Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

To-do lijst (taken managen)

Pagina: 1
Acties:

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met mijn werk heb ik zeer veel verschillende taken die ik in een bepaalde frequentie terug komen. Bijvoorbeeld tweewekelijkse taken, maandelijkse, dagelijkse en noem maar op.

Nu ben ik op zoek naar een programma waarbij ik gemakkelijk een overzicht kan creëren van mijn taken per dag. Overzichtelijk betekent voor mij geen extra vensters. Ik wil dus in één overzicht een takenlijst voor één dag zien die ik direct kan aanpassen, maar ook kan afvinken zonder dat ik hiervoor een venster moet openen e.d..

Het programma www.toodledo.com komt zeer dicht in de buurt van wat ik wil, maar deze heb ik nog niet perfect werkend kunnen krijgen. Outlook valt sowieso af, omdat je hierbij extra vensters moet openen voordat je iets kan bewerken.

heeft iemand een suggestie welk (gratis?) programma, of op welke manier ik een overzicht kan creëren in mijn werkzaamheden? Een webbased programma is ook prima.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik gebruik Google Calendar voor taken, die kan je ook afvinken en ze staan en in een lijstje en in je kalender. Alleen is het volgens mij niet zo dat je net zoals bij afspraken taken kunt laten herhalen.

Je zou ook naar Remember the Milk kunnen kijken, dat is een hele bekende die werkt volgens het GTD principe (Getting Things Done)

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 30-12-2010 21:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• AOC
  • Niet online
Heeft verder iemand nog suggesties? Het lijkt mij sterk dat op een forum, waar mensen van redelijk hoog opgeleid zijn, geen programma's weten waarbij je je taken gemakkelijk kan beheren :) Of gebruikt iedereen toch standaard Outlook?

Verwijderd

Er is ook een handige to-do desktop app te downloaden.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Dark0z schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:20:
Heeft verder iemand nog suggesties? Het lijkt mij sterk dat op een forum, waar mensen van redelijk hoog opgeleid zijn, geen programma's weten waarbij je je taken gemakkelijk kan beheren :) Of gebruikt iedereen toch standaard Outlook?
Mensen onthouden een to-do list gewoon hiero. Zo hoog zijn ze opgeleid ;).

Maar ehhmm wat is het voordeel van deze zaken in een soort van speciale app? Je kan toch gewoon takenlijstjes maken in excel op verschillende tabbladen. En dan pak je 's ochtends de relevante takenlijst erbij en ga je vinken. Als de dag over is, vinkjes weghalen? En de volgende dag weer hetzelfde riedeltje. Of heb je meer functies nodig dan een regeltje tekst met een vinkje ervoor?

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik gebruik Rainlender, heeft een kalender en een simpel todo functionaliteit die makkelijk is aan te passen.

http://www.rainlendar.net/cms/index.php

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• AOC
  • Niet online
Craven schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:01:
[...]
Maar ehhmm wat is het voordeel van deze zaken in een soort van speciale app? Je kan toch gewoon takenlijstjes maken in excel op verschillende tabbladen. En dan pak je 's ochtends de relevante takenlijst erbij en ga je vinken. Als de dag over is, vinkjes weghalen? En de volgende dag weer hetzelfde riedeltje. Of heb je meer functies nodig dan een regeltje tekst met een vinkje ervoor?
Gemakkelijk en ervoor zorgen dat je alleen ziet wat je nodig hebt. En Excel bestand is niet zo fijn vind ik, dit omdat ik veel werkzaamheden heb die 1x per maand moeten, maar ook wekelijkse werkzaamheden. Dit wordt heel onoverzichtelijk. Maar ook omdat ik constant met Excel werk en soms wel 10 vensters open heb.

Een applicatie die echt gespecificeerd is op ToDolist heeft vaak extra functies wat ik handig vind, Bijvoobreeld tijd bijhouden - informatie delen met collegás. Daarom ben ik op onderzoek naar een applicatie wat goed werkt.

Bij deze heb ik al een aantal tips gekregen die ik van de week even ga proberen. Thansk!

[ Voor 8% gewijzigd door AOC op 04-01-2011 09:46 ]

Pagina: 1