 en 17,95 euro (ik had 17,50 doorgekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
Dit worden de nieuwe bundels, gekopieerd vanaf de Dealer site van Hi! (ik werk in een telefoonwinkel):

Je betaalt
Geschikt voor:
Tegoed p/mnd en snelheid

Internet op je Mobiel Start € 7,50 200 MB 1 MB/s
Internet op je Mobiel Extra € 12,50 1 GB 3,6 MB/s
Internet op je Mobiel Extreem € 17,50 2 GB 7,2 MB/s
Internet BlackBerry € 14,95 500 MB 3,6 MB/s
Internet Sim-only €9,95 200 MB 1 MB/s

Sorry voor de slechte leesbaarheid, ben niet zo goed met tabellen en heb het dus zo maar geplakt.

En de acties vanaf 3 januari

Per 3 januari 2011 worden de nieuwe databundels van Hi geïntroduceerd met bijbehorende netwerkactie.

Bij aanschaf van een Hi abonnement, krijgt de klant altijd de helft van de looptijd korting op de Internet op je Mobiel bundel.

Netwerkactie 1 jaar abonnementen

Hi internet Start: 6 maanden van € 7,50 voor € 3,75
Hi internet Extra: 6 maanden van € 12,50 voor € 4,95
Hi internet Extreem: 6 maanden van € 17,50 voor € 9,95
Hi internet BlackBerry: 6 maanden van € 14,95 voor € 7,50

Netwerkactie 2 jaar abonnementen
Hi internet Start: 12 maanden van € 7,50 voor € 3,75
Hi internet Extra: 12 maanden van € 12,50 voor € 4,95
Hi internet Extreem: 12 maanden van € 17,50 voor € 9,95
Hi internet BlackBerry: 12 maanden van € 14,95 voor € 7,50

[ Voor 57% gewijzigd door Kalua op 31-12-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Cadezo schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 01:30:
De gevonden informatie van hierboven komt uit een artikel van mijn hand (http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/13581). De betreffende informatie is bevestigd door de persafdeling van KPN. Ik zal morgen proberen (i.v.m. vakantietijd) nog eens na te vragen hoe het zit met die prijs van de duurste bundel, want ik lees nu ook bedragen van 15,00 en 17,95 euro (ik had 17,50 doorgekregen).
Inderdaad, mijn excuses voor het niet vermelden van de link!

Ik zag trouwens ook dat het inmiddels op de voorpagina van tweakers staat.

nieuws: Hi voert datalimieten in voor databundels telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Echt heel raar dat simonly straks alleen maar keuze heeft uit het goedkoopste data-abbo van 200 mb.

Van mobile cowboys:
Sim-only en BlackBerry
Voor Hi-klanten met een sim-only-abonnement is er enkel een bundel van 200 MB beschikbaar voor € 9,95 per maand. Deze bundel heeft een downloadsnelheid van 1 Mb/s. BlackBerry-gebruikers krijgen voor € 14,95 een snelheid van 3,6 Mb/s inclusief 500 MB.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
madmaus schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:23:
Echt heel raar dat simonly straks alleen maar keuze heeft uit het goedkoopste data-abbo van 200 mb.

Van mobile cowboys:

[...]
Ze willen liever niet dat mensen sim-only gaan bellen, waarom denk je dat deze alleen maar duurder zijn geworden bij Hi het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wat ik me nu eigelijk ook afvraag is:

ik heb 1 jaar abbo met eindeloos online (levenslang bla bla dat zijden ze) word er nu bij mij ook een datalimiet ingevoert of pas als ik verleng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:49:
maar wat ik me nu eigelijk ook afvraag is:

ik heb 1 jaar abbo met eindeloos online (levenslang bla bla dat zijden ze) word er nu bij mij ook een datalimiet ingevoert of pas als ik verleng?
Aan lopende abonnementen wordt niets gewijzigd, tenzij je op hun aanbieding ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:55:
[...]

Aan lopende abonnementen wordt niets gewijzigd, tenzij je op hun aanbieding ingaat.
oke nicee

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer, maar dit was natuurlijk te verwachten.

Wat ik een minpunt vindt is dat SIM only abonnees straks alleen een bundel kunnen afsluiten met een limiet van 200 MB per maand. Ikzelf ben een SIM only abonnee bij KPN, en verbruik maandelijks ongeveer 1 GB. Dit gaat dus een duur geintje worden.

Gelukkig is mijn abonnement pas op 2 december 2010 ingegaan, en loopt nog tot 2 december 2012, dus KPN kan mij tot die tijd niets maken (i.v.m. contractbreuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook bij Telfort gewijzigd, had gister een abo uitgezocht maar nog niet besteld, vandaag is de boel helemaal anders. Ik moet nu kiezen tussen 'Internet Surf & Email' en 'Internet Surf & Email Extra snel'. Omdat nergens op de site staat wat het verschil is heb ik met de helpdesk gebeld, daar vertelde ze me het volgende:

Extra snel is 2 maal zo snel als normaal
Extra snel is 1.5 mbps met een fair use policy gemiddelde van 75 mb per maand
Normaal is 375 kbps met een fair use policy gemiddelde van 40 mb per maand
8)7

Volgens mij snapte ze er zelf ook geen aker van, ik weet in ieder geval dat het duurder is geworden. En die dataverkeer limieten per maand lijkt me echt heel erg weinig?

Dat gezegd hebbende, heb ik volgens jullie aan 375 kbps voldoende om een beetje te surfen e.d.?

Zojuist maar gewoon afgesloten, in de mail die ik ter bevestiging kreeg stond iets anders, namelijk:

Surf&mail (op uw mobiele telefoon) per maand
surf&mail 9,95
surf&mail extra snel 14,95

en

Surf&mail (extra snel) biedt binnen Nederland toegang tot internet met de volgende snelheden:
• surf&mail: maximale snelheid van 768 Kbits (down)/ 384 Kbits (up)
• surf&mail extra snel: maximale snelheid van 1.5 Mbits (down)/ 384 Kbits (up).
• Surf&mail (extra snel) is uitsluitend bedoeld voor mailen, surfen, streamen en chatten op een mobiele telefoon.
• Op surf&mail (extra snel) is een Fair Use Policy van toepassing. Telfort mag maatregelen nemen bij regelmatig niet-normaal, oneigenlijk of excessief gebruik. Het is bijvoorbeeld niet
toegestaan om met Telfort surf&mail (extra snel) gebruik te maken van bellen via internet (VOIP) en andere handelingen waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt. Het is ook
niet toegestaan Telfort surf&mail (extra snel) te gebruiken als internetverbinding voor uw laptop of computer. Kijk voor meer informatie over de Fair Use Policy op www.telfort.nl

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
weet iemand hoe dit met de kpn abbonementen zit, ze zeiden dat je daar binnenkort per seconde gaat betalen (positief dus) maar ook dat de internet abbonementen daar worden gewijzigd. Ik sta op het punt om een sim only abbo te nemen en ben daarom wel benieuwd of er bij kpn nog een abbo komt waarbij je per seconde betaald en dat je nog voor 7,50 "onbeperkt" kan internetten op 1mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
Dat onbeperkt internet gaat je bij KPN niet meer lukken. Met Sim Only ben je veroordeeld tot 200 MB per maand.

Per seconde betalen weet ik niet wanneer dat weer ingevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Op de gewone kpn site kan het nog gewoon (personal sim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Blueone schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:50:
Op de gewone kpn site kan het nog gewoon (personal sim).
Op dit moment geldt dit inderdaad alleen nog maar voor Hi (zoals ik vorige week meldde), bij KPN is de FUP nog steeds van kracht. Het is mijn persoonlijke verwachting het per seconde afrekenen tegelijkertijd gaat invoeren met de datalimieten... Het is nog onbekend wanneer dat exact gaat gebeuren.

Je zult dus waarschijnlijk een keuze moeten maken tussen internet met een FUP of per seconde betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Hmm, ik twijfel nogal of ik op de aanbieding in moet gaan, wanneer bestaande abo's als ik die krijgen. In april gaat het tweede jaar van mijn abonnement in, en dan ga ik 15 euro betalen voor Eindeloos Online Xtra Snel. (ik zat nog voor die levenslang aanbieding). Bij die nieuwe abonnementsvorm betaal ik dus maar 2,50 meer, voor veeel sneller internet!
Aan de andere kant zeg ik dan gedag tegen die FUP, die vaak nogal hakkelde bij mij. Ik heb maandenlang 5gb/m kunnen gebruiken, zonder snelheidsverlaging! Vervolgens werd ik een aantal maanden wel netjes rond de 1,5 gb ingeperkt, maar in december kon ik daar weer ruim overheen.
Sloom internet met gammele FUP of ontzettend snel internet met net iets te krappe datalimiet? Moeilijk moeilijk!

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 5 euro kan je trouwens je data limiet verdubbelen, je hoeft dan alleen een sms te sturen en je kunt het ook via sms weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:23:
Voor 5 euro kan je trouwens je data limiet verdubbelen, je hoeft dan alleen een sms te sturen en je kunt het ook via sms weer uitzetten.
De verdubbelaar stopt automatisch aan het einde van de kalendermaand en je hoeft deze dus niet uit te zetten (kan volgens mij ook niet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:26:
[...]

De verdubbelaar stopt automatisch aan het einde van de kalendermaand en je hoeft deze dus niet uit te zetten (kan volgens mij ook niet)...
Oh dat is al helemaal handig dan

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Toch maar mn kpn mobiel vraag hierin plempen....

En dat is dus niet de bedoeling.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 10-02-2011 20:03 ]

Burp

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door BastiaanN op 27-02-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* dit is topickaping met een offtopic-vraag, laat dat